Rift: Planes of Telera

Permalänk
Medlem

Jag hann testa lite innan jag gick och la mig igår, quest-systemet var det väl inga problem med även om det enbart har varit kill-quests från 1-5. Får hoppas man iallafall kan questa till maxlevel så man slipper stå och döda samma mobs i flera levels.

Talent-trees (kommer inte ens ihåg vad det heter i spelet) var dock roligt att kolla igenom, fanns rätt många val dock lite väl bloatat.

Permalänk
Medlem

Se till att köra några rifts för rewards och bra xp för annars kan man hamna mot mobs som är 3-4 lvls högra vid lvl ~20-21 sådär, det hände mig på min 6e karaktär som jag bara snabbt ville få upp i lvl (de första 2 var på us servers..). Att ta mobs 2 lvls högra är inga problem men med 3-4 lvls högre får man downtime med att dricka öl för att få upp hälsan igen...

Ett rift reward jag fått gör 55 death damage och helar mig för skadan med 20% proc chance men det står inte på vad som räknas för att den skall triggas..

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

För er med fps problem och ATI kort kan jag rekommendera AMD Catalyst Application Profile - 10.12 CAP2, gick från average 20 fps på lov-medium till 60fps på ultra efter att jag installerat det i morse. Blir definitivt mer spelbart då.

http://www.rage3d.com/cap/

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Någon som kan guida mig till gubben som man skapar en guild oss, kör Defians så klart

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Ingen som har problemet att efter att man installerat och laddat ner så vill clienten uppdatera men när man försöker det får man hela tiden ett meddelande om att den inte kan öppna updater.exe eller liknande? :/

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Detta spelet har faktiskt riktigt bra känsla, känns som Allods och lite smått WoW också på samma gång.

Det jag är mest intresserad av hittils är Crafting, har ej kunnat pröva den ännu, om jag trivs med det blir detta spel förbokat imorgon!

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

sfa

Jävlar det var bra prestanda i detta spel bådar gott för zergiga pvpfighter

Visa signatur

I5 4690k, 8gb, GTX 1080
i7 2600, 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demerzel:

Jävlar det var bra prestanda i detta spel bådar gott för zergiga pvpfighter

Spelat är faktiskt jäkligt krävande (eller så är inte GTX 580 helt optimerat för det ännu), laggar med allt max o 4ggr supersampling eller va det heter Kör med den minsta AA'n som går och har ändå runt 45-50fps med allt annat max.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Jävlar vad tråkiga dev'sen va La in massa osynliga gubbar som kommer och dödar en om man är för låg level i fel landskap

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Jävlar vad tråkiga dev'sen va La in massa osynliga gubbar som kommer och dödar en om man är för låg level i fel landskap

Jasså? Jag vet på defiant sidan bara ett ställe med mobs som går osynliga och sen hugger dig i ryggen men det gör de även om du är i deras lvl range.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Spelade till 13 i går kväll och tyckte att spelet flöt på bra. Visst kanske det påminner lite om WoW men det har jag inget emot då jag gillade WoW på den tiden jag spelade det.
Spelar på en laptop så det fick bli ganska så låga inställningar men det flöt på väldigt bra utan lagg och jag tyckte grafiken såg helt ok ut ändå, det är ju bättre än WoW t.o.m på de lägsta inställningarna.
Questandet var som i alla andra spel, döda x antal av y mobs men jag tyckte att även det gick smidigt, smärtfritt och relativt snabbt. Lvlandet är ändå inte det som är det viktiga i ett MMO i mitt tycke, det ska helst bara gå så snabbt som möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

För er med fps problem och ATI kort kan jag rekommendera AMD Catalyst Application Profile - 10.12 CAP2, gick från average 20 fps på lov-medium till 60fps på ultra efter att jag installerat det i morse. Blir definitivt mer spelbart då.

http://www.rage3d.com/cap/

Detta ska tydligen bara gälla Crossfire.

"List of Changes in Application Profile Update

*1-19-11
o Dva Mira 2 (Two Worlds 2) DX10 version: Improves CrossFire performance
o Global Agenda: Improves CrossFire performance
o RIFT: Improve CrossFire performance
o Fable III – resolves negative CrossFire scaling"

Men det hindrar det inte från att förbättra singlecard heller. Någon som kan bekräfta?

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att Catalyst Application Profiles är just för Crossfire, rätta mig om jag har fel någon.
Prestandan för folk med single kort borde alltså inte påverkas.

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mytos:

Jag har dålig prestanda med min dator, se sign. Skillnaden blir inte särskilt stor på olika settings heller, vad jag märkt (runt 20 fps oavsett aa etc på en del ställen, till uppåt 50 som max). Får nog vänta på att spelet optimeras bättre för olika system.

Nu är jag inte fantastiskt insatt inom hårdvara men enligt din sign har du mycket bättre burk än mig. Du har 1GHz mer processor, mindre GB RAM men DDR3 i alla fall vad jag förstår, jag har bara DDR2. Är inte GTX 460 ett bra grafikkort? Det ska väl klara av de flesta av dagens spel galant, eller?

Permalänk
Medlem

Spelet är dåligt optimerat helt enkelt.

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är:
-Jobbigt att man måste gå jätte nära NPC för att klicka på dom, man kan inte klicka på dom så att sin char springer till dom
-Man kan inte ändra speciellt mycket på sin chars utseende
-Man måste vända sig mot moben man attackerar, man vänds inte automatisk mot den

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Jag tycker att det är:
-Jobbigt att man måste gå jätte nära NPC för att klicka på dom, man kan inte klicka på dom så att sin char springer till dom
-Man kan inte ändra speciellt mycket på sin chars utseende
-Man måste vända sig mot moben man attackerar, man vänds inte automatisk mot den

Kan väl hålla med om att avståndet är lite för kort för att prata med NPC's och även att det är tråkig character customization även om jag knappt bryr mig om det.

Just att vända sig mot den man attackerar är ju borttaget för att det är tråkigt i PvP men antar att det skulle gå att fixa så att det fungerar på NPC mobs men tycker knappast det är jobbigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Jag tycker att det är:
-Jobbigt att man måste gå jätte nära NPC för att klicka på dom, man kan inte klicka på dom så att sin char springer till dom
-Man kan inte ändra speciellt mycket på sin chars utseende
-Man måste vända sig mot moben man attackerar, man vänds inte automatisk mot den

Vill du ha en pet som springer runt och plockar upp din loot också?
Misstänker att du kommer från Aion?

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem

Spelet var trevligt. Lite väääl många skills man får efter man valt alla 3 träd. Dom är troligen hyffsat likvärdiga. Allt handlar bara om vad man maxar antagligen,

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Skrivet av J-Ballz:

Spelet är dåligt optimerat helt enkelt.

Man kan inte begära optimering i beta. Måste säga att av alla beta jag testat är detta en av de stabilaste och snabbaste.

PS Jag är en av idioterna som betalar för Mortal Online som knappt är spelbart DS

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av Orici:

Jag tycker att det är:
-Jobbigt att man måste gå jätte nära NPC för att klicka på dom, man kan inte klicka på dom så att sin char springer till dom
-Man kan inte ändra speciellt mycket på sin chars utseende
-Man måste vända sig mot moben man attackerar, man vänds inte automatisk mot den

Så nära måste man ändå inte vara? Dock tycker jag att det klickbara området på karaktärer och objekt är för litet, dvs det är svårt att markera saker fast det kanske bara är jag.
Själv tycker jag att det fanns ganska så goda möjligheter att göra om sin char, där finns ju en del ansiktsmallar men dessa kan man ju i sin tur ändra en del med verktyget uppe till vänster.
Att man måste vända sig mot vad man ska attackera ser jag inte som något problematiskt utan snarare självklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krux:

Vill du ha en pet som springer runt och plockar upp din loot också?
Misstänker att du kommer från Aion?

Ja det vore ju perfekt och ja, jag kommer ifrån Aion och jag tror jag fortsätter med det, vi får se hur jag tycker efter betan.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Jag tycker att det är:
-Jobbigt att man måste gå jätte nära NPC för att klicka på dom, man kan inte klicka på dom så att sin char springer till dom

-Man måste vända sig mot moben man attackerar, man vänds inte automatisk mot den

lol, ska spelet spela sig själv?

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Skrivet av Kazen:

lol, ska spelet spela sig själv?

Folk som spelar generic korean MMOs är vana att ha det så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Spelat är faktiskt jäkligt krävande (eller så är inte GTX 580 helt optimerat för det ännu), laggar med allt max o 4ggr supersampling eller va det heter Kör med den minsta AA'n som går och har ändå runt 45-50fps med allt annat max.

mm upplever ungefär samma med ett 460, och det är ju ganska bra med action på vissa rifts i lvl10 områdena

Visa signatur

I5 4690k, 8gb, GTX 1080
i7 2600, 16gb

Permalänk
Medlem

Första spelet jag verkligen gillat sedan jag la ner wow för 2 år sedan. Känns verkligen lätt att komma in i. Blev förbeställa collectors boxen behöver verkligen ny musmatta och har slarvat bort mina usb minnen

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Ni som kör nvidia, var försiktiga.

Skrivet av Alliera:

I can confirm the New Nvida drivers from Jan 16.2011 that have Rift SLI profile and optmaztions, the Cards run at max GPU Load and overheat on any Setting even on Low, they dont just overheat with new drivers they loud as hell, I had to roll back drivers even with them with Ultra setting and 4 oversampling was geting around 37 fps for system like mine that is patehic, rolled back to last driver before Nvdia had Rift SLI support and now get 20-27 fps someone needs to get on ball if my system cant run it on 60+ fps to 100+ fps whos can?

I have I-7 extreme 5 Gig hz liquid cooled, 3 480 GTX OC 1.5 gig cards DDR5 in Tri SLI mode, dual sata 2 drives terrbyte each,SSD HD with MMOs on it and Rift and OS,1400 watt PS, 24 GiG of DDR3 ram, windows 7 64
2 Blue ray burners.

Please fix the Nvidia drivers with them Rift team as new drivers will Burn out, Overheat,FRY your 300-500$ per video cards if have Quad SLI, they only give like 14 more FPS on Max Ultra setting even if go to low setting ot medium or Ultra but turn off shadows and oversampling they Idle at max as in Loud and hot as hell to point im afraid the back my case is going to fry and have Very High end system and its Liquid cooled

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Ni som kör nvidia, var försiktiga.

Jovisst, om man kör flera kort så kanske de kan överhettas, dock inte ett ensamt kort om det inte är fel på kylningen Hörde mitt 580 gå upp lite efter 1-1.5 timmars spelande men det var inte det som överhettades, utan det var min NB -.- Märkte senare att den tydligen alltid gjort det när jag spelat... synd om den men ska RMA'a detta mobo innan något går sönder... 96C NB efter ~2 timmars spelande är ej okej! Samma gäller 90c efter bara 30 min furmark, och den fortsatte stiga med...

F.ö förbokade jag också Rift Collectors Edition Ska bli nice med en ny musmatta även om jag troligtvis har samma, ser förhoppningsvis coolare ut iaf, sedan 8gb minne är inte helt fel heller.

Skönt spel synd bara att min dator gör att jag inte kan njuta av betan fullt ut, hoppas att detta är löst till releasen av spelet.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Ni som kör nvidia, var försiktiga.

Installerade senaste drivarna före jag började spela i förrgår, hade inte några problem med överhettning.
Men jag fick en massa grafik buggar på köpet, såg en massa particell effekter (eld ringar m.m) i luften lite här och var.
Så inför gårdagens spelrunda så körde jag in beta drivarna igen (266.35). Vilket fixade dom buggarna
Märkte inte av någon prestanda skillnad mellan drivarna heller så...

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

tycker det är lite märkligt att med en i5 cpu, gtx 470 och 4gb ddr3 inte kan lira RIFT med shadows eller AA på? det som gör att jag atm ragequitar från spelet