Permalänk
Avstängd

Stänga av touchpaden på HP DV6

Känner mig som en idiot som frågar detta men hur stänger man av touchpaden på dom nya datorerna i HP DV6-serien? Tidigare HP jag har ägt har haft en fysisk knapp för detta på tangentbordet men på den här hittar jag inget.

Permalänk
Hedersmedlem

Dubbelklicka på den vita pricken överst till vänstra på pekplattan. Ifall det inte fungerar kan du aktivera den funktionen i Synaptics kontrollpanel. Du kan även deaktivera den i enhetshanteringen, men det känns som en fusklösning.

EDIT: I övrigt borde producenten av dessa pekplattor lida en långsam och plågsam död.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kent:

Dubbelklicka på den vita pricken överst till vänstra på pekplattan. Ifall det inte fungerar kan du aktivera den funktionen i Synaptics kontrollpanel. Du kan även deaktivera den i enhetshanteringen, men det känns som en fusklösning.

EDIT: I övrigt borde producenten av dessa pekplattor lida en långsam och plågsam död.

Tack! Jag var tvungen att installera drivrutinerna (duhh) till touchpaden sen så fungerade det som du beskrev med att dubbelklicka på den lilla vita pricken!