Permalänk
Medlem

Antec 900, mitt nya chassi?

Vad säger ni om ett ninehundred ni som äger det?
är det lagomt tyst och stabilt byggt?

Permalänk
Medlem

Re: Antec 900, mitt nya chassi?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
Vad säger ni om ett ninehundred ni som äger det?
är det lagomt tyst och stabilt byggt?

Det är tystare än vad jag trodde, kan faktiskt sova i samma rum som den, byggkvalitén kan man inte klaga på heller.. Jag kan göra en +/- lista på det jag upplevt som bra och dåligt med den tiden då jag ägt den.

+ Snyggt, snyggaste "gamer"-chassiet jag vet i Midi-klassen
+ Kvalitét och finish
+ Låg ljudnivå när samtliga 120mm-fläktar körs på Low, har aldrig behövt höja heller för den delen så switcharna är väl egentligen överflödiga i mitt tycke, med tanke på att jag har 8 fläktar i lådan gör ljudnivån mycket imponerande
+ Lättmoddat
+ BRA Luftflöde, detta är nog chassiets största fördel, har inte haft ett enda temperaturproblem någonsin
+ Bra pris

- Trångt, har du stor CPU-kylare (Infinity, Ninja m.fl.) så kan det bli svårt att komma åt skruvar och komponenter kring sockeln
- Fläktswitcharna går bara att nås inne i burken
- Med en Ninja monterad får en 120mm-fläkt på sidan ej plats

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

låter helt toppen då ju
har inte tänkt köpa nån dyr cpu kylare till min 3200+ och uppgradering väntar jag med då det jag har nu duger så jag slår nog till på en sån
folk får gärna fortsätta komma med omdömen om ni vill

Permalänk

Jag har haft det i några veckor nu och jag gillar det starkt! Tyst och bra luftflöde.. Spec 200mm fläkten är väldigt tyst! Rekomenderas starkt!

Mvh Jack

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

kom att tänka på den där 200mm fläkten
kan det inte falla ner nåt genom den osv?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
kom att tänka på den där 200mm fläkten
kan det inte falla ner nåt genom den osv?

Chansen är nog rätt liten, mindre saker typ som skruvar och sådant kan nog trilla ner men chansen är rätt liten om du inte avsiktligen fösöker hälla något i det

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

hmm då får man nog städa skrivbordet om man skaffar ett sånt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
Vad säger ni om ett ninehundred ni som äger det?
är det lagomt tyst och stabilt byggt?

Alla chassin kan bli tysta beroende på vilka komponenter man trycker i, vill du verkligen ha ett tyst chassi utan att byta till extra tysta fläktar osv... satsa på p182 som för övrigt har bra luftflöde också.
Vill du ha bra luftflöde så ta 900.

Inget illa menat mot 900 men lådan är öppen på många ställen så visst släpper den ut mer ljud än vanligt, men som sagt kör man tysta/passiva komponenter så blir det en tyst dator.

Permalänk
Medlem

hur tyst skulle ni säga att det blir med mitt x1950xt med orginalfläkt och standardfläkt till 3200+ som är överklockad?
nu ahr ajg ett qtec som lever om som fan så ajg vet inte vad jag ska vänta mig riktigt
det är alltid svårt att fy en riktig uppfattning om ljudnivån på nånting av det andra personer skriver
om man tänker på hobbydiktatorn med ett 2900xt så kanske han vet något om ljudnivån där?