Alternativ till daemontool?

Permalänk
Medlem

Alternativ till daemontool?

Tja!
Någon som kan rekommendera ett alternativ till deamontool?
Gärna gratis och ska fungera i Vista.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

MagicDisc

Virtual CD - The Original

DAEMON-tools är ju annars det bästa... visserligen så stöds inte *.uif och *.daa-formaten...

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

DAEMON tools är ju ute, det är detta som gäller nu

http://www.slysoft.com/en/virtual-clonedrive.html

Klart mycket bättre!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
DAEMON tools är ju ute, det är detta som gäller nu

http://www.slysoft.com/en/virtual-clonedrive.html

Klart mycket bättre!

Ja de hade varit bra med lite nytt men jag kunde inte installera på mitt
Vista x64 iallafall.

Visa signatur

Windows 8 Pro x64 .... Intel Core i5 ..... 8 GB Ram ..... Samsung SSD 128 GB ..... och en del andra grejer

Permalänk

Power Iso brukar jag använda istället för Daemon Tools. Om man kör oregistrerat är enda begränsningen att man inte kan bygga imagefiler större än 500mb i det medföljande imagebrännaren.

Visa signatur

1. MSI Z77A-GD65, Core i7-6700K, 16GB, GTX 1080.
2. Gigabyte EX58 Extreme, Core i7 920@4Ghz, 12GB 1300MHz Corsair, 4870X2.

Permalänk
Avstängd

Nyaste Deamon tools funkar jätta bra på Vista x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Nyaste Deamon tools funkar jätta bra på Vista x64

Hej DanneManne. Jo det vet jag o jag använder den. Tänkte bara det skulle vara kul o köra lite nytt.

Visa signatur

Windows 8 Pro x64 .... Intel Core i5 ..... 8 GB Ram ..... Samsung SSD 128 GB ..... och en del andra grejer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasseska
Hej DanneManne. Jo det vet jag o jag använder den. Tänkte bara det skulle vara kul o köra lite nytt.

Jag kör XP och vill ha något nytt, men inte fan byter jag ner mig till Vista bara för det

Permalänk
Medlem

Anledning till att jag inte kör deamontool är för att jag får ett felmeddelande "driver mismatch..." varje gång jag bootar, måste installera om de hela tiden för det ska fungera, jag vet man kan ta bort allt manuellt och installera daemontool igen men nu ger jag upp, de måste finnas alternativ!

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Jag kör XP och vill ha något nytt, men inte fan byter jag ner mig till Vista bara för det

Att byta till vista kallas att byta UPP sig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Att byta till vista kallas att byta UPP sig!

Inte i dagsläget

Permalänk

Läste detta om Daemon tools:

http://en.wikipedia.org/wiki/Daemon_Tools#Blacklisting

Inte bra!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Så Meganeoman. Betyder det att Daemon tools är för bra?

Permalänk
Medlem

"New releases of Daemon Tools take various measures to ensure the functionality of the application. For example, revision 4.06 randomizes the name of the virtual driver installed by the software"

Meh, i helsefyr att jag byter bort min goa daemon toolz, ett av de bästa programmen på burken.
Dom har hållt på jävulskt länge med virtuella cd enheter och kan sina grejer.
Jag har aldrig haft problem med att få igång en image så länge jag kört senaste versionen av det.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf