Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker att Ubuntu-colan smakar väldigt likt Jolt, och enligt mig är det inte positivt! Den smakar sliskigt jämfört med riktig Coca Cola!

Permalänk
Medlem

Köpte 2st idag, 10kr st så det var väl bara att köpa tyckte jag.

Smakade inget speciellt, lite budget cola smak men ändå värd pengarna, cool burk ju.

Kommer köpa flera kan jag säga iaf.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk

hehe hittade ett par på konsum i ljungskile men köpte bara en tyckte att den var mycket god jämfört med vanlig cola som man inte känner nån smak av för att det är så mycket kolsyra i den!

Permalänk

hmm.. ska fan åka till norge? där man får en kronas pant på de isäöllet som här i sverige där vi bara får 50öre..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
januari detta år tror jag det var så var jag påväg in till skolan, går in på pressbyrån, trött som jag är så fastnar blicken på denna läsk. kostade 10kr, köpte en, dock smakade den som ica cola tyckte jag, då köper jag hellre riktiga colan för 5 kr och ger 50% av vad en ubuntu cola kostar och ger det till afrika och får den riktiga colan

Uhm, fast att ge pengar till afrika lär ju knappast hjälpa (de går ändå direkt till barnsoldater), fair trade bygger däremot på något helt annat (bättre arbetsvillkor och liknande).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Borde den inte vara gratis, precis som OS:et?

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
Borde den inte vara gratis, precis som OS:et?

Ubuntu står för typ att man ska var human mot andra (på nått afrikanskt språk )
Och syftet med drycken är ju att skänka pengar till sånadär fattiga

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Vart finns dessa att inhandla? Måste juh testas Gärna någonstans i närheten av Motala! Om det inte finns här? Inget jag sett iaf

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

Hitta på Willys, kostar det dubbla mot en vanlig cola och det var den ju inte riktigt värd

Permalänk
Medlem

Ica kvantum (i vänersborg har) Hemköp har jag sett det på också.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

konsum kan ha iaf dom har ju annars mycket fairtrade produkter jag köpte min för 10,50 kr om jag inte minns fel

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker att Ubuntu-colan smakar päckel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Jag tycker att Ubuntu-colan smakar päckel

jag tyckte den var god ;).... men smaken är som baken alltså delad

Permalänk

Jag tycker den smakar som vanlig "b-cola". Alltså som Eldorado-cola, Willy's cola och sånt. Inte äckligt alltså, men inget speciellt. Och verkligen inte värt pengarna när man får vanlig b-cola för mindre än hälften.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk

Köpte en burk inför en tenta på 7-Eleven vid KTH i Stockholm. 24 kronor kostade den då inte. Tror det var 12 eller 15, och 7-11 är inte direkt kända för låga priser.

Jag gillade faktiskt colan. Den smakade inte lika aggressivt och kemiskt som vanlig Cocacola. Inte för att jag tror att den skulle bli någon storsäljare vid masstilverkning och dumpade priser, men god var den.

Visa signatur

-" 'You have pierced the heart of Oden' it said. Turn around, or go forward, and be eaten by your fate." Donald Blake, The Incredible Hulk Returns

Permalänk
Medlem

Tjackade två igår. Men då jag har diabetes så får jag nog vänta tills ett rejält sockerfall innan jag testar den.

Permalänk
Medlem

Testade en burk bara för att testa

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Köpte en igår, tycker den var bra mycket godare än vanlig cola, pepsi och allt vad de heter.

Några på jobbet fick smaka också, och de gillade den skarpt.

Jag kommer köpa fler kan jag ju säga.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Humm, kanske dags att skaffa lite WindowsCola då, eller vänta, colan kanske blir smittad med virus eller kraschar :rolleyes:.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
http://pici.se/thumbs/t_zXutcFIna.gif

haha fettnajs

Vart köptes den :p?

Permalänk

Hehe.. Windows dricka brukar väl vara begränsad? fast är det några som verkligen tycker om de?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
hmm.. ska fan åka till norge? där man får en kronas pant på de isäöllet som här i sverige där vi bara får 50öre..

I Finland är panten 0,15 € för burkar och glasflaskor, 0,20 € för halvlitersflaskor och 0,40 € for enlitersflaskor.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tazavoo
I Finland är panten 0,15 € för burkar och glasflaskor, 0,20 € för halvlitersflaskor och 0,40 € for enlitersflaskor.

Om nu svenskar burkar går att panta i finland dvs...
det är inte många danska och tyska brukar som går panta i sverige..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

när ändå windows drickan varit uppe så kan jag passa på att meddela att det finns en energidryck som heter powerpoint oxå

smakar som lågpris energidrycker smakar, godare än lidls dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
haha fettnajs

Vart köptes den :p?

Hittade den på en hylla där jag har APU

Antar att de har fått den medskickad när dom har köpt Win Server eller något sånt.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Hittade den på en hylla där jag har APU

Antar att de har fått den medskickad när dom har köpt Win Server eller något sånt.

haha säkert:p, najs iaf