Grafikkorts fläkt-controller?

Permalänk

Grafikkorts fläkt-controller?

Hej!

Har precis köpt ny dator och jag är helnöjd förutom en sak; Grafikkorts fläkten går i 100% hela tiden och låter extremt mycket.

Jag har ett GeCube Radeon x1950pro 256mb PCI-E och jag har sökt efter massa program och provat: speedfan, RivaTuner, atitool och ATI Tray Tool, men jag har inte lyckats sänka hastigheten någonstans. Vill ha sådär så att om grafikkortet blir varmt så går fläkten snabbare. Man ska tydligen kunna fixa detta i ATItools och i ATI Tray Tool, men för mig går det inte :/

Jag har senaste drivrutiner och allt, hjälp!

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Medlem

Re: Grafikkorts fläkt-controller?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rocky Scarlet*
Hej!

Har precis köpt ny dator och jag är helnöjd förutom en sak; Grafikkorts fläkten går i 100% hela tiden och låter extremt mycket.

Jag har ett GeCube Radeon x1950pro 256mb PCI-E och jag har sökt efter massa program och provat: speedfan, RivaTuner, atitool och ATI Tray Tool, men jag har inte lyckats sänka hastigheten någonstans. Vill ha sådär så att om grafikkortet blir varmt så går fläkten snabbare. Man ska tydligen kunna fixa detta i ATItools och i ATI Tray Tool, men för mig går det inte :/

Jag har senaste drivrutiner och allt, hjälp!

Verkar vara som om ditt MB inte kan kommunicera med ditt grafikkort. Dvs, när fläkten skall gå igång på högsta är det är varmt.

Visa signatur

MacBook 2,4GH, 2GB RAM, 160GB +160GB (Ext. HDD)*iPod Classic 80GB

#mac @ irc.pienet.org