Varning FÖr Tbh.se

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
annars får vi låsa tråden.

Gärna för mig

Permalänk
Medlem

Lås trådfan så vi slipper det här. Den här tråden är ju bara löjlig.

Svenska konsumenter är fan bland de värsta på planeten - för vi kan inte vara sakliga när vi ska få vår sak igenom (för det klarar vi inte) och vi kan inte vara hårda på ett sakligt sätt (för det törs vi inte). Så det majoriteten gör är helt enkelt att klaga och vara otrevliga och elaka.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Lås trådfan så vi slipper det här. Den här tråden är ju bara löjlig.

Svenska konsumenter är fan bland de värsta på planeten - för vi kan inte vara sakliga när vi ska få vår sak igenom (för det klarar vi inte) och vi kan inte vara hårda på ett sakligt sätt (för det törs vi inte). Så det majoriteten gör är helt enkelt att klaga och vara otrevliga och elaka.

Jag vill ha barn me dig och forma en bättre värld.

Permalänk
Medlem

Jag har nu fått ett trevligt mail från TBH.se där dom skriver att dom fick fel möss i leveransen från Steelseries, så det verkar inte vara deras fel. Dom skriver även att dom har skickat en fraktsedel omgående så det bådar ju gott. Även en ursäkt från deras sida kom med. Verkar som det blir ett gott slut ändå, så tråden kan om inte annat raderas / låsas då den inte längre är befogad.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NysoO
Jag har nu fått ett trevligt mail från TBH.se där dom skriver att dom fick fel möss i leveransen från Steelseries, så det verkar inte vara deras fel. Dom skriver även att dom har skickat en fraktsedel omgående så det bådar ju gott. Även en ursäkt från deras sida kom med. Verkar som det blir ett gott slut ändå, så tråden kan om inte annat raderas / låsas då den inte längre är befogad.

Ja, du ser, fungerar mycket bättre sen du skickade ett ursäktande mail, eller hur?

Permalänk
Medlem

Spydigheter kommer man inte långt med, artigt men bestämt och måste du få ur dig något så "ursäkta språket" för att visa att det inte är personligt mot denne som tar imot returanmälan utan att du "bara är upprörd och har svårt att tygla det".

Det sagt så är det förkastligt att underkänna en returanmälan pga spydighet om den annars är saklig och innehåller nödvändig information, därimot borde du kanske få en läxa i vett och ettiktet i svaret från dem angående din returansökan men den skulle ändå hanterats just för att det finns folk som har svårt att hantera sina känslor och man därför i kundhanteringen måste kunna filtrera bort vissa saker. Jobbar själv i den branshen så jag vet.

My 2c.

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BadArg
Spydigheter kommer man inte långt med, artigt men bestämt och måste du få ur dig något så "ursäkta språket" för att visa att det inte är personligt mot denne som tar imot returanmälan utan att du "bara är upprörd och har svårt att tygla det".

Det sagt så är det förkastligt att underkänna en returanmälan pga spydighet om den annars är saklig och innehåller nödvändig information, därimot borde du kanske få en läxa i vett och ettiktet i svaret från dem angående din returansökan men den skulle ändå hanterats just för att det finns folk som har svårt att hantera sina känslor och man därför i kundhanteringen måste kunna filtrera bort vissa saker. Jobbar själv i den branshen så jag vet.

My 2c.

Jobbar inte i den branchen men gör själv som så att jag är hövlig tills motparten visar var ribban ligger sas.

Sen att skolan idag bör eller snarare skall ära ut vett och etikett får ni ta upp med er kommunalpolitiker och jag hoppas ni gör det också men det är politik och det lämnar vi till ett annat forum!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Alla som tycker att det är ok att neka returer utifrån något speciellt tonläge i ansökan, bör absolut inte jobba i någon position där man möter kunder.

Företagets välgång väger tyngre än någon anställds klena självkänsla.

Att någon öht kan komma på idén att det skulle vara ok att neka en kund åtgärder för ett fel som butiken orsakat, är inget mindre än barockt.

Butiken har gått med på att sälja en vara till kunden, antagligen för att tjäna pengar på densamma. Att då helt plötsligt agera Gud (pga avvikande språkbruk) och ställa sig över lagen tyder på många tomtar på loftet.

Amen to that!
Hur fan skulle det se ut om "vi andra" som jobbar i serviceyrken skulle agera på samma sätt? Ska rörläggarn skita i att byta ut din blandare som står och läcker för att du var stressad och otrevlig när du ringde?
Mycket BS i denna tråd. Visst var trådskaparn otrevlig i sin returanmälan men han kanske inte vet bättre. Men att få det till att butiken agerade rätt pga av detta är ju helt otroligt!
Att lära trådskaparn vett är hans mammas uppgift inte TBH's!

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Om en person i egenskap av kund beter sig illa så är iaf inte jag större/mindre människa än att jag ger minimalt med hjälp som inte är en uns mer än vad jag måste i mitt yrke.. Jag nekar alltså inte personen i fråga hjälp men jag tipsar eller påskyndar ingenting för att se till att kunds problem löser sig snabbt...

Hade jag vart anställd på TBH och fått det sanktionerat av min chef att snäsa av kunder på detta sätt när dom är otrevliga så hade jag gjort det. Om min chef och rådande rutiner säger att jag inte får neka någon kund hjälp förrens kunden går på personangrepp så hade jag tagit emot reklamationen men lagt den längst ner på min "att göra lista".

Om en person där emot har problem med sin vara eller tjänst och i saklig men trevlig ton kräver att få problemet löst så lägger iaf jag ner lite mer krut på att lösa problemet..

Kommer ihåg en gång i tiden då det ringde in en gubbe och det första han gör är börja skrika om hur jävla dumma i huvudet vi var på mitt jobb, hur inkompetenta vi var och han fanimej hade fått nog.. Vi hade då en chef som tyckte att vi skulle tillämpa hårda nypor på otrevliga och omöjliga kunder och hade som direktiv att om en kund skapade för mycket problem så skulle vi se till att kunden byte firma.. Så mycket riktigt så säger jag följande till kund: Om du tror att vi tycker att det är kul för att det inte funkar för dig? Om du tror att vi gör allt för att det inte ska funka för dig och inte gör något för att få dina problem lösta - ja, säg till då bara så ska jag se till att vi häver din bindningstid och ser till att du slipper ifrån ditt avtal helt gratis! Kund blev rätt spak och frågade vad jag var för jävla försäljare så jag svarade: Jag är inte försäljare jag jobbar på supporten.. Det hela slutade med att jag ytterliggare en fela på denna kund, han ursäktade MITT ?? dåliga humör med att det var så varmt väder (ja det var varmt den sommaren så länge sen är det ) och sen ursäktade han sig självt lite (men enligt honom så var det jag som började vara otrevlig)..

Man kunde se att kund hade haft mycket problem, vi hade hela tiden hänvisat till kunds hårdvara men kund vägrade finna sig i det (enligt noteringar) men just när han ringde in så var det som sagt ett stor driftstopp som hade drabbat 10k++ och jourtekniker var redan ute och jobbade på det... Han köpte inte riktigt det så jag bad om hans telefonnummer och han fick mina kontaktuppgifter och så kom vi överrens om att han skulle återkomma om problemt kvarstod efter det att driftstoppet var ordnat. Är det någon som kan gissa om han återkom? För det gjorde han - och jag bokade ut tekniker enligt avtal med kund. Tekniker felsöker och hamnar till slut hemma hos kund och tillsammans så kommer dom fram till att det var kundens router som var problemet (vilket mina kollegor hänvisade till hela tiden). Detta hände på den tiden då det begav sig att Dlink 604 routrar såldes som mjölkpaket i kyldisken på ICA och det var givetvis en sådan router kunden hade. Så tekniker lämnade fint sin räkning hos kund då felet låg i kundens utrustning.. Efter som jag lovat kund att hålla kontakten fram tills problemet var löst fick jag reda på vad som var felet och att kund erkände att han hade haft fel på sin utrustning från början och faktist ännu en gång bad om ursäkt för att han vart otrevlig... Efter som jag tyckte att jag hade fått upprättelse både för mej och mina kollegor så sa jag till kund att om i fortsättningen håller en god ton så kommer han få mycket bättre hjälp och sen sa jag till han att vänta...... Under tiden han snällt och tyst satt i luren så öppnade jag den stängda arbetsordern som tekniker hade klarskrivit och såg till att teknikerbesöket bekostades av min firma (i goodwill).. Tar tillbaka kunden och säger detta och han blev fanimej riktigt jävla glad.. Och bad om ursäkt igen!

Ja,ja.. Detta blev en låååång saga som kanske inte tillhör topic men sensmoralen är att man ska inte skita på sin egen tröskel. En underbetald stekare som dag ut och dag in får massa skit av folk för nästan inga pengar alls får nog tillslut och du uppstår sådna här schismer. Och den enda frågan du behöver ställa till dig själv är helt enkelt: Ska du vara en del av problemet eller ska du vara trevlig och vara en del av lösningen?

Detta är min åsikt och ingen kommer kunna ändra varken min hållning till den eller mitt arbetssätt - så det så!

Utan att vilja gå på personangrepp så citar jag ovanstående tråd. "Att lära trådskaparn vett är hans mammas uppgift inte TBH's!" Dock är det juh inte fel om vi alla kan hjälpas åt att få andra att bete sig lite trevligare över lag.

Permalänk
Medlem

Härligt att det fixa sig men tänk på en sak, behandla folk som du själv vill bli behandlad.
Förstår din ilska och du har all rätt och få rätt mus utan extra kostnad men det är lätt hänt att något kan gå fel.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Haha, vilket jävla skitsnack

Är du dum eller? Vet du hur jävla mycket idioter det finns i sverige o hur mycket skit man får ta som supportpersonal? Tar man det personligt så klarar man inte jobbet.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Är du dum eller? Vet du hur jävla mycket idioter det finns i sverige o hur mycket skit man får ta som supportpersonal? Tar man det personligt så klarar man inte jobbet.

Alltid uppfriskande med påhopp

Jag vet mycket väl vad det finns för idioter, både som kunder och supportpersonal.

Permalänk

Jag kommer då inte att handla av TBH.se någonsin, visst är det dummt att vara ful i munnen när man ska prata med dem, men det är ju bara så sjukt att neka återköp. Trodde faktiskt att TBH var seriösare än så..

Visa signatur

..counting all the assholes in the room, well I'm defenitly not alone..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flottnacke
Jag kommer då inte att handla av TBH.se någonsin, visst är det dummt att vara ful i munnen när man ska prata med dem, men det är ju bara så sjukt att neka återköp. Trodde faktiskt att TBH var seriösare än så..

Jag håller med till 100% och kommer heller inte handla av den butiken. Upplevde inte heller mailet som speciellt farligt, lite otrevligt kanske men inte mer än så.

Permalänk
Hedersmedlem

Det verkar bli ett gott slut på denna sagan trots alla påhopp och personangrepp.

*Tråd låst*