Permalänk
Medlem

Dead Space

Citat:

In Dead Space, players step into the role of engineer Isaac Clarke – an ordinary man on a seemingly routine mission to fix the communications systems aboard a deep space mining ship. It is not long before Isaac awakes to a living nightmare when he learns that the ship’s crew has been ravaged by a vicious alien infestation. He must fight through the dead silence and darkness of deep space to stay alive.

Release (Sverige): 23 Oktober (PS3, 360, PC)

Någon mer än jag som är grymt sugen på det här spelet? Har sett fram emot ett hyffsat skräckspel till PS3 ett bra tag nu, och det här verkar helt klart vara ett alternativ!

Recension: http://ps3.ign.com/articles/918/918859p1.html

Förbokade på www.videogamesplus.ca i början av veckan och det skickades igår, så borde ha det nästa vecka!

Tog releasedatumet från prisjakt, så det är inte säkert att det är helt korrekt.

Permalänk
Medlem

Jo då redan förbokat det, men dock så är releasen denna månad och inte november aja 1 week to go

Permalänk
Medlem

Oj, såg lite fel

Finns en "Dead Space Animated Comic" i sex delar på youtube också som kan vara värt att kolla upp!

Permalänk
Medlem

Om spelet kommer till PS3 och 360, så går det väl bra att ha flera trådar?
En PC-tråd i rätt forum, så kan vi snacka konsol-versionerna här?

Är detta ett "skräck-spel"?

Gillar rymdtema annars...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Fredag: Det låter som en bra idé, tog bort min edit i första inlägget.

Som jag har uppfattat det så är det ett survival horror spel med sci-fi tema. Sitter och kollar/lyssnar igenom serien just nu, och jag gillar storyn skarpt!

Issue #1: http://www.youtube.com/watch?v=7rZ6v5jRFKQ
Issue #2: http://www.youtube.com/watch?v=NFo9qZdAhng
Issue #3: http://www.youtube.com/watch?v=r1KIrwAbbcg
Issue #4: http://www.youtube.com/watch?v=SId6x0Aui_w
Issue #5: http://www.youtube.com/watch?v=-c5pAunQmow
Issue #6: http://www.youtube.com/watch?v=tgxyO36Iedo

Permalänk
Medlem

Spelet har grymt stora potential(stavning^^?)

De arbetar mycket med omgivningen och ljud, för att skapa rätt känsla.
Sen har de även snackat om att spelar man ett skräckspel i 12 timmar och de är samma skrämselsak varje gång så blir man inte rädd längre, så de har även varit i hårt arbete med att få allt att verkar nytt och oväntande.
Även monsterna har de arbetat på så de inte ska vara lika något man tidigare sett, så fort en design blev för likt något annat känt monster så gjorde de om den.

Sen har de Zero-gravity som de arbetat sjukt mycket med som ska bli skoj att se hur de fått de att funka

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Sen kommer det en fortsättning på serien också, en animerad film: http://www.deadspacethemovie.com/

Om jag har förstått det rätt så kopplar den ihop serien med spelet

Ska nog försöka se filmen innan jag spelar spelet. Vet någon när DVDn släpps?

Permalänk
Medlem

Såg klart comic-serien på min 360 igår.

Undrar om Dead Space 2 (EA - blir garanterat en uppföljare) kommer handla om han snuten, vore riktigt intressant!

Dold text

En vecka kvar. Denna väntan är ju olidlig... Speciellt när jänkarna sitter och spelar det redan - risk att man blir spoilad när man surfar på NeoGAF och andra internationella forum.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Detta har smugit upp från inget intresse alls till ett givet köp. Ser rejält underhållande ut och det får bra kritik, ialla fall de recensioner jag läst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rile
Sen kommer det en fortsättning på serien också, en animerad film: http://www.deadspacethemovie.com/

Om jag har förstått det rätt så kopplar den ihop serien med spelet

Ska nog försöka se filmen innan jag spelar spelet. Vet någon när DVDn släpps?

Om man utgår från infon för ultra limited edition så verkar det komma efter 28 oktober.

• Dead Space Downfall Animated Movie (DVD) (Unavailable at retail until Oct. 28th)

Permalänk
Medlem

Där ser man. Blir nog att spela spelet innan ändå

Permalänk
Medlem

Har dragit genom ca 45 minuter av spelet och det är riktigt bra. Mycket atmosfär, bra grafik och grymt ljud.

Permalänk
Medlem

Fick nån kod för ett förbokningserbjudande som Webhallen hade för Dead Space. Ger en fullt uppgraderad dräkt, tydligen. Vad är det för vits att spela med en helt uppgraderad gubbe? Blir det inte för lätt då? Någon som spelat genom det med dräkten redan?

Tror jag skippar den.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Artefakt eller portal? vad släpper lös skiten nu`?

Är det något spel som inte innehåller artefakter eller portaler längre i denna genren

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Fick nån kod för ett förbokningserbjudande som Webhallen hade för Dead Space. Ger en fullt uppgraderad dräkt, tydligen. Vad är det för vits att spela med en helt uppgraderad gubbe? Blir det inte för lätt då? Någon som spelat genom det med dräkten redan?

Tror jag skippar den.

dräkten har bara några item slots mer än vad din första har så du kan ladda ner den utan att känna att du fuskar dig igenom spelet, finns även bättre suits längre in i spelet än pre order suiten så det är inte den bästa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naken^
Artefakt eller portal? vad släpper lös skiten nu`?

Är det något spel som inte innehåller artefakter eller portaler längre i denna genren

En artefakt som släpper ut ett utomjordiskt virus som ändrar DNA i döda kroppar som blir till Necromorphs.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Filmen va skit bra, såg den precis!

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk

Köpte spelet igår, och måste säga att jag älskar spelet än så länge (har ungefär kommit halvvägs in i spelet).

Om man gillade Resident Evil 4 så kommer man att gilla Dead Space.
Spelet är det läskigaste jag har spelat på ett bra tag

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10

Permalänk
Medlem

Klarade det igår, riktigt välgjort och groteskt. Ett av de bästa spelen på länge och ljudet är väldigt bra, hemmabio är ett måste. Miljöerna är lite enformiga men det är inte mycket att göra när man är på ett skepp, man tröttnar inte på att skära av lemmar. Helt klart värt 9/10 i betyg.

-----

EA hints at plans for Dead Space 2 and more

"Electronic Arts’ Frank Gibeau has hinted that the publisher has plans to develop sequels for Army of Two, Battlefield: Bad Company and Dead Space.

"Bad Company has come out and done very well. Army of Two sold very well. We've got sequel ideas planned for those. I feel pretty good about that mix right now,” said Gibeau, during an interview with Variety.

In addition, Dead Space Executive Producer, Glenn Schofield, also casually divulged plans for a sequel to the popular Survival Horror outing while discussing plans for a movie adaptation.

"We're talking with movie studios right now," said Schofield. "The difference with this is we need to go in and say, 'This is not a USD 10 million movie.' Sure somebody could make it, but that's not what we are looking for. It's an expensive movie. By doing this now, we could have a movie that bridges the gap between the two games."

http://ps3.psu.com/EA-hints-at-plans-for-Dead-Space-2-and-mor...

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Och kontrollerna känns inte i vägen när man ska skjuta av lemmar? Alltså inga problem med precisionen när man ska sikta på specifika delar.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Och kontrollerna känns inte i vägen när man ska skjuta av lemmar? Alltså inga problem med precisionen när man ska sikta på specifika delar.

Nej inga problem alls!

Permalänk
Medlem

Är det bara skräck hela tiden, eller är det story, pussel, humor eller nått annat värt emellanåt så man får pusta ut?
Pallar inte att sitta på spänn hela tiden, är så sjukt lättskrämd...

Grafiskt sett, ska man skaffa det på PC eller PS3 om man har en dator som i min sig?
Har inte råd med så många PS3-spel just nu, PC-verren kan jag få låna, men man vill ju inte att det ska lagga...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Testpilot

Shit alltså, skaffade spelet idag och spelade runt 5 timmar i sträck, helt otroligt spel

Vad jag hade läst innan så var jag lite orolig för att det bara skulle bli skrämseltaktik á la Doom3 med moster som hoppar fram runt hörn men efter att ha spelat en stund fick jag uppleva att så inte alls var fallet, mycket positivt överaskad. Det coolaste med hela spelet tycker jag är att det inte finns någon HUD utan allt projiceras i själva miljön, har jag aldrig sett i ett spel innan och det är ju helt genialiskt.

Det enda dåliga jag stött på hittills var när man fick ta kontrollen över en kanon som skulle skjuta sönder asteroider, själv kör jag på easy för att jag är rätt dålig på att sikta med handkontroll men asteriodbiten dog jag massvis av gånger på innan jag till slut lyckades klara skiten. Många andra spel lider också av det här problemet att det plötsligt kommer ett moment som är mycket svårare än spelet varit tidigare och det gör mig fruktansvärt irriterad och jag brukar då stänga av spelet. Dead Space hade dock fångat mig så starkt innan att jag plågade mig igenom den tråkiga biten bara för att jag visste att efter det skulle jag komma tillbaka till det roliga igen

Ljudet och musiken i spelet är också helt enorm, snacka om stämning dom lyckats skapa, spelar det på mitt surroundsystem och man hör hela tiden röster, knakningar och annat läskigt i dom bakre högtalarna som nästan gör en helt paranoid. musiken är väldigt bra tajmad med vad som händer omkring och det är nästan som en film på bio när man spelar. Skitsnyggt är det också, tacka dagens teknik för spelade i HD.

Spelet får fem avskjutna tentakler av fem möjliga, jag har iallafall inte hittat nått att klaga på än.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Shit alltså, skaffade spelet idag och spelade runt 5 timmar i sträck, helt otroligt spel

Vad jag hade läst innan så var jag lite orolig för att det bara skulle bli skrämseltaktik á la Doom3 med moster som hoppar fram runt hörn men efter att ha spelat en stund fick jag uppleva att så inte alls var fallet, mycket positivt överaskad. Det coolaste med hela spelet tycker jag är att det inte finns någon HUD utan allt projiceras i själva miljön, har jag aldrig sett i ett spel innan och det är ju helt genialiskt.

Det enda dåliga jag stött på hittills var när man fick ta kontrollen över en kanon som skulle skjuta sönder asteroider, själv kör jag på easy för att jag är rätt dålig på att sikta med handkontroll men asteriodbiten dog jag massvis av gånger på innan jag till slut lyckades klara skiten. Många andra spel lider också av det här problemet att det plötsligt kommer ett moment som är mycket svårare än spelet varit tidigare och det gör mig fruktansvärt irriterad och jag brukar då stänga av spelet. Dead Space hade dock fångat mig så starkt innan att jag plågade mig igenom den tråkiga biten bara för att jag visste att efter det skulle jag komma tillbaka till det roliga igen

Ljudet och musiken i spelet är också helt enorm, snacka om stämning dom lyckats skapa, spelar det på mitt surroundsystem och man hör hela tiden röster, knakningar och annat läskigt i dom bakre högtalarna som nästan gör en helt paranoid. musiken är väldigt bra tajmad med vad som händer omkring och det är nästan som en film på bio när man spelar. Skitsnyggt är det också, tacka dagens teknik för spelade i HD.

Spelet får fem avskjutna tentakler av fem möjliga, jag har iallafall inte hittat nått att klaga på än.

det låter som årets spel enligt din lilla recension vet inte om jag ska köpa det eller inte, kanske får bli en julklapp ^^

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Testpilot

Blev faktiskt riktigt förvånad över hur bra spelet var, hade inte alls förväntat mig något speciellt utan ville mest bara ha ett spel att lira fram tills Gears of War 2 släpps. Har du pengar att lägga tycker jag du ska köpa det, annars kanske det är bättre att vänta till jul så kanske priset gått ner lite.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Blev faktiskt riktigt förvånad över hur bra spelet var, hade inte alls förväntat mig något speciellt utan ville mest bara ha ett spel att lira fram tills Gears of War 2 släpps. Har du pengar att lägga tycker jag du ska köpa det, annars kanske det är bättre att vänta till jul så kanske priset gått ner lite.

sitter också å väntar på att gears of war 2 ska komma ut, har inget spel att spela för tillfället så kanske får bli dead space

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Medlem

Rätt najs spel helt klart, men mycket utav panik känslan försvann när man insåg att monsterna är såpass dumma att dom inte klarar av att gå igenom dörrar. Bara stå på andra sidan gången och skjuta lite snällt.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Väldigt positivt överraskad. I början tyckte jag det kändes lite jobbigt med kameran och så, men man vänjer sig. Det är ta mig fan det läskigaste spelet jag kört på länge, verkligen ingenting jag förväntade mig (och jag brukar tycka silent hill osv är läskigare). Tänkte typ doom 3, nothing special...ack va fel jag hade
Riktig toppklass på ljudet också, jäklar.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk

Man får samma känsla som när man spelar Residen Evil. Riktigt fint skrivet story och oerhört bra gjort spel. Jag visste iof att spelet skulle vara bra ,men inte så här bra.

Jag älskar verkligen de stunderna när man är i ett stort rum , musiken genialisk samtidigt som man springer för livet. I vissa stunder så är det faktiskt så ,man känner verkligen fan vapnena räcker inte till.

Det man måste lära sig är att sikta bra:) Funkade inte så bra för mig i början när man hade 3 necros på golvet smygandes och sedan en stor jävel som springer efter dig.

Nu vill man ha mer:)

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Nån som har svar på min första fråga om det finns lugna områden så man får pusta ut?

Har jag bestämt mig nu, det blir PC-versionen, kommer nämligen att behöva en trainer så man får tillräckligt med ammo och liv...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter