Permalänk
Proffsmoddare

Echo | By Hannes

Ja, som ni ser så har jag kommit en bit sedan sist jag la upp ett galleri på det här bygget. Det har gått några månader och egentligen borde jag ha fått lite mer jobb gjort egentligen. Bygget är inte helt klart men nu börjar man se formen ta vid och en klar riktning med bygget är tydligt. Jag hoppas att ni gillar bilderna och tycker om bygget. Jag lägger upp galleriet som en sporre att göra klart bygget.

Echo är sponsrat av:
[b]Fractal-Design
News - Fractal Design

EkWaterblocks
Home | EkWaterBlocks

Enermax
Enermax Technology Corporation

Misco
Välkommen till Misco.se!

Coolingstuff
Cooling Stuff, vattenkylning till datorer

Fler byggen, t.ex. mitt nytt påbörjade Theory | By Hannes, sponsrat av Lian Li, Asus och PCB distribution och bilder hittar du i min samlingstråd: http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Echo | By Hannes

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Älskar detta bygget Följt det i loggen Nu sitter jag och väntar på nästa

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga med! Blir det GLAS eller plexi? ^^

Permalänk

Trevligt och fint, målningen på utsidan är det som intresserar mest helt klart

Permalänk
Medlem

Tänkte väl att det här skulle dyka upp i galleriet snart
Way to go Hannes!

Permalänk
Medlem

kan inget annat än ge en 5:a efter att ha föjlt bygget
Snyggt jobbat

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

mycket fint
är inte riktigt för när sladdarna är virade i varandra, ser ut som spagetti
men det blir 5p

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Grymt =]

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Oh, trevligt! Har själv beställt ett helt vattenkylningssystem från EK här om dagen och väntar spänt, nipplarna är riktigt sexiga. Man kanske skulle tagit den där varianten av Supreme HF-blocket också, ser riktigt städat och sobert ut. Är det EK-Supreme HF - Acetal? Själv valde jag standardutförandet (transparent) där man ser in i fräsningarna.

Permalänk
Medlem

3p, gillade inte målningen alls Du skulle låtit det vara vit

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Håller med föregående, hade du låtit det vara hade det varit 5p direkt:) Men smaken är ju som baken, dessutom är det ju ett "work in progress". Jag väntar med en 5 poängare:)

Permalänk
Medlem

Jag gillar Målningen, det skapar obalans, gillar det bättre lite udda bra att inte vara som alla andra

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Nice målning du gjort, gjort den själv? Snyggt kablage också

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Goo5e:

Älskar detta bygget Följt det i loggen Nu sitter jag och väntar på nästa

Skrivet av Goo5e:

Jag har en fråga med! Blir det GLAS eller plexi? ^^

Du är lite av min min alldeles egna fanboy. det blir glas om det blir som jag vill.

Skrivet av Asheileon:

Trevligt och fint, målningen på utsidan är det som intresserar mest helt klart

Tack så mycket! Ja, det faktum att jag vattenkyler en highend speldator kommer lite i skymundan pådrivs av min sleeve och målningen. Verkligen kul att du tycker att den är intressant.

Skrivet av Lambi:

Tänkte väl att det här skulle dyka upp i galleriet snart
Way to go Hannes!

Tack mannen! Ser fram emot fler bilder av genesis också.

Skrivet av RainesX:

kan inget annat än ge en 5:a efter att ha föjlt bygget
Snyggt jobbat

Tack! Är fortfarande lite kvar på den men jag tycker att jag borde vara klar innan jul.

Skrivet av ÖverKlockaN:

mycket fint
är inte riktigt för när sladdarna är virade i varandra, ser ut som spagetti
men det blir 5p

Spagetti, första gången jag hör det.

Skrivet av cosmos92:

Tack.

Skrivet av Grillmeister:

Oh, trevligt! Har själv beställt ett helt vattenkylningssystem från EK här om dagen och väntar spänt, nipplarna är riktigt sexiga. Man kanske skulle tagit den där varianten av Supreme HF-blocket också, ser riktigt städat och sobert ut. Är det EK-Supreme HF - Acetal? Själv valde jag standardutförandet (transparent) där man ser in i fräsningarna.

Det i acetal, som jag har, får väl ändå ses som standardutförandet. Jag är grymt nöjd! Blir ett likadant med vit acetal i nästa bygge.

Skrivet av ASUSG15:

3p, gillade inte målningen alls Du skulle låtit det vara vit

Tyckte den var för plain så jag gjorde chaos med den.

Skrivet av flipstah:

Håller med föregående, hade du låtit det vara hade det varit 5p direkt:) Men smaken är ju som baken, dessutom är det ju ett "work in progress". Jag väntar med en 5 poängare:)

Ja, sunt synsätt mannen. Jag ska nog måla lite mer imorgon.

Skrivet av 13ers3rk:

Jag gillar Målningen, det skapar obalans, gillar det bättre lite udda bra att inte vara som alla andra

Lite av den anledningen jag gjorde det. Ingen har väl tidigare målat ett chassi med akrylfärg? originalitet ftw!

Skrivet av freddyfresh:

Nice målning du gjort, gjort den själv? Snyggt kablage också

Tack så mycket. Jupp, jag som gjort och designat målningen. Har inte målat av någonting. nu original piece. Verkligen kul att du gillar det.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Snyggt! Diggar verkligen målningen.

Permalänk
Medlem

Blir så glad när jag ser bilderna på när chassit är vitt
Målningen var skitsnygg, gör verkligen bygget unikt och personligt. Och inte att tala om det andra.

Bra jobbat Hannes!

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av zoorex:

Snyggt! Diggar verkligen målningen.

Tack! Verkligen glad för att den uppskattas av så många.

Skrivet av HoBb3:

Blir så glad när jag ser bilderna på när chassit är vitt
Målningen var skitsnygg, gör verkligen bygget unikt och personligt. Och inte att tala om det andra.

Bra jobbat Hannes!

Tack Hobbe! Precis vad jag är ute efter.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

fan va snyggt med målningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Du är lite av min min alldeles egna fanboy. det blir glas om det blir som jag vill.

Hahaha I princip ^^

Permalänk
Medlem

Kul idé med målningen, och snyggt genomförd! Det gav mig en idé till min Q08...

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av roskai:

fan va snyggt med målningen

Tack!

Skrivet av Goo5e:

Hahaha I princip ^^

Inget fel med det.

Skrivet av Lunait:

Kul idé med målningen, och snyggt genomförd! Det gav mig en idé till min Q08...

Kul att det inspirerar!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare

Riktigt snyggt. Härligt med någon som målar, gör ju att den står ut i mängden. Well done!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Tja, 4,5.
4 för att jag inte ser moderkortet (fetish på kretskort)
5 för målningen, sleevat, vatten.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Uibi:

Tja, 4,5.
4 för att jag inte ser moderkortet (fetish på kretskort)
5 för målningen, sleevat, vatten.

Såg du inte bilderna på moderkortet?

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

När kommer glaset hannes? Det tar sådan tid ^^

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Goo5e:

När kommer glaset hannes? Det tar sådan tid ^^

Det blir plexiglas ändå sålänge. Det är köpt och har börjat kapa upp nu.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Det blir plexiglas ändå sålänge. Det är köpt och har börjat kapa upp nu.

Awesome Helt genomskinligt (o tonat ) hoppas jag?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Goo5e:

Awesome Helt genomskinligt (o tonat ) hoppas jag?

Det är klart.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Det är klart.

BRA Tror nästan man får modda ngt och slänga upp på galleriet själv inom en snar framtid

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Goo5e:

BRA Tror nästan man får modda ngt och slänga upp på galleriet själv inom en snar framtid

Det tycker jag absolut att du ska göra.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS