Permalänk
Medlem

Fel på Outlock

Hej! brukar använda outlook till mail. Men nu så funkar det inte och skicka mail med det längre varför? testat och installera om ingen skilnad. Går det och fixa eller har ni något tips på en bättre mailklient till win32?

Permalänk
Medlem

Vilken version av Outlook eller Outlook Express har du?
Har du kollat igenom inställningarna?
Vilken ISP har du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UHD
Vilken version av Outlook eller Outlook Express har du?
Har du kollat igenom inställningarna?
Vilken ISP har du?

Outlook 2002(den som följer med Office XP)

ISP = Telia

Andra mailklienter fungerar det med.
Kollat inställningarna och dubbel kollat är inte det.

Spelar ingen roll med andra SMTP serverar. Det är programmet som blivit fel på!

Permalänk
Avstängd

ehh outlock..outlook eller?

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the-floppy
ehh outlock..outlook eller?

LOL Outlook
Är det någon som kan hjälpa mig med problemet eller helt enkelt tipsa om en annan mailklient för att det fungerar då.

Permalänk
Hedersmedlem

Väldigt lol eftersom han har rätt..
Inte SÅ lätt att svara på varför det inte funkar när jag inte vet ett skit om vad du gjort osv. Felmeddelande?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Väldigt lol eftersom han har rätt..
Inte SÅ lätt att svara på varför det inte funkar när jag inte vet ett skit om vad du gjort osv. Felmeddelande?

Saken är ju just att jag inte gjort nåt och det blivit så iaf. Allt är rätt confat o så. Det är inget fel med konfigruation.
Felmeddelandet säger typ att den inte får svar från smtp servern. Men det funkar med andra klienter.

Permalänk
Hedersmedlem

Råkat ändra port kanske?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Nått mongoliskt litet virus kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Råkat ändra port kanske?

Nej lägg ner n00b stilen. Jag har inte ändrat nåt. Dessutom har jag testat att installera om programmet. konfat om med mera. Det funkar med andra mailklienter. Funkar inte heller med andra SMTP servrar.

Permalänk
Hedersmedlem

Vadå lägg ner n00bstilen? Ursäkta om jag försökte hjälpa till. Man KAN faktiskt missa sånt oavsett hur jävla leet man är...

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Vadå lägg ner n00bstilen? Ursäkta om jag försökte hjälpa till. Man KAN faktiskt missa sånt oavsett hur jävla leet man är...

Sant sorry, men det har jag kollat. Blir väl och slänga ut outlook ser det ut som

Permalänk
Medlem

Testa att gå in på http://webmail.telia.com och logga in, funkar det så är det något med progget, annars är det att du inte har ett konto lr nåt..

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zapher
Testa att gå in på http://webmail.telia.com och logga in, funkar det så är det något med progget, annars är det att du inte har ett konto lr nåt..

Som sagt, kontot är testat. Fungerar i Mozillas mail klient.

Permalänk
Medlem

du kan ju alltid använda outlook express, om du inte behöver dom funktionerna i Microsoft Outlook.
Har också ett problem med Microsoft Outlook, vill ha bort ikonen från skrivbordet, men hur ska jag lyckas med det? (har Win XP + Office XP)

Visa signatur

Signatur?

Permalänk
Medlem

Outlook tar 35 s. för lång tid på sig att starta för mig. Det är rätt störande.

Permalänk
Medlem

davib Det var lång tid för mig är det ca 8 sekunder.

Nexit
Nej, tack jag tror jag lämnar ms helt ifrån det istället.

Edit:
Det exakta felmeddelandet
Uppgiften m1.157.telia.com - Skickar rapporterade felet (0x8004210B): Tidgränsen för åtgärden överskreds innan servern för utgående e-post (SMTP) svarade. Kontakta serveradministratören eller Inernet-leverantören (ISP) om problemet kvarstår.

Permalänk
Medlem

Om du vill ha ett tips på ett bättre (gratis) program, testa Pegasus Mail, jag har kört det sen jag såg det i min skola för ett antal år sedan... helt underbart bra och enkelt...har dessutom det mesta man kan tänka sig.

http://www.pmail.com/
http://www.pmail.com/overviews/ovw_winpmail.htm

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har tittat lite på Pegasus tidigare men har aldrig riktigt gillat det, jag föredrar Eudora Light.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Permalänk
Medlem

jaja tack alla fast inget som ni sa hjälpte..

Funkar nu iaf utan att jag gjort ett skit. Var borta några dagar bara. Fitt cp program.

Permalänk
Inaktiv

hade problem med outlook för ett tag sedan... fick "åtgärden kunde inte utföras" när jag tryckte på skicka- ta emot. funkade dock efter ominstallation

Permalänk
Medlem

Försökt med Eudora istället. Det kan fungera...

www.eudora.com

Visa signatur

www.tomodomo.org - indie spelstudio i Helsinfors
www.fatcatrush.com - en 3D runner för iPhone som vi gjort på Tomodomo