Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem

robbsta: Jasså det viste jag inte jag tappa suget på bc2 i betan så jag är iten så inläst på vad spelet innehåller. Fick för dålig fps med ati kortet

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yeah_Right
robbsta: Jasså det viste jag inte jag tappa suget på bc2 i betan så jag är iten så inläst på vad spelet innehåller. Fick för dålig fps med ati kortet

Har hört att betan var dåligt optimerad Plus att 10.3 drivern kommer snart så din fps ska nog förbättras när spelet kommer

Visa signatur

Datorn : Antec 300, Amd Phenom X4 965 , Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, Crossfire med Radeon 5850, Corsair HX650+

Permalänk
Medlem

Amerikanska Steam har redan låst upp det så om du startar Steam med en VPN som ger dig ett amerikansk IP så kan du spela det nu.

En polare använde http://hotspotshield.com och det funkade.

Kör igång VPN, starta steam, dekryptera, installera osv, starta spelet, stäng av VPN, spela.

Konstigt att de inte kan ha unlocka det i hela världen samtidigt.

Visa signatur

“It’s not that you can’t speak. It’s that other people can hear you. And they’re telling you what you’re saying is crazy.” -Elizabeth Gumport

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ

Det var en bra runda, vad kan man säga....

Måste faktiskt säga då att jag faktiskt har fått runt 16000 på en runda (på betan IOF)

Sjukt kul när man får 2st 5000p pins, några småpins och har en sjysst combat score, allt på samma runda ^^,

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Ping funkar om man startar spelet med administratörs-rättigheter. (run as admin..)

Ska vi göra en lista här med ingame nicks? så vi kan adda till freinds?
Jag kör med PsychedelicZ
Sen har jag SweC som clan tag

Permalänk

Tänker själv använda SweC som clan tag och kör under "A_Muller"

såg säkert några av er under betan då jag hittade folk med SweC som clantag, var kul å kniva er ^^,

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk

Valde st4s framför Tobz0r då jag hette st4s i bf2
Så st4s är mitt ingame namn.

Permalänk
Medlem

Skrev i denna tråden innan men märkte en skum sak nu när jag spela. Testade att köra med medium inställningarna men då fick jag artefakter så jag ställde om till sämsta inställningarna men såg fortfarande kass ut så jag tänkte WTF och drog på allt på absolut högsta. Nu flyter allt perfa ^^ Mycket skumt att det blev så helt plötsligt, men man skall väl inte klaga nu när allt är som sagt maxat samt 1920 x 1080.

Permalänk

Tänkte på en sak, jag beställde idag från Siba, hinner jag få det imorgon? Jag bor i Borås, och beställde runt klockan 15.00

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ

http://img175.imageshack.us/img175/4416/bfbc2game201003031607...

Det var en bra runda, vad kan man säga....

Kul att du fick 22 kills totalt men 25 kills med snipern

Visa signatur

MSI GT70

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungan11
Tänkte på en sak, jag beställde idag från Siba, hinner jag få det imorgon? Jag bor i Borås, och beställde runt klockan 15.00

Kanske är en fråga du skall ställa till SIBA supporten ist för här ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IDX
Kanske är en fråga du skall ställa till SIBA supporten ist för här ^^

Självklart, tänkte bara om någon annan här har beställt från Siba, och hur lång tid det då tog.

Permalänk
Medlem

kom just att tänka på, hur fasen hämtar jag ut mitt spel från webhallen, tänkte åka in efter skolan men då kommer jag ju inte kunna fixa mailet man får?

eller vad behövs egentligen för att man skall kunna hämta ut en beställning?

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yeah_Right
Antismidig: Tesselation tex. bryter upp polygonerna på ett annorlunda sätt som gör gör att du får mer detaljer rundare kanter etc. Detta fungerar lite olikt tidigare lösningar och det gör att du får mer kräm samtidigt som grafiken är bättre.

BFBC2 har inte stöd för Tesselation, det kräver att modellerna finns i högupplösta versioner - vilket de inte gör. Huvudsakligen används DX11 i BFBC2 till "Soft Shadows" som, precis som det låter, ska göra skuggorna skyggare. Tydligen ska det även finnas nån mindre prestanda optimeringar för DX11.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbsta
Tesselation finns ju inte i BC2? Det är bara skuggorna och HBAO som är DX11 effekterna

HBAO kräver DX10, inte 11.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofman
kom just att tänka på, hur fasen hämtar jag ut mitt spel från webhallen, tänkte åka in efter skolan men då kommer jag ju inte kunna fixa mailet man får?

eller vad behövs egentligen för att man skall kunna hämta ut en beställning?

Om du har ett Kollinummer så kan du använda det för att hämta ut spelet. Glöm inte legg

Visa signatur

MSI GT70

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofman
kom just att tänka på, hur fasen hämtar jag ut mitt spel från webhallen, tänkte åka in efter skolan men då kommer jag ju inte kunna fixa mailet man får?

eller vad behövs egentligen för att man skall kunna hämta ut en beställning?

Kolli-nummer eller de 4 siffrorna du får via sms avisering samt ID är vad som krävs. Självklart pengar med ifall den inte redan är betald/faktura.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det med steam. Kommer det vara kopplat därigenom eller hur? Läste en wall of text på steams köpesida om det, men blev inte direkt klokare mer än "det vettiga" som man alltid "vetat".

Visa signatur

Himmabygge - AMD Phenom II 720 BE 2.8Ghz | ATI HD 4770 512Mb | 4096Mb 800Mhz DDR2

Permalänk
Medlem

OJOJ..

Mäktigt!

Välgjort! snygg grafik

Ljudet! höj!!

Spelat 3 uppdragen i början och är helt såld,, brukar bli less på sånna här spel i single player men,, nu längtar man hem från jobbet

Ta inte på lättaste nivån bara,, de ska vara svårt..

Remomenderas och jag kanske tillåmed köper det köpte faktiskt COD för 299:- men har knappt spelat det sen efter det,, så nu ville jag ta hem å testa först

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ

Ska vi göra en lista här med ingame nicks? så vi kan adda till freinds?
Jag kör med PsychedelicZ
Sen har jag SweC som clan tag

Mitt nick är Ainatar. Har Swe som clan tag för tillfället.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IDX
Skrev i denna tråden innan men märkte en skum sak nu när jag spela. Testade att köra med medium inställningarna men då fick jag artefakter så jag ställde om till sämsta inställningarna men såg fortfarande kass ut så jag tänkte WTF och drog på allt på absolut högsta. Nu flyter allt perfa ^^ Mycket skumt att det blev så helt plötsligt, men man skall väl inte klaga nu när allt är som sagt maxat samt 1920 x 1080.

Jo

Spelet är lite buggat

artefaktor av helt random anledningar om man googlar lite

Skittråkigt att man får artefakter med knappt någon tempökning

Kommer säkert fixas med patch/drivrutiner däremot

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikR
OJOJ..

Mäktigt!

Välgjort! snygg grafik

Ljudet! höj!!

Spelat 3 uppdragen i början och är helt såld,, brukar bli less på sånna här spel i single player men,, nu längtar man hem från jobbet

Ta inte på lättaste nivån bara,, de ska vara svårt..

Remomenderas och jag kanske tillåmed köper det köpte faktiskt COD för 299:- men har knappt spelat det sen efter det,, så nu ville jag ta hem å testa först

Hard ska det vara!

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

orka köra singelplay, förstör ju hela spelet =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Fick det idag från game.se . Det är riktigt skoj online med dom nya banorna.

Jag har fått bättre FPS med DX11 på mitt 5770 än vad jag hade på beta.

Permalänk

Har också fått bättre fps.

Låg runt 90fps på betan. Nu ligger jag runt 120.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kossan90
Fick det idag från game.se . Det är riktigt skoj online med dom nya banorna.

Jag har fått bättre FPS med DX11 på mitt 5770 än vad jag hade på beta.

Vad kör du med för grafikinställningar med ditt 5770? upplösning? dx11?

Vad får du för fps?

Permalänk

tjena jag förhandsbokade bf bc2 i söndas på webhallen och ser att vissa har fått sitt från webhallen :O, tänkte fråga får jag ett email som säjer vi har skickat ditt exemplar av bf bc2 eller får jag bara hem spelet i brevlådan när det kommer ? , borde ligga där imorgon hoppas jag ;O

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Då var de klarat:P vad ska man göra nu då? skit kårt ju,, får väll lira de på hard istället:D palla lira online.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wingman92
tjena jag förhandsbokade bf bc2 i söndas på webhallen och ser att vissa har fått sitt från webhallen :O, tänkte fråga får jag ett email som säjer vi har skickat ditt exemplar av bf bc2 eller får jag bara hem spelet i brevlådan när det kommer ? , borde ligga där imorgon hoppas jag ;O

Du har fått en orderbekräftelse från webhallen när du bokade. Kolla där.

Permalänk

Är det bättre optimerat än det var i betan?

Hoppas verkligen att min gamla dator orkar med :(.

Visa signatur

Alienware 17

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morganrone93
Är det bättre optimerat än det var i betan?

Hoppas verkligen att min gamla dator orkar med :(.

Det är bättre än betan, enl en del i tråden samt det brukar för det mesta vara så att den fullständiga versionen är bättre än betan =P

Visa signatur

Himmabygge - AMD Phenom II 720 BE 2.8Ghz | ATI HD 4770 512Mb | 4096Mb 800Mhz DDR2