Ljuddämpning och tillverkare/kvalitet

Permalänk
Avstängd

Ljuddämpning och tillverkare/kvalitet

Sökte lite och har läst lite. Men funderingar och frågor kvarstår Nu är de så att de vart många år sedan jag ljuddämpade mina lådor. Men nu är jag sugen på att ljuddämpa igen (låda på skrivbordet).

Jag har nu en Antec Three Hundred. Jag är ganska nöjd med den och vill bygga vidare på den. Fläktarna i lådan är utbytta och jag har numera fem st 120mm och en st 140mm från Fractal Design monterade i den. Dom är lagom tysta och gör sitt jobb bra. Två av dessa fläktar kyler radiatorn på mitt Corsair H50. Jag har dock inte bytt ut kylningen på grafikkorten. Men moderkortets kylare har fått en tyst 60mm fläkt vilket gjorde hur mycke som helst för både ljudnivå och kylning.
Hur som helst, inget konstigt i detta. Men de jag nu velar med är vilken tillverkare och modell av ljuddämpning jag bör välja. De finns som sagt en del att välja mellan. Kvalitet är av stor vikt för mig. Och ärligt talat så vet jag inte riktigt vilka tillverkare man bör se på och inte. När jag pysslade med detta för flera år sedan så vart de mattor från AcoustiCase jag använde.
Så, vad rekomenderar nu idag?

Jag skrev mer än nödvändigt för att frågor om vilka åtgärder jag redan gjort mot ljudnivån skall bli minimala.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Bitumenmattor från Biltema för att dämpa resonans/vibrationer. Är betydligt mer prisvärt än dedicerade datordämpmattor.

http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=148051

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sxs_110
Bitumenmattor från Biltema för att dämpa resonans/vibrationer. Är betydligt mer prisvärt än dedicerade datordämpmattor.

http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=148051

De är ju ett alternativ. Dom ser iaf mycke bättre ut än dom mattorna som en polare köpte på biltema. Dom gav upphov till statisk elektrisitet vilket resulterade i en trasig dator.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.