Polarna hör sig själva i mumble/spel

Permalänk
Medlem

Polarna hör sig själva i mumble/spel

Jag köpte ett par Sennheiser PC360 G4ME för ett par dagar sen och har testat att köra en hel del battlefield bc:2 och snack genom mumble. Men jag har ett problem, har sökt på forumet men inte hittat någon lösning som passat mig.

Alla jag snackar med på mumble hör sig själva när de pratar, det verkar som om deras röster och ljud tas upp av min mic o sänder ut igen. Problemet försvann när jag bytte tillbaks till mitt gamla headset, provade även att dra ut micsladden och det fungerade också, likaså att bara dra ut sladden till själva hörlurarna.

Däremot fungerade det inte med headsetets inbyggda mutefunktion som ska muta när man fäller upp micen, då hörde de fortfarande sig själva märkligt nog. Jag har ingen aning om vad det kan vara o det är jäkligt irriterande.

Någon mer som varit med om det här. Har precis gjort en clean install med win7 64bit.

edit: Har suttit och testat lite mer nu och problemet är att jag ligger o sänder konstant i mumble. Så fort jag har någon form av ljud på så ligger jag och sänder, kollade på ett youtubeklipp nyss och hade inställningarna för micen i mumble uppe.

Så fort jag drog på klippet började staplarna för micljudet gå upp till fullt, stänger jag av klippet så sänder inte micen längre. Det lustiga är att det hjälper inte om jag håller för micen, den verkar inte ta upp ljudet från utsidan om man säger så utan att det går internt på nåt sätt. Skitskumt.

edit igen: Hittade en skum grej till, höjer jag och sänker micvolymen i mitt ljudkorts inställningar så ändras volymen i headsetet. Drar jag ner micen helt så blir det högre ljud, drar jag upp den så svajar ljudet, ändrar volym lite som den själv vill.

Visa signatur

Samsung SA700 | Silverstone Temjin TJ08B-E | Silver Power SP-SS750M 750W | Asus Maximus IV Gene-Z | Intel Core i7 2600K | Corsair H80 Hydro Series | Scythe Kaze Q 3.5" | Scythe GT 120mm 1850rpm | Gigabyte GeForce GTX 560Ti OC 1GB | Corsair Vengeance LP DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB | SanDisk Extreme II 480Gb SSD | Sennheiser PC360 G4ME

Permalänk
Medlem

Har du kommit på någon lösning med detta problem?
Jag har samma problem när jag lirar BC2 med en polare. Blev så efter han uppdaterat drivrutinerna på sitt ljudkort vad vi kan relatera det till. Skitstörigt, jag hör mig själv med 1sek fördröjning med precis lika hög volym som jag hör min polare.

Visa signatur

(( Login ))

Fractal Design R3 | Phenom II X6 1100T | Asus Crosshair V Formula 990FX |Antec TruePower TP750 | 4x Corsair Vengeance DDR3 4Gb | XFX Radeon HD6950 2Gb |Corsair H80 |OCZ Vertex3 120Gb | 2x WD Caviar Green 2Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Login:

Har du kommit på någon lösning med detta problem?
Jag har samma problem när jag lirar BC2 med en polare. Blev så efter han uppdaterat drivrutinerna på sitt ljudkort vad vi kan relatera det till. Skitstörigt, jag hör mig själv med 1sek fördröjning med precis lika hög volym som jag hör min polare.

du har något som heter stereomix igång. du kan stänga av det i ljudinställnignarna någonstans.