Frågor från en supernoob!

Permalänk

Frågor från en supernoob!

Har aldrig lirat något starcraftspel tidigare och försöker nu lära mig SC2 som terran. Några basicgrejer som jag inte hittar svar på efter googlande.. kan man hoppa till varandras baser som i WC3? Hur delar man resurser och kontrollerar sin allies enheter? Kan man hela sin enheter på nåt sätt? (alltså inte fordon utan biologiska enheter). Tacksam för svar

EDIT: Hittade svaret på hur man delar enheter..

Citat:

I heard that I can share resources and control over units in StarCraft II. How do I use these features?

When in a StarCraft II match, click the small icon in the top-right corner of the screen and use the check boxes to enable or disable shared unit control. You will be also able to share resources in this fashion once you are more than five minutes into a match.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Entusiast

Medivacs läker alla dina biologiska enheter. Du bygger dom ifrån Starport.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av superboss:

Har aldrig lirat något starcraftspel tidigare och försöker nu lära mig SC2 som terran. Några basicgrejer som jag inte hittar svar på efter googlande.. kan man hoppa till varandras baser som i WC3? Hur delar man resurser och kontrollerar sin allies enheter? Kan man hela sin enheter på nåt sätt? (alltså inte fordon utan biologiska enheter). Tacksam för svar

EDIT: Hittade svaret på hur man delar enheter..

Som Firkraag säger så helar Medevacs dina trupper. Protoss sköldar regenererar snabbt utanför combat. Zerg's enheter och byggnader regenererar konstant, men väääldigt långsamt.

Permalänk
Medlem

Vet inte om du kan reparera fordon, testa med scv?

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte spelat SC2 men i SC1 kunde man reparera mekaniska enhet via att välja repair från en SCV och trycka på den enhet man ville reparera.
Var dock ett bra tag sedan jag ens kollade på SC1 så jag kan ha kommit ihåg fel

Visa signatur

"Riktig fakta? kolla ut genom fönstret på snön och all jävlighet där har du riktig fakta, eller de som går där i kylan, idioter, det är riktig fakta" -- Ett fyllo på bussen, ganska trevlig ändå :)

Permalänk
Legendarisk

Zerg kan reparera sina byggnader med queens också.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Skrivet av Biberu:

Zerg kan reparera sina byggnader med queens också.

Ah, hur glömde jag det här Det fungerar på enheter också.

Permalänk
Legendarisk

Awesome, måste börja heala dom med då

Visa signatur

Abstractions all the way down.