Suverän service av DELL

Permalänk
Inaktiv

Suverän service av DELL

Jag har en Vostro 1700 som jag köpte för ca 2 år sedan med 3 års dagen efter på platsen service garanti.
Datorn har börjat krångla lite, den blir välldig varm + att fläkten låter mer än vanligt. Blåtanden slutade
fungera för ett tag sen också, men inget jag brytt mig om, då jag inte använda den. men nu när jag
tänkte ansluta telefonen så blev det problem.

men iaf så ringde jag DELL idag och kom fram nästan direkt, fick vänta 5-8 minuter i kö, men hemsk
musik, haha. Supportkillen som svarar är riktigt trevlig och antecknar ner allt i deras logg och beställer en
service åt mig. Då alla delar fanns hemma så kommer servicekillen hem till mig imorgon.

Totalt tog det ca 20 minuter.

Det som ska bytas är
---
* Grafikkortet
* Blåtand
* Fläkten
---

Tackar för en grym service och ett bra kundbemötande DELL.

Permalänk
Medlem

Wow, du kom fram till supporten. Återkom med hur det gick efter servicen är färdig och du har en fungerande dator.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av X00L:

Wow, du kom fram till supporten. Återkom med hur det gick efter servicen är färdig och du har en fungerande dator.

Så negativ man får vara då. Har haft att göra med DELL tidigare. Två ggr faktiskt.

Ena gången var det panelen som fungerade lite dåligt, var några dagar efter köpet. Då kom teknikern dagen efter occh bytte den, inga konstigheter alls.

Andra gången var det min hårddisk som slutade fungera. Var faktiskt förra året det hände.
Då skickades den med bud till mig dagen efter, jag fick ny hårddisk och dom fick tillbaka den trasiga direkt.

Så har bara haft positivt att säga om DELL än så länge.
Alla gånger har jag kommit fram och fått bra service inom 10 minuter.

Permalänk
Medlem

I see your 20 minutes, and raise you a 9000:- sek and countless hours.
Innan du handlar hos Dell

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sasha:

I see your 20 minutes, and raise you a 9000:- sek and countless hours.
Innan du handlar hos Dell

Jag har läst det, och man får faktiskt skylla sig själv om man spiller ut cola över datorn. Sådant kan man ta på hemförsäkringen, blir billigare så. Om man har drulleförsäkringen då. Annars har väll DELL en olycksförsäkring man kan köpa till, vilket jag inte gjorde då, men har en bra hemförsäkring om det skulle hända något.

Menade på att jag kom fram och fick prata med en supportkille/kvinna inom 10 min, ärendet i sig tog lite längre, då loggar ska föras och denna gång bytte jag hemadress då jag flyttat.

Är inte som andra på detta forum som slänger på luren efter 1 minut, om dom inte får svar.

Permalänk
Inaktiv

Poäng på det...har man inte försäkrat sig får man stå sitt kast. Ändå olyckligt när man läser 511's inlägg - även om det säkerligen är ett väldigt unikt ärende.

Permalänk
Skrivet av Sasha:

I see your 20 minutes, and raise you a 9000:- sek and countless hours.
Innan du handlar hos Dell

Där där killen skulle ta och behöva lugna ner sig lite så hade det säkert gått smidigare.

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med TS, finns inte månbga företag man stött på som har samma generösa support som dell har. Inge konstigheter alls, tummen upp.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillemeter:

Jag har läst det, och man får faktiskt skylla sig själv om man spiller ut cola över datorn. Sådant kan man ta på hemförsäkringen, blir billigare så. Om man har drulleförsäkringen då. Annars har väll DELL en olycksförsäkring man kan köpa till, vilket jag inte gjorde då, men har en bra hemförsäkring om det skulle hända något.

Menade på att jag kom fram och fick prata med en supportkille/kvinna inom 10 min, ärendet i sig tog lite längre, då loggar ska föras och denna gång bytte jag hemadress då jag flyttat.

Är inte som andra på detta forum som slänger på luren efter 1 minut, om dom inte får svar.

Så.. vad har det han gjort att göra med hur dem hanterar det? Inte som att han kräver att få det gjort gratis eller påstår att det är deras fel, han är villig att betala för det (Orimligt hög summa dessutom, 5k för det grafikkortet) Dell tar ju bara ut såna överpriser för att folk ska köpa nya datorer istället.

Permalänk
Avstängd

som sagt återkom när du har en fungerande dator..

OK hittills ser det bra ut.Snabb support osv bara hoppas teknikerna jobbar lika snabbt

Lycka till

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Inaktiv

Som lovat var serviceteknikern från DELL här idag och bytte ut grafikkort, fläkt och blåtandmodulen.
Efter en ominstallation av datorn (Windows 7 Pro 64 bit) så funkar datorn klockrent. Inga fel och fläkten
låter betydligt mindre och varvar inte upp lika ofta som innan. Blåtanden funkar med.

Permalänk
Medlem

Man måste betala dyra slantar för att få service överhuvudtaget med dell. Lägga till det som alternativ när man köper datorn.
Garantiärenden däremot är en helt annan historia.
Dem, dem är DELL ett av dem sämsta företagen i världen på bortsett från scamföretagen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chrillemeter:

Som lovat var serviceteknikern från DELL här idag och bytte ut grafikkort, fläkt och blåtandmodulen.
Efter en ominstallation av datorn (Windows 7 Pro 64 bit) så funkar datorn klockrent. Inga fel och fläkten
låter betydligt mindre och varvar inte upp lika ofta som innan. Blåtanden funkar med.

Bara att gratulera då

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Inaktiv