24-pin splitter, någon som sett en sån?

Permalänk
Hedersmedlem

24-pin splitter, någon som sett en sån?

Jag är ute efter en sån här:

http://www.powersupplycables.com/shopping/pgm-more_informatio...

d v s en splitter som splittar upp en normal 24-pins nätagg-kabel till två st. 24-pins-kontakter. Normalt när jag testar nätagg så kopplar jag multimetern direkt på den 24-pin kontakten som sitter i moderkortet men det vore trevligt att kunna använda en separat kontakt för det.

Jag har försökt leta men inte hittat denna eller någon liknande i Sverige. Någon som vet något ställe som kan ha den?

Jag antar att jag kan bygga en själv men om jag ska vara ärlig så håller jag mig helst borta från sådana byggen (man bör veta sina begränsningar ). I grunden borde det väl annars bara vara att köpa två vanliga 24-pin förlängningssladdar och kombinera .... hur svårt kan det vara egentligen ...?

Nåväl - någon som har sett något liknande till salu?

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Det borde inte vara svårt alls att bygga en, det är väl bara att ta sig i kragen och göra det.

Men seriöst så har jag sett en produkt som kanske faller dig i smaken, där du slipper använda multimetern helt och hållet. Lite dyrare dock, men ack så mycket enklare:
https://www.inet.se/datorkomponenter/naetaggregat/cooltek-nae...
Har dock inte testat en själv.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har redan en sån. Problemet är att den kopplas direkt till 24-pin kontakten på nätdelen och alltså kan man då inte koppla nätdelen till moderkortet. Jag vill läsa av spänningar under belastning. Däremot kan en sån här kopplas på en splitter.

Visst, jag ska köpa mig två 24-pin förlängningssladdar och sätta ihop den till en egen splitter. Tyvärr har jag aldrig varit speciellt intresserad av ellära och elektronik så det är väl därför jag är lite försiktig då jag inte vill bränna något. Men du har nog rätt, lika bra att göra en själv.

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com