Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dealerovski:

Tyckte in scenen såg så verklighetstrogen ut, ganska dålig special effects. Vill du se en bra scen med ett djur och människa ska du se Apocalypto när en svart panter attackerar en jägare i djungeln.

Var mer att den är väldigt långdragen och "gory". Han får så otroligt mycket stryk. Ganska speciell scen.

Apocalypto är en av mina favoritfilmer för övrigt.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Jui Jutsu - B-film med Nicholas cage & Tony Jaa. Och med B så menar jag C för detta var nåt av det kassaste jag sett sen Uwe boll. Skådespeleriet är obefintligt, effekterna är skrattretande och storyn är så banal och trist och dåligt genomförd så man bara baxnar. Jag skulle gett den en etta men den får en extra poäng för Nicholas cage som är likadan som han alltid är. 2/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Kände att säsongen börjar närma sig så det fick bli att ställa ljusstaken i fönstret och på med Fatman som förövrigt var värd en 6 eller 6.5 av 10 betyg.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Shutter Island - 8.5/10
Bättre andra gången man såg den!

Permalänk
Lego Master

Såg om Hot Fuzz (2007) med Simon Pegg och Nick Frost efter jag tittade på EGA-videon om filmen.

8/10 ostiga snutfilmsreferenser från mig!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Let him go -Drama med Kevin costner som farfar som försöker få sitt barnbarn tillbaka från misshandlande hillbiliies. Välgjord Och med bra skådespelare. 8/10

Greenland - Katastrof-film om hur världen går under. Trevlig och med bra effekter. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

"Diego Maradona" givetvis, stark rekommendation!

https://www.svtplay.se/video/26174020/diego-maradona

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

"Diego Maradona" givetvis, stark rekommendation!

https://www.svtplay.se/video/26174020/diego-maradona

Tack!
Ska kika in denna senare vid tillfälle

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

KING KONG 2005 med Jack Black, Naomi Watts och Adrian Brody.
7,5/10

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Contagion - Nån förutspådde Corona 2011 och gjorde en film om det. 7/10

The Blade - Cool martial arts film med lite annorlunda handling. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

A Serious Man helvete vilken bra film! Första gången jag såg den, förväntade mig verkligen inte en så rolig, galet underhållande och perfekt lagom konstig rulle.

Jag har sett många andra Coen-rullar men den här tar nog priset! Måste bara ge den 10/10. Bättre än Fargo, The Big Lebowski, The Man Who Wasn't There, True Grit, No Country For Old Men och Barton Fink. Älskar alla de filmerna.

Fan vad glad jag blev. Bra söndag!

Permalänk
Avstängd

Tenet. Kan förstå koncepten mycket bättre när jag läser vetenskapsteorier, men Nolans version är ganska rörigt precis som många av hans andra filmer.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Love and monsters - Rätt okej rulle om sen kille som ska gå från A till B efter apokalypsen. Och där finns stora monster. Men gud vad overklig, det är liksom inte en chans att

en kille och tjej skulle vara ifrån varandra i sju år för att sen träffas och INTE ligga

Dold text

, i övrigt såg jag inga problem med nåt. 7/10

Waiting for the barbarians - Drama om elakingar som torterar folk och en nisse som ogillar det. Helt ok men rätt långsam film. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av killawife:

Love and monsters - Rätt okej rulle om sen kille som ska gå från A till B efter apokalypsen. Och där finns stora monster. Men gud vad overklig, det är liksom inte en chans att

en kille och tjej skulle vara ifrån varandra i sju år för att sen träffas och INTE ligga

Dold text

, i övrigt såg jag inga problem med nåt. 7/10

Denna i kombination med Book of Eli vore en perfekt Fallout-film. ^^

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Greenland 7/10
Bra gjord, bra skådisar. Handlingen var lite för otrolig för att kännas trovärdig.
Den största behållningen var att Gerard Buttler ser äldre ut än mig...fast jag är 3 år äldre 😀🤣👍👍👍

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Patient zero - B-zombie film med 2 game of thrones skådisar i rollerna. Det gör den dock inte bättre då handlingen är rätt kass och man inte direkt gör nånting intressant alls med filmen. Blä! 4/10

Lord of the flies - Klassisk film från 90-talet baserad på Kiplings bok. En trupp pojksoldater hamnar på en öde ö då deras flyg kraschar. De utforskar ön och allt övergår snabbt till barbari och våld. Välgjord och med bra skådespeleri från de små grabbarna. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av KingCobra:

Greenland 7/10
Bra gjord, bra skådisar. Handlingen var lite för otrolig för att kännas trovärdig.
Den största behållningen var att Gerard Buttler ser äldre ut än mig...fast jag är 3 år äldre 😀🤣👍👍👍

Såg den med igår.
Den gav mig mer känslomässig feedback än jag hade väntat mig av den här typen av film. Kanske för att jag är förälder nu, vilket jag inte var när tex Armageddon eller Deep Impact kom ut, men den har även lite annan känsla än de filmerna. Lite närmare "2012", men inte lika fjantig eller störtdumma effekter.

Hela konceptet med bunkrar under jord och utvalda privatpersoner med speciella färdigheter är väl si och så, men hela den uppgivna känslan av att "det finns inte ETT SKIT vi kan göra åt det här utom att gräva ner oss" tycker jag ger den mer legitimitet än tex Deep Impact. Armageddon är ju helt i en egen tramsklass, även om den är sjukt underhållande.

Dold text

Me like. 7,5/10 från mig.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Den of Thieves - 7/10 Överraskande bra och hård polis och tjuv actionrökare med kul twist på slutet.

Permalänk
Lego Master

The Outpost (2020)
Verklighetsbaserat krigsdrama/action.
Helt okej om man bortser från den uppenbara 'Murica-vinkeln, men det är ju hela premissen för filmen, så gillar man inte det tittar man troligen inte på den alls.
Har lite Orlando Bloom-abstinens nu sen Carnival Row S01 är slut, så det var en trevlig överraskning.

Gritty strider, relativt enkel att följa och det är ju inte lönt att kommentera karaktärerna eftersom de ska återspegla riktiga soldater som stred, och i vissa fall dog, under händelseförloppet filmen avspeglar.

7/10 för mig, inga problem att hålla fokus under hela filmen, och kan tänka mig att se den igen. Bättre än tex. Lone Survivor (2013) skulle jag säga.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Torkel i Knipa

en 15 år gammal dansk animerad film.
Sjukt kul. humorn är lika skruvad som jag.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

The Outpost (2020)
Verklighetsbaserat krigsdrama/action.
Helt okej om man bortser från den uppenbara 'Murica-vinkeln, men det är ju hela premissen för filmen, så gillar man inte det tittar man troligen inte på den alls.
Har lite Orlando Bloom-abstinens nu sen Carnival Row S01 är slut, så det var en trevlig överraskning.

Gritty strider, relativt enkel att följa och det är ju inte lönt att kommentera karaktärerna eftersom de ska återspegla riktiga soldater som stred, och i vissa fall dog, under händelseförloppet filmen avspeglar.

7/10 för mig, inga problem att hålla fokus under hela filmen, och kan tänka mig att se den igen. Bättre än tex. Lone Survivor (2013) skulle jag säga.

Intressant! tyckte precis tvärt om. Skulle ge The Outpost 4/10 Gillade inte alls denna.
Du borde se dokumentärfilmen Korengal från 2014 om du gillade outpost.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd

Ett gäng

Fatman. No-man. Skräp
The New Mutants. The new nope
Revenge. Fransk hämnd-film, tagit från comic book? Gick att se på.
Escape from Pretoria. Fly från fängelse-film, rätt underhållande med Harry Potter skådisen. Baserat på verklig händelse.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Lego Master
Skrivet av griid:

Intressant! tyckte precis tvärt om. Skulle ge The Outpost 4/10 Gillade inte alls denna.
Du borde se dokumentärfilmen Korengal från 2014 om du gillade outpost.

Will give it a look.
Tur att folk gillar olika.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Jumanji: The Next Level
https://www.imdb.com/title/tt7975244/

Meh, inte bra men gick att se, 6/10. Tyckte Awkwafina (svårt namn, fick kopiera) var bäst på att porträttera någon annan, hon var rätt bra som gammal gubbe, men hade få scener. The Rock var som vanligt. Jack Black var inte speciellt rolig tyvärr.

Permalänk
Medlem

Dracula 1931
Sååå jädrans bra, har på senare tid börjat uppskatta gamla (riktigt gamla) skräckfilmer. Man får en helt annan känsla för filmerna och skådespelet än i många av dagens filmer kan jag tycka.
9/10

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

The Death Of Me

https://www.imdb.com/title/tt1830643/

B-Skräckis/Thriller med Maggie Q.

Jag gillar både Maggie Q och B-Skräckisar så den här föll mig i smaken.

6/10

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Såg Knives Out (https://www.themoviedb.org/movie/546554-knives-out) igår. Ganska bra. Men alltför tydliga politiska undertoner (typiskt Netflix) och ett mycket utdraget slut drog ner betyget.
6/10

Permalänk
Medlem

Clear and Present Danger
https://www.imdb.com/title/tt0109444/
En 25 år gammal agent/actionfilm med Harrison Ford som Jack Ryan. Baserad på roman av Tom Clancy. Spännande film som kanske åldrats lite men ändå underhåller. Saker känns hyfsat jordnära och inte så överdrivna som i modernare filmer.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera den här filmen som liksom ovan också är med Harrison Ford:
Witness (1985)
https://www.imdb.com/title/tt0090329/?ref_=nv_sr_srsg_3

Även den här är sevärd med bl.a Tommy Lee Jones och Susan Sarandon:
The Client (1994)
https://www.imdb.com/title/tt0109446/?ref_=nm_flmg_act_118

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

A bridge too far - Gammal krigsfilm som håller än idag. Den handlar om operationen "Market garden" under andra världskriget. Denna är lite annorlunda då tyskarna inte utpekas som monster utan den handlar egentligen om själva operationen och hur den föll ut. Bra med massor av kända skådespelare i rollerna. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.