Permalänk
Hedersmedlem

Wohoo! Har nu kommit igång igen (börjar bli tjatigt, jag vet) och ligger numera på 59-62 C (är omkring 23-24 C i rummet) beroende på WU med ljuddämpning, enbart nexusar (även på D14) osv. Mkt trevligt och har gett mig ordentligt med utrymme att klocka ytterligare. Avråder dock starkt ifrån H50 numera efter att ha försökt ta bort deras skitbackplate, som nog kan leda till ett och annat skadat moderkort.

edit: förresten kommer ihåg att man var uppe på 18k ppd ett tag i våras med 4GHz klock eller däromkring, antar att det var de WUsna men finns det någon motsvarande WU nu och ungefär hur mycket kan man förvänta sig @ 4GHz? Måste iaf lägga till sista disken till raid 6:an så tar ett par dygn innan jag ev. kan klocka vidare.

Permalänk
Medlem

481p är dom SMP-WU som jag fått mest PPD på, tex på projekt 6070 hade jag 14,5k PPD med en 1055T@3,68GHz, tycker man borde kunna förvänta sig uppåt en 16-17k med en i7a på 4GHz iaf.

Woohoo! en 6702a, sweet!

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

Woohoo!!! Kommit in på top 1000 (plats 999 just nu)!

Visa signatur

.............................................................................
.............................................................................
.............................................................................
.............................................................................
.............................................................................

Permalänk

idag dog burken totalt

kastade arbete efter arbete och började visa artefakter på skärmen och vägrade utföra kommandon. stängde av skiten.. suck

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem

har fått fruktansvärt många p67xx. är en överväldigande majoritet de senaste två veckorna iaf, bara jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

idag dog burken totalt

kastade arbete efter arbete och började visa artefakter på skärmen och vägrade utföra kommandon. stängde av skiten.. suck

onajs! kanske dax o kolla på gfx'et? men det här e kanske fel forum o ge tips på hur man felsöker/konstaterar att elektronik har dött

helt offtopic: en kollega till chefen kom in o bad mig felsöka ett gfx som hon använt, plasthöljet som håller fläkten på hade deformerats och "undersidan" där fläkten var/av gpu'n var sönderbränd. jag konstaterade att hon behövde köpa ett nytt grafikkort

Permalänk
Skrivet av ajsman:

onajs! kanske dax o kolla på gfx'et? men det här e kanske fel forum o ge tips på hur man felsöker/konstaterar att elektronik har dött

helt offtopic: en kollega till chefen kom in o bad mig felsöka ett gfx som hon använt, plasthöljet som håller fläkten på hade deformerats och "undersidan" där fläkten var/av gpu'n var sönderbränd. jag konstaterade att hon behövde köpa ett nytt grafikkort

Hon kan få köpa mitt
Ska skicka tillbaka mitt eller sälja det.. Har bara haft problem med det sen jag köpta det och det har väl gått över tiden nu att reklamera och de säger väl att jag haft sönder det säkert.. surt att jag aldig är hemma så man hinner felsöka ordentligt

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aser:

har fått fruktansvärt många p67xx. är en överväldigande majoritet de senaste två veckorna iaf, bara jag?

Jag får enbart dessa och jag har fått 10st på raken nu. 8000 PPD om klienten får gå ostört vilket knappt är värt det i mitt tycke.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anders190:

Jag får enbart dessa och jag har fått 10st på raken nu. 8000 PPD om klienten får gå ostört vilket knappt är värt det i mitt tycke.

Samma här förutom att jag fick en annan WU igår vid ett tillfälle (har iofs inte foldat så mycket de två senaste veckorna men tillräckligt för att se att något är "fel"). Ligger på 8.3k ppd vilket är lite jobbigt när man blir tagen av andra som kör på graffet ist trots 24/7 nu.

edit: vi får väl ligga på och räkna klart alla de förbannade WUsna så vi kan få något bättre

Permalänk
Skrivet av Aser:

har fått fruktansvärt många p67xx. är en överväldigande majoritet de senaste två veckorna iaf, bara jag?

Jag tror jag har haft 5st den här veckan. :/

Permalänk
Medlem

Jag är inne på min tredje nu tror jag. Gör klart den om kanske en timme, lär väl få ännu en då också

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aser:

Samma här förutom att jag fick en annan WU igår vid ett tillfälle (har iofs inte foldat så mycket de två senaste veckorna men tillräckligt för att se att något är "fel"). Ligger på 8.3k ppd vilket är lite jobbigt när man blir tagen av andra som kör på graffet ist trots 24/7 nu.

edit: vi får väl ligga på och räkna klart alla de förbannade WUsna så vi kan få något bättre

Skulle inte förvåna mig om det finns massor av dessa pga "cherry picking". Nåväl, poängen är ju inte det viktigaste även om det kunde vara klart bättre än vad dessa ger oss.

Permalänk
Medlem

Foldingen har tagit tvärstopp senaste dagarna :@ Kallt om fötterna

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Foldingen har tagit tvärstopp senaste dagarna :@ Kallt om fötterna

Ring till BRIS

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av anders190:

Skulle inte förvåna mig om det finns massor av dessa pga "cherry picking". Nåväl, poängen är ju inte det viktigaste även om det kunde vara klart bättre än vad dessa ger oss.

"cherry picking"??

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anders190:

Skulle inte förvåna mig om det finns massor av dessa pga "cherry picking". Nåväl, poängen är ju inte det viktigaste även om det kunde vara klart bättre än vad dessa ger oss.

Jo vi skyller allt på Ala ;), lite tråkigt att andra lag säker tillämpar sådant i större utsträckning och tjänar på det. Borde kanske som lag få lite extra bonus för % avklarade eller något men men. Inte roligt att som nu tagit en paus på 2h och sedan återuppta dessa WUs då poängen blir skit.

Ska försöka ta mig upp på 4GHz 24/7 snart nu när jag fått lite bättre kylning osv. Skulle kunna köra på gtx280n ett tag men har ramlat av en kylfläns som jag inte orkar eller hinner sätta tillbaka (måste montera om hela kylaren).

Skrivet av -=FULLMOON=-:

"cherry picking"??

Deleta WUs som ger låg poäng för att förhoppningsvis få "bättre" WUs...

Permalänk
Medlem

Varför höjer dom bara inte poängen på dessa WU's för att det ska ge ungefär samma PPD som t.ex. 6053 och dom?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ala_95:

Varför höjer dom bara inte poängen på dessa WU's för att det ska ge ungefär samma PPD som t.ex. 6053 och dom?

De testkör väl WUs på deras system och tilldelar sedan points, varför det skiljer så mkt mot verkliga datorsystem vet jag inte. Läste om detta när jag drog igång för över ett och ett halvt år sedan.
Mer finns att läsa här: Folding@home - FAQ-Points
Vet inte om de fortfarande kör på en p4:a och ifall de tänkt igenom bonussystemet tillräckligt för att det ska ge lämplig ppd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aser:

De testkör väl WUs på deras system och tilldelar sedan points, varför det skiljer så mkt mot verkliga datorsystem vet jag inte. Läste om detta när jag drog igång för över ett och ett halvt år sedan.
Mer finns att läsa här: Folding@home - FAQ-Points
Vet inte om de fortfarande kör på en p4:a och ifall de tänkt igenom bonussystemet tillräckligt för att det ska ge lämplig ppd.

67xx ger ju ungefär hälften så mycket PPD som t.ex en 6053 ger för mig. Dom borde fixa det :S

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Får också många 670x, även på min bigadvfolder vilket sänker PPDn från 24k till 10k
670x ligger ungefär på 67-83% av ex 6053(481p) på mina burkar, en X4a och en X6a, mest skiljer sig X6an. Nuvarande 6702 på X4an ligger faktiskt på över 90% av en 481poängare, till saken hör att den står mestadels ostörd så kanske blir mindre skillnad då.

Woohoo! 2500 WU avklarade.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk

Icke-WOOHOO!

Jag tror att Windows har dött, eftersom ingenting har uppdaterats i min dropbox-mapp!
Kommer snart tillbaka till lägenheten.
Om så är fallet blir det Memtest och eventuell ominstallation.

Permalänk
Medlem

Du kan få låna ftp-plats annars x)

Permalänk

Tror jag kommit igång med min folding lite efter lite problem med drivisar 10.10 drivisarna verkar gjort ett lite skjut för min del även om det är lite ineffektiv foldning iofs

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av Sephinator:

Icke-WOOHOO!

Jag tror att Windows har dött, eftersom ingenting har uppdaterats i min dropbox-mapp!
Kommer snart tillbaka till lägenheten.
Om så är fallet blir det Memtest och eventuell ominstallation.

Sköööönt!

Var bara torrentklienten som hade krashat internet. Rebootade så nu är det fixat!

Permalänk
Hedersmedlem

+Wohoo för att jag inte fick en p67xx denna gång, -Wohoo för att jag ändå ligger på 8k ppd ?!

Permalänk
Medlem

Icke-wohoo för att jag ligger på 3333 24hr average nu... Men lämnar in en 6702 ikväll, kommer dock få typ 2000p för den bara...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Woohoo för en icke 67xx nu på 11 %.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem

6701 igen då... Senaste jag gjort fick jag 3000p för...

Edit: Gör klart den om några minuter. Jag tror att 6701 går snabbare och ger aningen mer PPD än 6702.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Kollade nyss min queue på HFM.NET.
Inte en fin syn...

Så av 10 WUs är 7st P6701/P6702.

Permalänk
Hedersmedlem

Du är inte ensam (8/10).