Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem

Bara jag som brukar ha en löjligt hög FOV ?

i Quake Live är den helt galen hög och jag älskar det..

Får trixa mig fram i BFBC2

Permalänk

Det får ju inte vara FÖR hög

Permalänk
Medlem

Mitt skickades idag, beställde igår. Från game.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
C:\Users\XXX\Documents\BFBC2\settings.ini

Ändra Fov=55 , max 200.

FOV

Precis vad jag var ute efter men det funkar tyvärr inte för mig.

Jag skriver FOV=85 sen sparar jag inifilen. Jag spelar sedan för att kolla att det funkar men det är fortfarande 55?

Har även provat med Fov=85 men gick inte. Nån förklaring på vad som kan vara felet?

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pecill
man skall tydligen få nåt unikt vapen också, ak-74u eller vad det nu hette^^

Nej , AKS får man om man har preordat.

zaman: Prova sätta write protection på filen efter du ändrat den

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
För dom som har ont i lilfingret:

Installera: AutoHotKey http://www.autohotkey.com/

sen kör denna script:

-----

~LCtrl up:: ;use LCtrl "up" so it doesn't get triggered when you hold ctrl
Goto, Crouch

Crouch:
; Changed: Trigger was changed to "~LCtrl" as ~ allows normal operation of key.
If (a_tickCount-lasttime < 400) ;Check when we released ctrl the last time if < 400ms initiate Crouch
{
Loop
{
Send, {LCtrl down} ; Initiate 'Crouch'
If IsKeyPressed("LCtrl") ; Check if 'LCtrl' pressed. If pressed & released, Break loop.
Send, {LCtrl up} ; Release 'Crouch'
Break
}
}
lasttime:=a_tickCount
Return

IsKeyPressed(v_KeyName)
; Returns 1 if %v_KeyName% is currently being pressed, otherwise 0
{
GetKeyState, state, %v_KeyName%, P
If state = D ; The key has been pressed
{
Return 1
}
Return 0
}

-----

tada

Fan vad nice! Faktiskt letat efter detta..

Hur kör man scriptet då?
Går det ha en vanlig snabb crouche knapp som kan hålla inne samtidigt som detta scriptet?

Permalänk
Medlem

Är inte "toggle crouch" med i patchen?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
Från webhallen?
Fan då är inte jag unik längre

japp!
då är det du vs mig imorgon?

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Hmm.. försöker få det ifrån gamersgate.com och ska betala med Paypal... ny med paypal osv och fattar inte hur jag ska lägga in pengar. Står ingenting med "Add funds" osv, bara Send/ receive money...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Hmm.. försöker få det ifrån gamersgate.com och ska betala med Paypal... ny med paypal osv och fattar inte hur jag ska lägga in pengar. Står ingenting med "Add funds" osv, bara Send/ receive money...

Du bara betallar, paypal drar pengar från ditt kredit kort direkt.
Var säker på att du har "låst upp" kortet för internet köp på din internet bank

Permalänk
Medlem

Någon som kan förklara för mig hur de funkar med siffrorna field of view?

Ser ingen skillnad hehe knappt.

vet inte vad ja ska titta efter heller.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ

zaman: Prova sätta write protection på filen efter du ändrat den

Provade att skrivskydda filen efter jag skrev in Fov=85 nyss som du skrev men det gick ju inte heller provade även med FOV=85 om nu stora bokstäver skulle göra nån skillnad men får samma resultat

Aja får vänta tills jag får tag på originala imorgon då är jag säker på att det kommer att fungera.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

Ett tips är att inte missa inte launch trailern och TV reklamen, lite skoj att se hur dom tog två helt olika stilar för att visa upp spelet.

Aggressivt:
http://www.youtube.com/watch?v=aeJ1G-JFp6A

eller

Harmoniskt:
http://www.youtube.com/watch?v=QFtxDHv5Ml4

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jacke0247
Game trailers recenserar BC2

http://www.gametrailers.com/video/review-hd-battlefield-bad/6...

Det var väl en sjyst recension. Förstår dock inte varför så få recensenter klagade på MW2's story jämfört nu med BC2. MW2 hade var ju en av de sämsta i spelhistorien. Det ser ju som det var det som drog ner poängen mest av allt. Allt annat fick ju riktigt höga poäng.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
Du bara betallar, paypal drar pengar från ditt kredit kort direkt.
Var säker på att du har "låst upp" kortet för internet köp på din internet bank

När jag ska konfirmera köpet på paypal (trycka på continue) så blir jag tillbaka slängs till gamersgate.com ???

Permalänk

du får det inte unikt, bara det upplåpst tidigt. vi andfra behöver typ max rank för att få det...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Provade att skrivskydda filen efter jag skrev in Fov=85 nyss som du skrev men det gick ju inte heller provade även med FOV=85 om nu stora bokstäver skulle göra nån skillnad men får samma resultat

Aja får vänta tills jag får tag på originala imorgon då är jag säker på att det kommer att fungera.

Funkar inte prepatched. ( Reload )
Patchen som släptes idag är 300MB.... fixade fov funktionen bland annat.

JackeShan: Ja, efter du godkänner på paypal ska du hamna tillbaka på gamegate och få ett mejl som konfirmerar köpet.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cimlite
Ett tips är att inte missa inte launch trailern och TV reklamen, lite skoj att se hur dom tog två helt olika stilar för att visa upp spelet.

Aggressivt:
http://www.youtube.com/watch?v=aeJ1G-JFp6A

eller

Harmoniskt:
http://www.youtube.com/watch?v=QFtxDHv5Ml4

Det var väl en sjyst recension. Förstår dock inte varför så få recensenter klagade på MW2's story jämfört nu med BC2. MW2 hade var ju en av de sämsta i spelhistorien. Det ser ju som det var det som drog ner poängen mest av allt. Allt annat fick ju riktigt höga poäng.

Det är det som äger med BF, att man kan njuta det aggresivt eller harmoniskt.
Idag satt vi 6 pers i blackhawken på rush kartan som börjar med en liten ö som man måste attakera.
OJ OJ OJ, helt underbart...
2 miniguns vrålar, en sniper i choppern och jag med min PKM
Raining hell down on the whole fucking base.

Fuck va kul det var

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
Det är det som äger med BF, att man kan njuta det aggresivt eller harmoniskt.
Idag satt vi 6 pers i blackhawken på rush kartan som börjar med en liten ö som man måste attakera.
OJ OJ OJ, helt underbart...
2 miniguns vrålar, en sniper i choppern och jag med min PKM
Raining hell down on the whole fucking base.

Fuck va kul det var

Och sen dyker jag upp och knäpper piloten med en Barret
bai bai mr. helo ^^,

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
Och sen dyker jag upp och knäpper piloten med en Barret
bai bai mr. helo ^^,

Bara trycka F1 och ta över flygspaken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
Funkar inte prepatched. ( Reload )
Patchen som släptes idag är 300MB.... fixade fov funktionen bland annat.

Där ser man!! Hade ingen aning om att det fanns en tillgänglig patch. Ska uppdatera genast och provar igen

Återkommer!

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ

JackeShan: Ja, efter du godkänner på paypal ska du hamna tillbaka på gamegate och få ett mejl som konfirmerar köpet.

Nej, jag menar innan man ska godkänna (där man trycker på continue), jag hinner inte komma till sidan jag ska godkänna utan kommer till gamersgate och min order står fortfarande på "Pending".

Edit... funkade nu helt plötsligt efter fjärde försöket.

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pecill
man skall tydligen få nåt unikt vapen också, ak-74u eller vad det nu hette^^

Allt som följer med limited edition går att låsa upp för alla. Att skriva "limited edition" på lådan är bara ett sätt att mjölka ur lite extra pengar ur konsumenterna

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Allt som följer med limited edition går att låsa upp för alla. Att skriva "limited edition" på lådan är bara ett sätt att mjölka ur lite extra pengar ur konsumenterna

På ungefär 1kr på siba

Permalänk
Medlem

Laddade ned från gamersgate och när jag trycker på install så säger den "please insert CD/DVD Battlefield: Bad Company 2 in drive C:" Vad nu? Fick ni som tankade från gamersgate liknande problem? Har tankat ned typ 3 gånger, tänkte att det blev något strul med download men samma sak händer.

Visa signatur

i7 920, 4850 512MB, 640GB HDD, 3GB 1333 MHZ, Windows 7 64-bit

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarcusDazE
På ungefär 1kr på siba

Jo Men jag tror också att fler faktiskt köper spelet om det finns en limited edition av det.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Nu har jag spelat multiplayer nån timme och det är verkligen skoj. Känns bra mycket mer optimerat än betan. Jäkligt schysst grafik är det. Äntligen en värdig ersättare till BF2

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Allt som följer med limited edition går att låsa upp för alla. Att skriva "limited edition" på lådan är bara ett sätt att mjölka ur lite extra pengar ur konsumenterna

Eftersom de båda versionerna ska kosta lika mycket så gissar jag på att limited edition mest handlar om att locka människor som kanske skulle köpa spelet senare att slå till direkt.

Sen är det ju alltid trevligt att det gynnar oss som har förhandsbokat spelet även fast det är ytterst marginellt.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevada
Nu har jag spelat multiplayer nån timme och det är verkligen skoj. Känns bra mycket mer optimerat än betan. Jäkligt schysst grafik är det. Äntligen en värdig ersättare till BF2

Låter stabilt det

Permalänk
Medlem

Frågar igen, kan man ställa in "toogle crouch" eller måste man plåga lillfingret fortfarande?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300