Permalänk
Medlem

460 GTX HDMI problem....

Tja, försöker koppla in TV:n men den "upptäcks" inte och jag misstänker att kontakten i grafikkortet är problemet då mini-HDMI till HDMI konvertern stöter i chassit (har läst jag inte är ensam om detta), jag känner även att när jag stoppar in hdmi i grafikkortet att den inte "får grepp" den lixom bara hänger där...

Man bör väl kunna köpa en 10cm stump som omvandlar mini till vanlig hdmi(hona) så den inte slår i chassit men jag hittar inget mer än färdiga kablar i 1-5meter. Har letat på ebay som är en bra källa för sånna adapters men hittar inget,

Några tips? ska jag såga lite i chassit?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

klappa till chassiet med en kulhammare, eller bänd i skiten med en polygrip. det senare fick vi göra på en polares dator.. hehe

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommie_l:

klappa till chassiet med en kulhammare, eller bänd i skiten med en polygrip. det senare fick vi göra på en polares dator.. hehe

Ska ge det en chans iaf! Men de känns fortfarande som att adaptern lixom bara "hänger där" och inte får grepp - även när man trycker med lite styrka...

Men får väl våldgästa chassit lite när det blir dagljus igen.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Antielefant

Ta en DVI>HDMI-adapter istället då? Kostar typ 30:- på närmaste datoraffär?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Ta en DVI>HDMI-adapter istället då? Kostar typ 30:- på närmaste datoraffär?

Jovisst är det en lösning men vill ha med ljudet till förstärkaren

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Antielefant

Det får du oavsett vilken port du använder.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Det får du oavsett vilken port du använder.

eh nej, dvi skickar inte ljud och jag är inte sugen på att dra en optiskt kabel när grafikkortet stödjer DTS ES osv som min förstärkare ska bearbeta och skicka vidare bilden - så var de iaf tänkt. Om jag får rätt på den jävla adaptern/chassit....

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

dvin kan vist skicka ljud ati har fixat det men vet inte om nvidia har det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimmy_pimmy:

dvin kan vist skicka ljud ati har fixat det men vet inte om nvidia har det.

Jasså? De va som fan.
Har googlat lite men hittar väldigt lite info. Någon som kan bekräfta?

Hihi, hittade en riktigt fulhack;
Guide: 8800GT/9800GT/9800GTX Sound over HDMI (Now including Creative cards) - Overclock.net - Overclocking.net
men ska inte ge mig in på det

nvidia's sida är värdelös i sökningen, och forumet rätt rörigt ;), någon som vet om ljud stöds i DVI på ett 460 GTX ?

Ahh googlat mera...
Verkar faktiskt som 460 stödjer ljud via DVI enligt:
Nvidia GeForce GTX 460(GF104 GPU) supports full audio bitstreaming - Page 12 - AVS Forum
Men kan någon endå bekräfta ljud via DVI?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Antielefant
Skrivet av candyraver:

Jasså? De va som fan.
Har googlat lite men hittar väldigt lite info. Någon som kan bekräfta?

Hihi, hittade en riktigt fulhack;
Guide: 8800GT/9800GT/9800GTX Sound over HDMI (Now including Creative cards) - Overclock.net - Overclocking.net
men ska inte ge mig in på det

nvidia's sida är värdelös i sökningen, och forumet rätt rörigt ;), någon som vet om ljud stöds i DVI på ett 460 GTX ?

Ahh googlat mera...
Verkar faktiskt som 460 stödjer ljud via DVI enligt:
Nvidia GeForce GTX 460(GF104 GPU) supports full audio bitstreaming - Page 12 - AVS Forum
Men kan någon endå bekräfta ljud via DVI?

Ja, kolla min sig.

Kör via adapter till ett 7.1 Boze-system och en 46" LED-TV.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Ja, kolla min sig.

Kör via adapter till ett 7.1 Boze-system och en 46" LED-TV.

Nice, har beställt en 3 meter DVI-HDMI kabel nu (ingen adapter) så får vi väl se om det kommer ljud med till Marantzen Hoppas nu inte det ska vara en specialadapter för ingen sån fick jag med mitt grafikkort eftersom den redan har mini-HDMI.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Shit de funka ju! fan va nice

Visa signatur

Baaahh