Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Hedersmedlem

Haft influensa sedan i tisdags, sovit, hallucinerat, skakat i frossa.. igår gick flyget till Salzburg med vidaretransport till Saalbah/Hinterglemm. Imorrn börjar semestern. Jag sitter hemma i min soffa och ser på Archer. Kunde varit bättre.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

Fixade cykeln, vad ska man hitta på härnäst? :/

Permalänk
Medlem

Äntligen 2 haft 2 lediga dagar igen. Härligt! Helt slut i kropp o knopp efter ledigheten dock, kommer väl när man slappnar av äntligen. Snart ny arbetsvecka igen, inte jättesugen men bättre än innan. Får bli ett slut på detta med o bara va vikarie snart!

Sen är jag förvirrad över BF4 om jag bara är blind n00b eller vafan det är frågan om, tycker inte jag ser fienderna alls lika bra som dem ser mig

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Äntligen 2 haft 2 lediga dagar igen. Härligt! Helt slut i kropp o knopp efter ledigheten dock, kommer väl när man slappnar av äntligen. Snart ny arbetsvecka igen, inte jättesugen men bättre än innan. Får bli ett slut på detta med o bara va vikarie snart!

Sen är jag förvirrad över BF4 om jag bara är blind n00b eller vafan det är frågan om, tycker inte jag ser fienderna alls lika bra som dem ser mig

Kommer med åldern ;)!

(17 åring här som känner sig jätte smart nu) =D

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Måndag, som tur är det bara 3 timmar kvar tills man kan åka hem med gott samvete.
Lär blir värre och värre ju närmre sommaren man kommer, då vill man ju spendera dagarna i den svenska skärgården med båten, inte sitta i ett dåligt ventilerat rum och jobba.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konabu:

Måndag, som tur är det bara 3 timmar kvar tills man kan åka hem med gott samvete.
Lär blir värre och värre ju närmre sommaren man kommer, då vill man ju spendera dagarna i den svenska skärgården med båten, inte sitta i ett dåligt ventilerat rum och jobba.

Finns inte möjlighet till lite "fältarbete"?

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Snälla, snälla säg att detta inte händer.
Jag vet att Sweclockers använder reklamer för att kunna finansiera servrar osv, men det här är ett steg för långt.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av xapa112:

Snälla, snälla säg att detta inte händer.
Jag vet att Sweclockers använder reklamer för att kunna finansiera servrar osv, men det här är ett steg för långt.
http://i.imgur.com/2BmGgo8.jpg

Håller med. Den där reklamen poppar upp hela tiden och stör otroligt. Man förflyttas hela tiden från tråden man befann sig i och måste gå klicka sig tillbaka dit man var. Tex om man redigerar man ett inlägg och trycker uppdatera kastas man någon annanstans.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Finns inte möjlighet till lite "fältarbete"?

Så roligt är det inte att köra i Stockholm.
Dock så föll stjärnorna i linje och kan dra nu.

Tack och hej.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JesperT:

Håller med. Den där reklamen poppar upp hela tiden och stör otroligt. Man förflyttas hela tiden från tråden man befann sig i och måste gå klicka sig tillbaka dit man var. Tex om man redigerar man ett inlägg och trycker uppdatera kastas man någon annanstans.

Jag stör mig också på detta. Jag hade tom. Ad-Block avstängt på Sweclockers då de inte haft någon störande reklam förrän nu. Snart börjas det väl med att lägga upp sådana där videoreklamer också som börjar spela automatiskt så man blir tvungen att stänga ner hela webbläsaren för man inte vet vart ljudet kommer från.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem

vann en auktion på tradera, personen har ett tradera mail inbakat i vinstmailet som säger att man ska maila till han ang uppgifter för betalning.
Done that.

Får detta som svar "inte intresserad".
Hur jävla seriöst säljare är det då?
Visst ska man inte döma någon direkt , men efter man läser "Grattis du har köpt mitt försäljning, " "om hur du ska gå till väga när du betalar skickar pengarna till banken och få din adress."

Antingen fattade han inte alls när jag maila och frågade om uppgifter eller så brast det någonstans....och nu har personen slutat och svara när man kontaktar.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Huvudvärk och yrsel hela dagen, fick nyss i mig en banan.
Hoppas det släpper så man inte behöver vara hemma imorgon.

Permalänk
Medlem

Skolan inställd idag, tacka fan för det. Sovit skitdålig inatt pga stormen. Mitt rum är på ett hörn på övervåningen mot gatan så det stormar rätt rejält kan jag lova. Skolan är inställd pga översvämning, då kan ni gissa hur mycket det regnat senaste två dygnen.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Hämtar ut ett till Evga gtx780 och ny soffa idag, 15000kr fattigare men riktigt värt det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jävla elräkningar... Använder mellan 70 och 100 kWh per månad. Elen kostar knappt 40 kr inkl moms per månad. Sen tillkommer det månadsavgift, energiskatt, elöverföring och abonnemangsavgift.. bara det blir runt 180 kronor per månad... 180 kr avgifter + 40 kr el = 220 kr.

Solceller FTW!!

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Måste plugga, men det är så otroligt tråkigt.. Orkar inte.

Permalänk
Medlem

Den söta tjejen som kontaktade mig på nätet är nästan helt säkert en bedragare

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xellofan:

Den söta tjejen som kontaktade mig på nätet är nästan helt säkert en bedragare

Kör på, blir precis som ett riktigt förhållande där fruntimmer alltid ruinerar en ^_^

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Xellofan:

Den söta tjejen som kontaktade mig på nätet är nästan helt säkert en bedragare

Skrivet av N_Micke:

Kör på, blir precis som ett riktigt förhållande där fruntimmer alltid ruinerar en ^_^

Precis, vad är skillnaden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Recall:

Jävla elräkningar... Använder mellan 70 och 100 kWh per månad. Elen kostar knappt 40 kr inkl moms per månad. Sen tillkommer det månadsavgift, energiskatt, elöverföring och abonnemangsavgift.. bara det blir runt 180 kronor per månad... 180 kr avgifter + 40 kr el = 220 kr.

Solceller FTW!!

Det där är ingenting ju, mina räkningar brukar ligga på 350-500kr/mån. Värt att notera att tv:n är igång minst 12timmar/dygn.

Skrivet av N_Micke:

Kör på, blir precis som ett riktigt förhållande där fruntimmer alltid ruinerar en ^_^

Du glömde det viktigaste, det obefintliga sexet! Där allt är ditt fel för du inte älskar hen. Samtidigt som hen legat med halva din kompiskrets.

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjRaven:

Det där är ingenting ju, mina räkningar brukar ligga på 350-500kr/mån. Värt att notera att tv:n är igång minst 12timmar/dygn.

Absolut det är väldigt lite mot många andra, jag bor ensam också. Men kostnaderna för alla avgifter blir jag irriterad på och hela upplägget på elmarknaden.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Recall:

Absolut det är väldigt lite mot många andra, jag bor ensam också. Men kostnaderna för alla avgifter blir jag irriterad på och hela upplägget på elmarknaden.

Så gör även jag, alla dessa skatter å skit. Skulle inte förvåna mig om vi blir tvungna att inom en snar framtid måste betala skatt för den tid vi sover också.

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Fick reklammail från liontech.
Blivit något fel så alla mottagare som heter "pe" deras epost adress stod utskrivet.
1430 st bara....bbra å skylta ut dom

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Mobilräkningen är uppe i 600 spänn med 5 dagar kvar tills fakturan.. Brukar lilla på 350 men har blivit lite väl många sms/samtal :/

Permalänk

Beställt elmaterial till villan, så har ett par stora paket att hämta på Elektroskandia på fredag
Fick även två snygga fyrkantiga spottar till gäst toan, samt en massa annat smått och gott.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

Tullen tog min beställning på locktänger från kina ._. dom kräver att jag redovisar värdet samt orderbekräftelse.... Ingen aning vad skatten, tullavgiften osv kommer kosta men dom lär inte vara billigare längre.
Lite arg ledsen och galen just nu så denna tråd tyckte jag var väldigt passande. Måste även försöka hålla inne det då jag och min sambo inte har så bra ställt just nu, därav att vi beställde dom från kina... vill inte göra henne orolig. Men men, förstår ju skatten och det så skulle ha vetat bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackjack:

Tullen tog min beställning på locktänger från kina ._. dom kräver att jag redovisar värdet samt orderbekräftelse.... Ingen aning vad skatten, tullavgiften osv kommer kosta men dom lär inte vara billigare längre.
Lite arg ledsen och galen just nu så denna tråd tyckte jag var väldigt passande. Måste även försöka hålla inne det då jag och min sambo inte har så bra ställt just nu, därav att vi beställde dom från kina... vill inte göra henne orolig. Men men, förstår ju skatten och det så skulle ha vetat bättre

http://www.tullverket.se/innehallao/t/tullochmomsvanligavaror...

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Moms är väl 25% sen tullavgift är inte så mkt men sen är det väl en avgift på 200-300? Så surt som fan såklart. Beställer mycket från Kina men har haft väldans tur

Permalänk
Medlem

Testade Battlefield 4 och herregud så jävla trist!
Frostbite-motorn är dock fantastiskt, spelet dessvärre inte.

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem

Efter månaders arbetslöshet och ekonomiska bekymmer får jag chans på ett riktigt drömjobb, och ska träffa cheferna på företaget och presentera mig om 2 dagar...Vaknar idag med världens jävla vagelböld i ögat, ser ut som jag fått stryk eller varit med om en radioaktiv olycka. Så det var väl den chansen, den ljuspunkten i det annars påtryckande mörkret. Men hej livet är en resa över oförutsägbara hinder, problem och djävulskap och desto äldre man blir ju fler blir det.

Nej jag är inte bitter.

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus