Permalänk
Medlem

Undersökning

Hej,

Som många känner till har vi inte någon försäljning / återförsäljning av högpresterande vattenkylningsdelar i Sverige. Det finns en del men det mesta är, rent ut sagt, skit.

Jag gör det hela enkelt. Jag vill gärna ha uppriktiga svar nu. Om jag startar ett företag, skulle ni vara intresserade av att köpa högpresterande vattenkylningsdelar från bland annat Swiftech, EK, D-tek, Thermochill osv, om det skulle vara billigare än att behöva importera från danmark / USA / England?

Självklart skall företaget isåfall även ha datordelar, men endast av efterfrågad karaktär, så att man inte sitter där med delar som inte blir sålda.

En väldigt viktig del i företaget skulle även vara service. Mycket god service liknande den som Petras har.

Tacksam för er input!

//Jimmy

Visa signatur
Permalänk

om priset är rätt (typ som DB) bra hemsida med billig frakt, så man kan beställa även tex kylpasta utan att dubbla kostnaden. finns det kommer jag köpa allt ifrån den butiken

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Håller med han fullkommligt, tycker att i Sverige så finns det ingen bra butik som säljer vattenkylning och det skulle underlätta för mig framför allt att kunan köpa någon vattenkylning från Sverige istället för danmark osv. Men det jag lägger mest vikt på är så kalrt servicen hur man behandlar kunderna och ifall det är rimliga priser osv. Men det vore absolut något och sattsa på:D

Visa signatur

P182 | Gigabyte GA-X38-DQ6 | OCZ nVIDIA SLI DDR2 PC6400 4096MB (850 mhz 5 5 5 15) | Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz (3.80 ghz med Zalman CNPS9500) | Enermax Liberty 500W | 3870x2| 150gb raptor hårddisk + 2TB lagring | 20 158 3D mark 06

Permalänk

sälj även kompressorer/kaskad

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
om priset är rätt (typ som DB) bra hemsida med billig frakt, så man kan beställa även tex kylpasta utan att dubbla kostnaden. finns det kommer jag köpa allt ifrån den butiken

Mindre artiklar kan man skicka med vadderat kuvert. Sådant ser man oftast inte på de större butikerna. Detta skulle självklart sänka fraktkostnaden mycket.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GTX_91
Håller med han fullkommligt, tycker att i Sverige så finns det ingen bra butik som säljer vattenkylning och det skulle underlätta för mig framför allt att kunan köpa någon vattenkylning från Sverige istället för danmark osv. Men det jag lägger mest vikt på är så kalrt servicen hur man behandlar kunderna och ifall det är rimliga priser osv. Men det vore absolut något och sattsa på:D

Vid massköp bli saker självklart billigare. Köper man dessutom produkter direkt från tillverkaren så kommer man desto billigare undan. Dessutom slipper kunden pröjsa tull och frakt från andra länder och sådant som kan tillkomma, och får således ett fast pris.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
sälj även kompressorer/kaskad

Till en början är kompressor en grej som undviks, men allt eftersom företaget tar sig så kan man mycket väl ta hem ett gäng.

Visa signatur
Permalänk

Det är ganska lustigt, vi har funderat på en likadan idé faktiskt. Har du tänkt starta ganska snart?

Hoppas verkligen att vattenkylning kan etablera sig i Sverige så man slipper importera.

Lycka till!

Visa signatur

Antec P182B | GA-P35-DS4 rev2.1 F11 E2180 | Thermalright Ultra-120 Extreme | Corsair PC6400 2048mb CL4 | Sparkle 8800GTS 640Mb |Samsung Spinpoint T166 500Gb | Corsair Powersupply 520W | Creative Sound blaster Audigy SE

Asus Crosshair | AMD X2 3600+ Brisbane

Permalänk
Medlem

Jo, det är nog många som tänkt på det. Men eftersom marknaden inte är så stor (just nu iaf) så måste butiken/företaget livnära sig på de "vanliga konsumenterna" som köper ett datorpaket eller liknande. Om det inte är ett litet garageföretag kanske...

Visa signatur

Intel Q6600 g0 @ 3.2Ghz/ MSI P35 NEO2-FR/ Sparkle GTX 460 1gb/ 2x2048 Corsair XMS2 6400 / Scythe Ninja PLUS Rev. B/ Antec Sonata III

Permalänk

Ja, det skulle vara uppskattat.

När har ni tänkt att köra igång isf?

Visa signatur

| eVGA 790i Ultra | E8400@4ghz | Peltier/Vatten-hybrid CPU kylning (ST=20°) | 9800GX2(X2) | 2GB Cellshock DDR3@2ghz | Modded-P190 | 150gb Raptor (2 sectors) | Vista Ultimate x64+XP Pro x86 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mad_europen
Det är ganska lustigt, vi har funderat på en likadan idé faktiskt. Har du tänkt starta ganska snart?

Hoppas verkligen att vattenkylning kan etablera sig i Sverige så man slipper importera.

Lycka till!

Så fort tiden tillåter. Just nu har jag rätt mycket och göra vad gäller utbildning. Men så småning om.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av redskins
Jo, det är nog många som tänkt på det. Men eftersom marknaden inte är så stor (just nu iaf) så måste butiken/företaget livnära sig på de "vanliga konsumenterna" som köper ett datorpaket eller liknande. Om det inte är ett litet garageföretag kanske...

Precis, för att det ska kunna gå runt, och förhoppningsvis kunna tjäna lite på det , måste vi inrikta oss på vanliga konsumenter och "vanliga" datordelar.

Visa signatur