Permalänk
Medlem

Vad är egentligen skillnaden på att köra vanligt test och test med 5 trådar?

Görs det 5 simultanta test eller är det något annat?

Permalänk
Medlem

Beroende på vad du mäter ifrån så kan den som sitter bakom spakarna begränsa en enkel tcp-ström till exempelvis 10mbit/s. Ett exempel på användningsområde är ett företag med en publik ftp-server inte vill att en simpel användare skall kunna lägga beslag på hela bandbredden då denne laddar ner en stor fil. En enda fil går heller inte att hämta med flera trådar (utan hjälp från någon specifik applikation)

Du har helt rätt i att 5 trådar/sessioner körs samtidigt när du gör ett sk. avancerat test på www.bredbandskollen.se Meningen med detta är att man vill skicka/ta emot så mycket data som möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Synt:

Måste vara väldigt lokala problem på hissingen då, själv har jag 16MB/sec vid vanlig http download och 11MB/sec vid torrent.
Bor på Eketrägatan.

Inte haft några problem alls.

Bor också här och nu är det nåt fel på mitt internet, vet att många brukar klaga på Comhem, men jag har aldrig haft några problem innan, och alltid fått ut det jag betalar för (eller t o m ut lite mer än vad jag betalade för när jag hade 2Mbit).

Men nu den senaste vecka har det krånglat, har inte testat att ladda ner några torrents men sitter jag och surfar tappar jag helt plötsligt uppkopplingen. Samma sak när jag spelar CS:S.

Har 10Mbit, (och inte trådlöst).

Stavfel
Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

Vad ger speedtest.net och bbkollen 5 trådar (man kan välja det under avancerad mätning) mot både göteborg och stockholm?

Ska testa det imorrn innan jag åker till jobbet. Just nu är det som vanligt kvällstid, kan inte slutföra testerna då den inte kan skicka något.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Testade 2 ggr på varje.

Sthlm 5 trådar
DL 192 UL 9.7
DL 188 UL 9.7

Göteborg 5 trådar
DL 185 UL 9.7
DL 189 UL 9.7

Så inga som helst problem nu på morgonen. Men ikväll kommer det vara annorlunda

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Ja nu flyter hisingen på fint, 204/11.4Mbit

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem

Jag har haft problem flera veckor.. har haft 30-40 mbit ner 9-10 upp en längre tid. Har200/10 mbit. Tidigare låg jag på typ 195 ner o 10 upp.

Idag var det 79 ner och 9,7 upp.

Trodde det berodde på att vi sagt upp Comhem då vi ska flytta och att de strypte hastigheten pga att vi sagt upp abonnemanget

Har skrivit till dem via deras hemsida men de har inte ens svarat, vilket de brukar göra...

Visa signatur

OS:Windows 11 24H2 Pro for Workstations Insider Preview 64-bit Build 26227.5000|CPU: Intel Core i9 11900K|GPU: ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XTX OC |Moderkort: Asus ROG Maximus XIII Extreme Z590 med American Megatrends Inc bios 2001 |Kingston SFYRD2000G 2TB, PCIe 4|Samsung 990 Pro 1 TB, PCIe 4|Samsung 980 Pro 1 TB, PCIe 4|2 st Samsung 980 1 TB, PCIe 3 i raid0 |RAM: Kingston Fury Beast 64GB DDR4-3600|PSU: Corsair HX1500i|Monitor: SAMSUNG ODYSSEY G5 C34G55T 34" DisplayPort 1.4|Chassi: Corsair 7000D Airflow

Permalänk
Medlem

Bor med på Hisingen och ser ganska tydligt nu att hastigheten är kapad till 10/1, har 100/10. Orkar verkligen inte ringa till deras skitsupport och klaga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nomies:

Bor med på Hisingen och ser ganska tydligt nu att hastigheten är kapad till 10/1, har 100/10. Orkar verkligen inte ringa till deras skitsupport och klaga.

Det är inte närmare 8/1 då? Den hastigheten får modemet då det försöker tanka mjukvara. Kontrollera i modemet om det fortfarande står v27, starta då om modemet, tar modemet sig inte tillbaka till v26 som comhem rullat tillbaka till på 15min kan det behöva en factoryresett för att klara det.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Jag har ett Netgear CG3100, men wifin tappar kontakten hela tiden, så efter tips så kopplade jag till en Netgear WGR614, för att bara sköfta Wifi.
Men hur kommer jag in i WGR614s setup?

När jag loggar in på 192.168.1, kommer jag ju till CG3100.
WGR614 har tydligen fått ip 192.168.0.10, men skriver jag in den adressen kommer jag ändå inte in i routerns inställningar :/

Permalänk
Medlem

Testat routerlogin.com eller .net kanske det är. Funkar för mig om jag ska in på routern.

edit: Har du glömt stänga av NAT kanske? Måste väl stänga av det på modemet (CG3100) för att routern ska fungera?
Sen när du väl gjort det kommer IP till modemet ändras till 192.168.100.1

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kabelkillen:

Gjorde lite test mot andra bredbandskollen servrar och får dåliga resultat där också (<40 Mbps). Nu fick jag kass hastighet mot speedtest-servern också.
http://speedtest.net/result/1527193183.png

Något står inte rätt till.

Även om det inte är så farligt, så ser man också att jag har mera jitter när jag "pingar" ping.sunet.se nu på kvällen än på morgonen.

Idag vid 19-tiden

Pinging ping.sunet.se [192.36.125.18] with 32 bytes of data:
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=19ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=17ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=14ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=26ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=13ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=15ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=15ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=14ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=15ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=14ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=15ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=17ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=24ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=15ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=13ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=21ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=15ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=16ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=16ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=15ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=25ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=24ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=27ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=15ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=18ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=18ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=16ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=16ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=24ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=16ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=15ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=15ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=15ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=14ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=14ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=16ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=26ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=19ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=19ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=15ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=26ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=16ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=27ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=16ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=15ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=19ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=15ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=14ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=13ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=16ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=25ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=15ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=15ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=15ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=15ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=16ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=16ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=14ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=16ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=16ms TTL=249

Ping statistics for 192.36.125.18:
Packets: Sent = 60, Received = 60, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 13ms, Maximum = 27ms, Average = 17ms

I morse vid 9:30

Pinging ping.sunet.se [192.36.125.18] with 32 bytes of data:
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=15ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=15ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=14ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=14ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=15ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=14ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=15ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=15ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=14ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=14ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=13ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=13ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=13ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=14ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=13ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=15ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=13ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=15ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=15ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=15ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=15ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=14ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=15ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=15ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=14ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=15ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=14ms TTL=249
Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=15ms TTL=249

Ping statistics for 192.36.125.18:
Packets: Sent = 28, Received = 28, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 13ms, Maximum = 15ms, Average = 14ms

Jag har precis samma upplevelse och comhem tillbakavisar att det är "överbelastning" i deras nät trots att det där jittret uppstår, de skyller på att ping.sunet.se är överbelastat (??????????). Jag har pingat från tre olika uppkopplingar vid de tidpunkterna och comhem är den enda operatören som har sånt jitter. Jag tycker allting började sen dess man lanserade 200/10 för den stora massan och även utrullningarna av de misslyckades firmwares har ju ställt till en hel del med...

Det bedrövliga är att jag inte kan välja annat än Telia ADSL 30/3 eller Comhem 100/10... Börjar överväga att byta till Telia ADSL dock!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 9700k@4.9 Ghz | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Ram: 2x8 GB DDR4 Corsair 3000Mhz | GPU: Gigabyte Windforce 2X OC RTX 2060 | Chassi: NZXT H500i | PSU: Corsair HX750i | CPU Kylning: Noctua NH-D15

Permalänk
Medlem

Kan säga det att jag har aldrig varit mer nöjd sedan mitt byte till Bredbandsbolagets fiber. Har aldrig råkat ut för att förbindelsen ligger ner. Något som hände ett antal gånger med Com Hems bredband. Idagsläget finns det ingen chans att jag kommer betala 120 kr mer för 10 mbit/s eller 948 kr mer för 100 mbit/s.

Bredbandsbolaget
10 mbit/s: 239 kr/mån
30 mbit/s: 289 kr/mån
100 mbit/s: 320 kr/mån
100/100 mbit/s: 379 kr/mån
250 mbit/s: 499 kr/mån
1 gbit/s: 899 kr/mån

Com Hem
10 mbit/s: 249 kr/mån
25 mbit/s: 329 kr/mån
100 mbit/s: 399 kr/mån
200 mbit/s: 499 kr/mån

Det enda skulle väl vara om jag skulle vilja ha ett digital-tv abonnemang igen. Men just nu så räcker det med de analoga och de fria digitala kanalerna som jag har.

Permalänk
Medlem

Alltså hur kan det över 2,5 månader att fixa problemet i v26 med CRC-fel på stora filer.

Sjukt att man måste ta sig till ett ej comhemnät för att kunna ladda större filer.
Nej, jag har ingen möjlighet att stänga av NAT varje gång jag ska ladda ner en större fil...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zappee:

Alltså hur kan det över 2,5 månader att fixa problemet i v26 med CRC-fel på stora filer.

Sjukt att man måste ta sig till ett ej comhemnät för att kunna ladda större filer.
Nej, jag har ingen möjlighet att stänga av NAT varje gång jag ska ladda ner en större fil...

Det är fixat i v27 men v27 har andra allvarligare fel så dom som fått v27 backas tillbaka till v26.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Det är fixat i v27 men v27 har andra allvarligare fel så dom som fått v27 backas tillbaka till v26.

Jo, jag såg det.

Det är ju så pinsamt så att man skäms. Vem fan testar dessa firmwares egentligen?

Permalänk
Medlem

För min del så fungerar det från Comhems sida. Vad man sedan får för hastighet ner verkar mest bero på vad och hur man ansluter. Bäst fungerar det med relativt kort nätverkskabel direkt från Netgear-modemet till dator med Gigabit kort. Trådlöst är svårt; det gäller att inte sitta för långt från routern o inte ha för många väggar emellan.

Jag köpte två st adaptrar för att köra ethernet över lägenhetens elledningsnät. Bara sätta in i lämplig väggkontakt, sedan ansluta ethernetkabel. Det fungerade över förväntan från ena rummet till det andra, med kanske 6 m emellan. Problemet är att man inte kan ha en sådan adapter i varje rum; dyrt o troligen inte så snabbt när elledningen blir längre. Men i många fall kanske man kan öka på "räckvidden" på det trådlösa med sådana adapters.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yrch:

Bor också här och nu är det nåt fel på mitt internet, vet att många brukar klaga på Comhem, men jag har aldrig haft några problem innan, och alltid fått ut det jag betalar för (eller t o m ut lite mer än vad jag betalade för när jag hade 2Mbit).

Men nu den senaste vecka har det krånglat, har inte testat att ladda ner några torrents men sitter jag och surfar tappar jag helt plötsligt uppkopplingen. Samma sak när jag spelar CS:S.

Har 10Mbit, (och inte trådlöst).

Håller med!!! KATASTROF här nu på Hisingen.... vad är det för problem?!?! Går fruktansvärt långsamt... ligger på 78 mb download på bredbandskollen och ALLT går långsamt just nu. Har 200/10 och hastigheten har försämrats avsevärt den sista tiden... Fan vad förbannad man blir alltså... suck. Kanske en flaskhals här på Hisingen vid hög belastning. Trist hursomhelst. /smyr

Visa signatur

/smyr

Permalänk
Medlem

Alltså, tjänar ComHem bara pengar på folk bor i deras monopolhus eller är folk verkligen så puckade att de frivilligt väljer deras bredband? Deras support tar vanligtvis flera timmar att få svar från, och då löser det sig inte fören man bytt person att prata med typ 7 gånger innan man hittar någon kompetent nog att inte fråga för miljonte gången om man faktiskt på riktigt är absolut säker på att man startat om modem/eventuell router/dator, kollat om det är problem på tvn etc. Utöver det verkar deras priser vara bland de absolut dyraste i stockholm, med en av de sämsta upp-hastigheterna. Hur är det ens möjligt att det kan vara lagligt att få ha monopol på ett helt lägenhetskomplex internetuppkoppling?

Hastigheten går nästan aldrig över 80 ned (har 100, och eftersom den faktiskt ibland kommer över den hastigheten så bör man kunna utesluta att det inte ska gå att få 100), var och varannan vecka stängs modemet av helt utan anledning, deras driftinformation på hemsidan är ALDRIG uppdaterad trots att när man ringer ibland får information om att det är driftstörningar i ens område och minst två-tre gånger i månaden får man extremt lagg och en massa DCs när man spelar spel (oavsätt server och dator man spelar på). Det visar sig dessutom, efter alla dessa samtal, att det faktiskt är på deras sida som problemet uppstått och att det inte funnits något sätt för mig att lösa det på. Huset bredvid mitt får välja vilket företag man väljer, även om BBB verkar vara standard. De jag känner som bor där har (nästan) aldrig problem, medan det relativt ofta sitter lappar i hissen angående internetproblem i mitt hus.

Senast jag pratade med dem fick jag dock the holy grail of it-support. Någon som verkade förstå att jag faktiskt, på riktigt, är helt och hållet absolut säker på att jag startat om modem, router OCH dator. Sedan såg han att det var problem hos dem och han skulle ha fixat det inom en timma. Det tog iof ett dygn innan det fungerade och jag fick sms angående felsökning, och han var tredje personen jag pratat med under samma 50-minuters samtal. Men ändå. Bästa kontakt jag någonsin haft med ComHem. Annars är det bara otrevliga mongon som gör allt för att slippa hjälpa till.

Permalänk
Medlem

är det någon som har problem med DNS-koppling när ni laddar ner filer?

Oavsett om det är Steam, iTunes eller torrents som jag laddar hem med så får jag alltid problem med att surfa på vanliga websidor och använda vanliga internettjänster på mina enheter, vare det är en dator kopplad med ethernet eller laptop, iphone eller ipad över det trådlösa.
Hade inte detta problem förräns nyligen då jag tror comhem gjorde några "uppgraderingar" i nätet i mitt område. Kan de ha gjort något fel?
Vet att de har gjort fel förut när de har uppgraderat i nätet men då var det mest att jag förlorade internetkopplingen helt ganska ofta, nu behålls kopplingen men bara filerna verkar var det enda som går genom internet och allt annat går extremt långsamt om alls överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

Fan vad otur man skall ha. Vanliga routern gick sönder för ett par veckor sedan, köpte en ny igår. Skulle sedan koppla in den till comhems modem som också gick sönder... baaahhhh. Det var de fördjävligaste. Om man försöker starta comhems modem så lyser alla lampor sedan dör den och tjuter som satan. Naturligtvis så finns inte detta modem kvar och måste teckna ett nytt abonnemang. Dem har ju förfan höjt priserna också för den delen om man jämför vad man hade förut. Så nu är 100/10 beställt, fungerar det bra eller? Verkar vara lite så och så om man tittar här. Comhems modem har ju fan gått sönder mer eller mindre varannat år sedan man har haft Comhem från ca 2000. Bra kvalite på era produkter eller vad? Detta modem var det femte minst... tror nästan de har bestämt i förväg att modemet skall gå sönder efter en viss tid.

Permalänk
Medlem

det hackar och går sönder efter ett tag på comhem bredbandet 100mbit, efter jag sa upp bredbandet för 2,5 månad sen så har interneten gått bort titt som tätt. så börjat använda telias smarta modem telias bredband men den cpar sig med så nu har jag haft i en halv månad 2 bredband leverantörer som inte funkat skit jobbigt. ingen som vet vad man kan göra åt det? hota telia eller comhem?

Permalänk
Skrivet av BioX2003:

det hackar och går sönder efter ett tag på comhem bredbandet 100mbit, efter jag sa upp bredbandet för 2,5 månad sen så har interneten gått bort titt som tätt. så börjat använda telias smarta modem telias bredband men den cpar sig med så nu har jag haft i en halv månad 2 bredband leverantörer som inte funkat skit jobbigt. ingen som vet vad man kan göra åt det? hota telia eller comhem?

Gemensamma felknutpunkten i detta läge är ju.. du

Permalänk
Medlem
Skrivet av BioX2003:

det hackar och går sönder efter ett tag på comhem bredbandet 100mbit, efter jag sa upp bredbandet för 2,5 månad sen så har interneten gått bort titt som tätt. så börjat använda telias smarta modem telias bredband men den cpar sig med så nu har jag haft i en halv månad 2 bredband leverantörer som inte funkat skit jobbigt. ingen som vet vad man kan göra åt det? hota telia eller comhem?

Du kan ju börja med att felanmäla det till operatören.
Jag tror dock de vill ha lite mer utförlig info än hackar och "går sönder"...

Permalänk
Medlem

Nere på 40Mbit (av 200) nu igen (Hisingen), måste ringa comhem i morgon nu börjar det blir för jävligt, trodde det skule lösa sig under verckorna som gått men inte.

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem

Tycker comhem har fungerat sämre nu än när dom va Telia. Kan de va så att dom försöker ta så mycke plats det bara går och nu har tagit sig vatten över huvudet med för mycket kunder, så dom inte kan leverera samma stabiletet/fart i nätet som dom utlovar?

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem

Gör som jag. Säg upp skiten! Går över till fiber nu istället. BILLIGARE och stabilt som ett berg om man jämför mot comhem som funkar när det vill + värdelös support som aldrig gör nånting vettigt. Kul att ringa supporten och man själv vet mer än dom....

Permalänk
Medlem

Shade: Okej och hur går man över till fiber när det inte är draget där man bor eller inte ens planerat att dras, Det dras inte fiber på alla ställen.

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Skrivet av Shadde:

Gör som jag. Säg upp skiten! Går över till fiber nu istället. BILLIGARE och stabilt som ett berg om man jämför mot comhem som funkar när det vill + värdelös support som aldrig gör nånting vettigt. Kul att ringa supporten och man själv vet mer än dom....

Klart att fiber är stabilare än Comhems Cable-bredband. Kabel-TV nätet är ju i festa fall precis som telenätet inte byggt för bredbandstrafik från början, utan senare modifierat för att kunna hantera det. Det är ju bara dumt att sitta och jämföra fiber och Cable-internet. De festa som sitter på Cable-internetanslutning har nog precis som jag bara det och DSL att välja på och då är valet oftast ganska självklart.

Ringde till supporten angående mina hastighetsproblem på sistone. De sa att det var medvetna om problemet och att det var förhoppningsvis skulle vara åtgärdat vid månadsskiftet. Vet dock ej om detta bara gällde mitt område (Kungsladugård) eller större del av Göteborg.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Tele2
Skrivet av Miggro:

Någon som får smaka på samma behandling?

Många av områdets comhem-kunder förlorar sin uppkoppling ett par gånger i veckan, det kan variera. Det varierar också hur länge det är nere. Jag har säkert ringt Comhem 50 gånger det senaste året, där det ska ha undersökts och lösts. De säger att det ska vara löst, varpå skiten krånglar några dagar senare.

Jag vet inte om det hänger nån comhem-kille här, men om så är fallet; vad fan ska jag ta mig till?

Ringa funkar uppenbarligen inte.

Hej,
Vi har tyvärr svårt att hantera enskilda kundärenden via forumet då förutsättningarna saknas för att ta emot kunduppgifter och göra en fullständig felsökning.

Denna typ av ärende hanteras enklast via vår tekniska support på 0771 55 00 00, där vi givetvis får se över problematiken ytterligare om detta inte blivit löst trots information om klarrapportering via SMS.

MVH
Patrick Norberg
Com Hem AB
Kundservice