Permalänk
Medlem

Kultinvasion

Nu har dom släppt nästa steg mot Cataclysm. I huvudstäderna (i alla fall Stormwind) kan man göra en questkedja där man ska undersöka en mystisk kult som verkar invaderat Stormwind. Jag säger inget mer då vissa kan möjligtvis uppfatta det som spoilers.

Så passa på att gå till närmsta huvudstad (eller i alla fall Stormwind och Ogrimmar) och börja questkedjan.

Permalänk
Medlem

Märkte det, det är packat med folk i Stormwind på Zenedar... Och det är egentligen inte en så stor server, lol.

Permalänk

hmm,intressant,vart i ogrimmar står denna NPC som ger questen?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

nvm.
hittade en grejj i tanaris som tydligen leder till den questen:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Du kan även titta på mmo-champion.com för mer info. Leta efter gubbar som är med i The Earthen Ring, dom ger ut första questen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Nu har dom släppt nästa steg mot Cataclysm. I huvudstäderna (i alla fall Stormwind) kan man göra en questkedja där man ska undersöka en mystisk kult som verkar invaderat Stormwind. Jag säger inget mer då vissa kan möjligtvis uppfatta det som spoilers.

Så passa på att gå till närmsta huvudstad (eller i alla fall Stormwind och Ogrimmar) och börja questkedjan.

Bra tipps..
Vill man ha rep med Gnomeregan så är det en bra kedja det här.. mellan 30-60 rep per quest totalt ca:400 rep tror ja det blev.. å lite guld..

Permalänk
Medlem

Ahh tack Hygglo. 30-60 rep tackar man ju inte nej till även om det är med gnomer

Jag påbörjade questen igår men fattade inte riktigt vad jag skulle så att säga ha den till och dessutom så tog den slut (eller jag fick ingen ny av dvärgen i alla fall) redan vid en dvärg som stod vid kungen inne i SW. Jag antar att den fortsätter någon annanstans i SW?

Permalänk
Medlem
Skrivet av waconda:

Jag påbörjade questen igår men fattade inte riktigt vad jag skulle så att säga ha den till och dessutom så tog den slut (eller jag fick ingen ny av dvärgen i alla fall) redan vid en dvärg som stod vid kungen inne i SW. Jag antar att den fortsätter någon annanstans i SW?

På väg in mot kungen (i långa korridoren upp mot kungen) i SW så springer du förbi en Sergeant som delar ut en quest. Där fortsätter/startar questarna.

Permalänk
Medlem

Sen gäller det att fixa FoS (Feat of Strength) för att ha dödat alla typer av elementals vid rifts ute i världen. Segt att hitta dem dock, rifts alltså.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Sen gäller det att fixa FoS (Feat of Strength) för att ha dödat alla typer av elementals vid rifts ute i världen. Segt att hitta dem dock, rifts alltså.

Hoppas verkligen att det blir fler när vi närmar oss.
Hittade inte en enda igår.
Btw, horde's quest börjar nedanför banken i ogrimmar.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Hoppas verkligen att det blir fler när vi närmar oss.
Hittade inte en enda igår.
Btw, horde's quest börjar nedanför banken i ogrimmar.

Det kommer fler events (tror det är 3 totalt denna månaden inkl denna som nu startat).

Japp, det stämmer. 110g q-reward blev det totalt när man gjorde alla quests. Fort gick det också

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Gick snabbt att fixa stormwinds quest kedja iallafall. Lite sisådär halvintressant. Inga bra rewards alls :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Det kommer fler events (tror det är 3 totalt denna månaden inkl denna som nu startat).

Men alla events ligger kvar? Eller försvinner det första när nästa kommer?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Sen gäller det att fixa FoS (Feat of Strength) för att ha dödat alla typer av elementals vid rifts ute i världen. Segt att hitta dem dock, rifts alltså.

"There are four stages of the event. We're on the first. This is only the beginning"

"If you don't want to camp elementals for one achievement, wait until they're camping you"

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Gick snabbt att fixa stormwinds quest kedja iallafall. Lite sisådär halvintressant. Inga bra rewards alls :/

Rewards? Um det är inte en sådan typ av questkedja, läste du ens vad det handlade om? Det här är en lore questkedja

Permalänk
Medlem

Tack skyflyer

Ska bli kul att questa lite. Har ju inte questat med min warrior alls sedan maj då jag dingade 80. Kan bli kul med lita annat än instans och pvp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

"There are four stages of the event. We're on the first. This is only the beginning"

"If you don't want to camp elementals for one achievement, wait until they're camping you"

Skrivet av Json_81:

Men alla events ligger kvar? Eller försvinner det första när nästa kommer?

Det var visst 4 events, tack för rättelsen Jag tror inte att questerna från event 1 finns kvar när event 2 kör igång men jag kan ha fel.

FoS blir som sagt var lättare att lösa ju mer tiden går. Kolla Wowhead: All the awesome of Barrens Chat without the rest of Barrens Chat. och klicka på Elemental invason guiden. I kommentarerna där finns det folk som skrivit tips om spawnpoints och annat intressant.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Gick snabbt att fixa stormwinds quest kedja iallafall. Lite sisådär halvintressant. Inga bra rewards alls :/

Du får 110g på nästan ingen tid. Det är en ganska bra reward om du frågar mig.

Ont. Fixade FOS-achieven igår på 2 karaktärer. Jag gick den enkla men långdragna vägen genom att vänta på varje spawnspot tills jag fick buffen.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Du får 110g på nästan ingen tid. Det är en ganska bra reward om du frågar mig.

Ont. Fixade FOS-achieven igår på 2 karaktärer. Jag gick den enkla men långdragna vägen genom att vänta på varje spawnspot tills jag fick buffen.

Läst kommentarer om att det går att fixa alla fyra på en gång med lite Hearthstone strategi, tur och timing Annars skall det gå att ta t ex Fire och Earth nästan samtidigt. Zul Drak och Grizzly ligger ju nära varandra.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Läst kommentarer om att det går att fixa alla fyra på en gång med lite Hearthstone strategi, tur och timing Annars skall det gå att ta t ex Fire och Earth nästan samtidigt. Zul Drak och Grizzly ligger ju nära varandra.

Det går. Men det handlar helt om tur för dom spawnar samtidigt och ej regelbundet. Vissa gånger kvart i heltimme, andra gånger 5i ibland 5 över osv. Så man ska ha tur också. Jag tog 2 i en summon 2 gånger igår när jag flög till nästa och hade lite flyt. Men det är nog grymt svårt om än omöjligt att ta 4st samtidigt eftersom dom kommer samtidigt över hela världen. Så länge det står folk och väntar på spawn vilket det gör på en server som min så lär man inte hinna.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Det går. Men det handlar helt om tur för dom spawnar samtidigt och ej regelbundet. Vissa gånger kvart i heltimme, andra gånger 5i ibland 5 över osv. Så man ska ha tur också. Jag tog 2 i en summon 2 gånger igår när jag flög till nästa och hade lite flyt. Men det är nog grymt svårt om än omöjligt att ta 4st samtidigt eftersom dom kommer samtidigt över hela världen. Så länge det står folk och väntar på spawn vilket det gör på en server som min så lär man inte hinna.

Det känns kanske lättare att göra det i Outland då chansen lvl 80 campers finns där antagligen är rätt liten. Känns som att folk vill åt Mysterious Object. Tydligen får man FoS som 80a av elementals i hela spelvärlden (alltså inte bara i Northrend). Men det stämmer det du säger att rifts inte spawnar exakt XX.00 som de borde göra vilket inte är bra då de bara är uppe i 10min (om nu inte folk dödar alla elementals).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Det känns kanske lättare att göra det i Outland då chansen lvl 80 campers finns där antagligen är rätt liten. Känns som att folk vill åt Mysterious Object. Tydligen får man FoS som 80a av elementals i hela spelvärlden (alltså inte bara i Northrend). Men det stämmer det du säger att rifts inte spawnar exakt XX.00 som de borde göra vilket inte är bra då de bara är uppe i 10min (om nu inte folk dödar alla elementals).

Yes dom finns överallt. men det är enklare i NR eftersom du kan flyga. well om det inte är folk på varje spawn som på min server går det kanske. För du borde hinna ta 4 platser på 10 min förutsatt att du inte råkar flyga till någon som blivit dödad redan. Men då krävs det nog en low popserver.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Men alla events ligger kvar? Eller försvinner det första när nästa kommer?

iaf på PTR ligger de gamla questerna kvar, det kommer det fler quester bara.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk

vad är alla dessa rifts som dyker upp överallt?
lite irriterande när man slåss mot många mobs och håller på att vinna och sen dyker en rift upp och skickar en hel arme utav elementals på en=/.
har varit med om det några ggr nu.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

vad är alla dessa rifts som dyker upp överallt?
lite irriterande när man slåss mot många mobs och håller på att vinna och sen dyker en rift upp och skickar en hel arme utav elementals på en=/.
har varit med om det några ggr nu.

Jag förstår inte riktigt frågan :)?

Riftsen är en del av Pre Cata event. Om du har gjort questchainen i SW/Orgrimmar så bör du veta.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

vad är alla dessa rifts som dyker upp överallt?
lite irriterande när man slåss mot många mobs och håller på att vinna och sen dyker en rift upp och skickar en hel arme utav elementals på en=/.
har varit med om det några ggr nu.

Det är som Sgart säger, att det är en del av pre-cataclysm eventen. Om du är med och stänger elemental rift av alla typer (air, water, fire och earth) så får du ett Feat of Strength achievement som heter Tripping the Rifts.