Permalänk

Pekplattan dör

Jo, det är så att musplattan på min laptop stängs av när jag sitter och skriver så när jag skrivit något och snabbt vill trycka på ex "fortsätt" så kan jag inte det för att musen är död i en sekund. Detta har hänt på andra bärbara datorer jag haft, men jag minns inte hur man åtgärdar det. Det blir t.om. så när jag spelar ex. Counter-Strike, vilket jag spelar med touchpaden.

Kan det vara Synaptics som jävlas?

Permalänk
Medlem

Har du en liten knapp för att stänga av musplattan precis framför/ovanför den? Isåfall kan det vara dålig kontakt där, en dator jag har gör så titt som tätt. Dock blev jag arg på den och tryckte till ganska så hårt och efter det så upphörde problemet(verkar det som).

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Nix, finns ingen sån knapp. Gjorde ett litet test nyss, om jag rör runt musen och trycker ner random knapp stannar musen. Det händer alltså inte när man har en vanlig mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Splinter Snake:

Nix, finns ingen sån knapp. Gjorde ett litet test nyss, om jag rör runt musen och trycker ner random knapp stannar musen. Det händer alltså inte när man har en vanlig mus.

Skulle gissa på hårdvarufel isåfall. Har du möjlighet kan du bränna ner Ubuntu / Linux Mint eller liknande och se om du har samma problem där?

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.