The saboteur Kass FPS

Permalänk
Medlem

The saboteur Kass FPS

Hejsan hoppsan, Är det bara jag eller har nån mer problem med kass FPS i The saboteur? om ni vet något fix så snälla säg till

tack

Permalänk
Medlem

Du stavade fel till ditt efternamn, Eva

Har ej testat The Saboteur än, men jag kan väl tippa på att det är din dator som är för kass?
Bara en känsla.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Du stavade fel till ditt efternamn, Eva

Har ej testat The Saboteur än, men jag kan väl tippa på att det är din dator som är för kass?
Bara en känsla.

Amd phenom Black edition med 4 kärnor 3ghz
två XFX GTX 260 SLI
orkar itne skriva resten den e grym iaf... beror inte på datorn

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WalrosZ
Amd phenom Black edition med 4 kärnor 3ghz
två XFX GTX 260 SLI
orkar itne skriva resten den e grym iaf... beror inte på datorn

Din CPU flaskar iaf dina grafikkort.

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p

Permalänk
Avstängd

TYP alla vet att Saboteur flyter som skit på en dator..

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Spelet är extremt buggit just nu, speciellt på fyrkärninga processorer, så kan bero på det.

finns just nu en patch som fixar till så amd grafikkorts användare kan spela spelet också, men vänta in ytterligare en patch eller två så blir det förhoppningsvis bättre

Från http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/353573.page:

Citat:

Known Issues & Current Workaround:

Users with Quad core CPU's will possibly have significant streaming issues without the following work around. The team is aware of this issue and is working on a fix for it in the next patch update. If you are running a Quad Core CPU please follow the steps below to set Game Only affinity on your CPU. While this will decrease the amount of streaming glitches, it is not a full proof fix.

Recommended Game-only steps for Quad core users only:

Windows 7 and Vista

1.) Boot the game.
2.) Wait for the main menu to load, then press Ctrl-Alt-Delete.
3.) Select Start Task Manager.
4.) If the game is visible, press Alt-Tab, otherwise continue to the next step.
5.) Inside the Task Manager, go to the Processes tab.
6.) Find Saboteur.exe, right-click it, and select Set Affinity…
7.) De-select CPU 2 and CPU 3.
8.) Click OK.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neonxz
Spelet är extremt buggit just nu, speciellt på fyrkärninga processorer, så kan bero på det.

finns just nu en patch som fixar till så amd grafikkorts användare kan spela spelet också, men vänta in ytterligare en patch eller två så blir det förhoppningsvis bättre

Från http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/353573.page:

tack för svaret

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweYoda
Din CPU flaskar iaf dina grafikkort.

varför skulle det det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
TYP alla vet att Saboteur flyter som skit på en dator..

tack, det jag ville veta

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WalrosZ
tack, det jag ville veta

Ähh, lyssna inte på den nöttan, finns inte en tråd han är seriös i

Jag sitter på samma rigg som dig, Phenom 2 940 och GTX260 SLI och jag har bra framerates, har du uppdaterat dina drivers?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Ähh, lyssna inte på den nöttan, finns inte en tråd han är seriös i

Jag sitter på samma rigg som dig, Phenom 2 940 och GTX260 SLI och jag har bra framerates, har du uppdaterat dina drivers?

men seriöst du har ju problem IRl eller något då du alltid hoppar på en.

Du kan ju även ta och läsa

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/346070.page

Och resten av forumet.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
men seriöst du har ju problem IRl eller något då du alltid hoppar på en.

Du kan ju även ta och läsa

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/346070.page

Och resten av forumet.

Vad ska jag med ett forum till, när vi sitter på likadana riggar?
Vad du däremot sitter å tjänar på att snacka bs vet jag inte

Den enda anledningen till att du känner dig personligen utsatt av mig, är för att jag ogillar ditt *Jag tycker att det är såhär, därför ska världen tycka som mig, och om den inte gör det så tänker jag försöka fixa någon form av fakta så att jag kan lura andra*

Passar perfekt i Saboteur fallet, du har tjötat om och om igen hur spelet inte ens går att spela på pc för att det är så otroligt dåligt bla bla bla blaaaaaaaa osv osv osv, medans en enorm mängd med människor inkluderat mig fixar det utan problem.

Sen att du sitter å gnäller på att spelet är allmänt tråkigt billigt och dåligt när du knappt ens spelat det gör saken ännu roligare.

Du kan uppfattas lite som en fanatiker:)

Du tar fakta, vrider den mot den ovetande och får honom att tro.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Vad ska jag med ett forum till, när vi sitter på likadana riggar?
Vad du däremot sitter å tjänar på att snacka bs vet jag inte

Den enda anledningen till att du känner dig personligen utsatt av mig, är för att jag ogillar ditt *Jag tycker att det är såhär, därför ska världen tycka som mig, och om den inte gör det så tänker jag försöka fixa någon form av fakta så att jag kan lura andra*

Passar perfekt i Saboteur fallet, du har tjötat om och om igen hur spelet inte ens går att spela på pc för att det är så otroligt dåligt bla bla bla blaaaaaaaa osv osv osv, medans en enorm mängd med människor inkluderat mig fixar det utan problem.

Sen att du sitter å gnäller på att spelet är allmänt tråkigt billigt och dåligt när du knappt ens spelat det gör saken ännu roligare.

Du kan uppfattas lite som en fanatiker

Du tar fakta, vrider den mot den ovetande och får honom att tro.

Håller med dig.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Crtl + alt + delete

Processer - Saboteur.exe - Set affinity och sedan bockar du ur kärna 3 och 2 och 3. : )

Varje gång du ska starta det.

Flyter på riktigt fint på min dator när jag gör det!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Vad ska jag med ett forum till, när vi sitter på likadana riggar?
Vad du däremot sitter å tjänar på att snacka bs vet jag inte

Den enda anledningen till att du känner dig personligen utsatt av mig, är för att jag ogillar ditt *Jag tycker att det är såhär, därför ska världen tycka som mig, och om den inte gör det så tänker jag försöka fixa någon form av fakta så att jag kan lura andra*

Passar perfekt i Saboteur fallet, du har tjötat om och om igen hur spelet inte ens går att spela på pc för att det är så otroligt dåligt bla bla bla blaaaaaaaa osv osv osv, medans en enorm mängd med människor inkluderat mig fixar det utan problem.

Sen att du sitter å gnäller på att spelet är allmänt tråkigt billigt och dåligt när du knappt ens spelat det gör saken ännu roligare.

Du kan uppfattas lite som en fanatiker

Du tar fakta, vrider den mot den ovetande och får honom att tro.

Sitter vi på likadana rigs?
Visste inte att gtx260 är ett 5850..
Och det är ett ATI problem om du läser på forumet så förstår du varför just du kan spela, då du har ett nvidia kort?

Och var har jag sagt att spelet är "allmänt tråkigt, billigt och dåligt?"

Citera gärna.. annars är du som Cope och hittar på massa skit.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
TYP alla vet att Saboteur flyter som skit på en dator..

Dagens lögn?
Flyter som smör ju, allting på fullt i 1920x1080 upplösning.

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Han menade att han sitter på samma rig som den som hade dåliga framerates på spelet.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiSmidig
Dagens lögn?
Flyter som smör ju, allting på fullt i 1920x1080 upplösning.

Ja, och det flyter som skit på många andra. Speciellt Quads mm.
T.o.m Beta patchen hjälper inte särskilt mkt.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiSmidig
Dagens lögn?
Flyter som smör ju, allting på fullt i 1920x1080 upplösning.

samma här, flyter hur fint somhälst!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Ja, och det flyter som skit på många andra. Speciellt Quads mm.
T.o.m Beta patchen hjälper inte särskilt mkt.

Jaså, det var konstigt.
Innan jag hade uppdaterat drivarna till grafikkorten så hade spelet en tendens att fastna i pausmenyn och man kunde inte komma därifrån utan att trycka ner hela spelet, men med 9.12 flyter det på hur bra som helst!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiSmidig
Jaså, det var konstigt.
Innan jag hade uppdaterat drivarna till grafikkorten så hade spelet en tendens att fastna i pausmenyn och man kunde inte komma därifrån utan att trycka ner hela spelet, men med 9.12 flyter det på hur bra som helst!

9.11 vs 9.12 har ingen skillnad i detta spel. Iaf inte om man ska tro på deras forum.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
9.11 vs 9.12 har ingen skillnad i detta spel. Iaf inte om man ska tro på deras forum.

Okej, men för mig så fick jag inte problemet med pausmenyn som jag nämnde.

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Vad ska jag med ett forum till, när vi sitter på likadana riggar?
Vad du däremot sitter å tjänar på att snacka bs vet jag inte

Den enda anledningen till att du känner dig personligen utsatt av mig, är för att jag ogillar ditt *Jag tycker att det är såhär, därför ska världen tycka som mig, och om den inte gör det så tänker jag försöka fixa någon form av fakta så att jag kan lura andra*

Passar perfekt i Saboteur fallet, du har tjötat om och om igen hur spelet inte ens går att spela på pc för att det är så otroligt dåligt bla bla bla blaaaaaaaa osv osv osv, medans en enorm mängd med människor inkluderat mig fixar det utan problem.

Sen att du sitter å gnäller på att spelet är allmänt tråkigt billigt och dåligt när du knappt ens spelat det gör saken ännu roligare.

Du kan uppfattas lite som en fanatiker

Du tar fakta, vrider den mot den ovetande och får honom att tro.

Bara för man har samma komponenter betyder inte det att ett program inte kan fungera olika bra på olika datorer, kan ha med en sån liten sak som en process som ligger och tuggar i bakgrunden och så kan man inte spela ett visst spel som flyter på hur bra som helst för andra.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Vad ska jag med ett forum till, när vi sitter på likadana riggar?
Vad du däremot sitter å tjänar på att snacka bs vet jag inte

Den enda anledningen till att du känner dig personligen utsatt av mig, är för att jag ogillar ditt *Jag tycker att det är såhär, därför ska världen tycka som mig, och om den inte gör det så tänker jag försöka fixa någon form av fakta så att jag kan lura andra*

Passar perfekt i Saboteur fallet, du har tjötat om och om igen hur spelet inte ens går att spela på pc för att det är så otroligt dåligt bla bla bla blaaaaaaaa osv osv osv, medans en enorm mängd med människor inkluderat mig fixar det utan problem.

Sen att du sitter å gnäller på att spelet är allmänt tråkigt billigt och dåligt när du knappt ens spelat det gör saken ännu roligare.

Du kan uppfattas lite som en fanatiker

Du tar fakta, vrider den mot den ovetande och får honom att tro.

Det sista du skrev där var nog det bästa jag hört på länge! Kanske inte i forumsammanhang, men annars

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Jag hade "frys" problemet innan patchen.
Efter patchen så har inte jag haft några problem med spelet med datorn i sign. Max settings @ 1920*1080, alla kärnor aktiva.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n

Och var har jag sagt att spelet är "allmänt tråkigt, billigt och dåligt?"

Citera gärna.. annars är du som Cope och hittar på massa skit.

Jag tänkte inte göra det till en början, men du bad ju mig....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Snyggare är det väl inte? Reflektioner, Texturer, Draw Distance m.m
Och gillade inte körkänslan alls dock.

men men, spelet går ju inte ens att spela i win7+ati.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Nvidia hade nog ett finger med, försämra Atis försäljning t.ex då nvidia själva inte har några kort för konkurrens ännu. Skulle inte förvåna mig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Saboteur kan man ju inte ens köra med ATi kort så, bättre spel är det knappast. Finns hur många problem, glitchar och buggar i Saboteur så det inte ens är roligt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Märker det just nu iallafall.
Saboteur har brister överallt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Jag håller med dom som recenserat så.. Pandemic borde fortsatt med Battlefront och inte bli uppköpta av EA.

Så... räcker det?
Det finns lite mer jag kan dra fram, men det börjar bli lite väl löjligt bara för att göra dig .... nöjd?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neonxz
Bara för man har samma komponenter betyder inte det att ett program inte kan fungera olika bra på olika datorer, kan ha med en sån liten sak som en process som ligger och tuggar i bakgrunden och så kan man inte spela ett visst spel som flyter på hur bra som helst för andra.

Det var ju just det som var idén, att hjälpa personen till rätta, istället att bara posta en forumlänk och berätta att det inte finns en anledning till att ens försöka, genom att påstå att spelet är sönder från en början.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Jag tänkte inte göra det till en början, men du bad ju mig....

Så... räcker det?
Det finns lite mer jag kan dra fram, men det börjar bli lite väl löjligt bara för att göra dig .... nöjd?

Det var ju just det som var idén, att hjälpa personen till rätta, istället att bara posta en forumlänk och berätta att det inte finns en anledning till att ens försöka, genom att påstå att spelet är sönder från en början.

Var ju moget att edit'a ditt andra inlägg där uppe.. bra att få dig själv att se bättre ut

Och mer än hälften av det du citerade har inget att göra med att spelet är dåligt..

Snarare att det var dåligt att Pandemic blev uppköpta av EA och sket i att göra ett Battlefront 3 mm.

Och VAR exakt skrev jag att spelet är tråkigt eller dåligt? Du får GÄRNA citera just den raden.

Jag skrev mest att spelet är buggat, glitchat och inte direkt snyggare än x spel som nämnts..

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Mupp3n, ge dig. Bara denna kommentar stämplar dig som ett troll imo. Tvångs-skiter ut massa onödiga kommentarer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
TYP alla vet att Saboteur flyter som skit på en dator..

OT: Funkade affinity-trixed för dig?

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bandless
Mupp3n, ge dig. Bara denna kommentar stämplar dig som ett troll imo. Tvångs-skiter ut massa onödiga kommentarer.

OT: Funkade affinity-trixed för dig?

Ja det är ju bra när folk inte läser det man själv skrivit och hittar på massa grejjer..

Och nej det funkade inte.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n

Och VAR exakt skrev jag att spelet är tråkigt eller dåligt? Du får GÄRNA citera just den raden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
gillade inte körkänslan alls dock.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Finns hur många problem, glitchar och buggar i Saboteur så det inte ens är roligt.

Är vi färdiga snart? *suck*
Jag förstår inte riktigt poängen, mer än att det ska se bättre ut, att det inte ska se ut som du trollar?

Tror det är lite sent.