Permalänk
Avstängd

1. Det ska finnas ja. Kolla divineo.com eller chipper.se, de kanske har det du letar efter.

2. Gran Turismo 5, Uncharted 2 och Heavy Rain.

3. Ja.

4. Gratis till PS3. Rubbet.

5. Sådär.

6. Det tycker jag nog inte. Skulle kanske vara för Blu-Ray men annars inte. För MIN del, kan jag ju tillägga. Sålde min då jag enbart använde min 360.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon
Men vad trött jag blir.

För det första, ser man inte skillnad på en DVD och en 720p bluray har man en synskada eller felaktig utrustning PUNKT

Det andra när det kommer till Full-HD och 1080p. Här kan jag ha full förståelse om man inte ser några skillnader. Det krävs 50"+ i bildyta och att man är hyffsat nära. Drar man däremot iväg lite till säg 90"+ och en full-hd projje, då ser man helt plötsligt skillnad på 720p och 1080p. Men det kräver sin utrustning, såklart.
Sen är bluray, som jag sagt förrut, inte bara bild. Utan det tillför också sjukt mycket bättre ljud! Även detta kräver sin utrustning för att upplevas, men det är skillnad som natt och dag i dynamik.

Fan vad trött jag blir på folk som säger att det inte är skillnad. Vet ju verkligen inte vad ni pratar om.

OBS! Att även jag respekterar åsikterna, men gapa inte ut att det inte är någon skillnad. Gå till en optiker i första hand...

En till som sett lite hd matrial!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon
Ser man inte skillnad på en DVD och en 720p bluray har man en synskada eller felaktig utrustning PUNKT

Nja. PS3 är en maskin som är grymt duktig på att skala upp DVD-material. Har man då inte ett öga för detaljer i kombination med att man bara sitter med en 37" 720p skärm så kan man mycket väl få det svårt att se någon större skillnad.

Personligen ser jag STOR skillnad men i princip alla mina vänner har problem med det.

Kräsna personer lägger märke till sådant men de flesta verkar inte vara särskilt kräsna. Det är min erfarenhet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Nja. PS3 är en maskin som är grymt duktig på att skala upp DVD-material. Har man då inte ett öga för detaljer i kombination med att man bara sitter med en 37" 720p skärm så kan man mycket väl få det svårt att se någon större skillnad.

Personligen ser jag STOR skillnad men i princip alla mina vänner har problem med det.

Kräsna personer lägger märke till sådant men de flesta verkar inte vara särskilt kräsna. Det är min erfarenhet.

Tack, Äntligen lite medhåll!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Sedan beror det på vad det är för film med, vissa har ju filter som gör bilden grynigare och så, vilket kan bidra till att bilden inte upplevs så olika.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Avstängd

Självklart kan det vara så ja.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Nja. PS3 är en maskin som är grymt duktig på att skala upp DVD-material. Har man då inte ett öga för detaljer i kombination med att man bara sitter med en 37" 720p skärm så kan man mycket väl få det svårt att se någon större skillnad.

Personligen ser jag STOR skillnad men i princip alla mina vänner har problem med det.

Kräsna personer lägger märke till sådant men de flesta verkar inte vara särskilt kräsna. Det är min erfarenhet.

film kanske inte många ser skillnad på men har nån en gång spelat med hdmi och går tillbaka till scart eller rca så märker dom markant skillnad!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Avstängd

Ja, det är väl självklart.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Ja, det är väl självklart.

Jo men så ser jag på film ser direkt när man ser dvd! därför kör jag bara hd nummera!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Avstängd

Det gör jag också men alla är olika, bara för att du och jag är kräsna med bildkvalitet betyder det inte att alla andra också är det. Min flickvän ser knappt skillnad på en DVD-film som spelas upp genom scart och en 1080p Blu-Ray som spelas upp genom HDMI. Även om båda hade spelats upp på vår 52" Full-HD skärm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Min flickvän ser knappt skillnad på en DVD-film som spelas upp genom scart och en 1080p Blu-Ray som spelas upp genom HDMI. Även om båda hade spelats upp på vår 52" Full-HD skärm.

Oj

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Avstängd

Eller ja, lite skillnad kanske hon ser men det är ju knappast något hon bryr sig om.