Webhallen - Kortbetalning fungerar inte?

Permalänk

Webhallen - Kortbetalning fungerar inte?

Jag har försökt beställa från Webhallen, men kortbetalningen nekades med meddelandet ”Din kort- eller bankbetalning kunde inte genomföras. Vänligen försök igen eller välj ett annat betalsätt.” Är det fler som råkat ut för det på sistone?

Jag har via epost frågat Webhallen om det, men får inget svar. De är i överlag dåliga på att svara via epost, tyvärr.

Jag väntar en dag till, sedan beställer jag från ett annat företag. Slipper helst postförskottsavgiften.

Permalänk
Medlem

FAQ

05. Fråga: Varför godkänns inte kortbetalningen?
Svar: Vi accepterar Visa, MasterCard, American Express samt Diners Club International.
Om det uppstår problem med något av dessa kort så kontrollera direkt med det berörda företaget och försök igen.

Har du nått av dessa kort ? har du kunnat köpa förut ?

Visa signatur
Permalänk

Jag vet att iaf swedbank har sen en liten tid tillbaka infört att man måste aktivera sitt kontokort för internetbetalning. så har du swedbank och betalar med ett visa kort(som i mitt fall) så logga in på deras hemsida och läs om "e-kort" tror jag det heter

Permalänk
Skrivet av ygd3n:

Har du nått av dessa kort ? har du kunnat köpa förut ?

Ja, jag har Visa och godkänner det för användande före köp via Nordeas internetbank. Det har fungerat utmärkt tidigare hos Webhallen.

För att slippa stå med "öppet" kort så passade jag på att föra över pengar till Svenska Spel, där jag tog några rader Lotto. Det gick utmärkt, så det är inte mitt kort det är fel på. Det fungerar tydligen bara inte hos Webhallen.

Permalänk
Medlem

Kan det vara det där nya systemet "verified by visa" som spökar?

Permalänk
Skrivet av SteFFoo:

Kan det vara det där nya systemet "verified by visa" som spökar?

Där verkar du ha slagit hammaren på spiken! Gamla internetkortnumret fungerade inte, men nu testade jag med plastkortet enligt "Verified by Visa"-metoden, som jag tog mig tid att läsa om på Nordea. Det fungerade. Ansträngande dock att behöva leta upp plastkortet i plånboken, när jag vant mig vid separat inloggningskort till Nordeas kortläsare. Hej och hå, att man år 2010 fortfarande måste...

Permalänk
Medlem

Skönt att det löste sig iaf