Permalänk
Medlem

Americas army

Hur många swecare spelar detta utmärkta spel som hela tiden uppdateras och är gratis?

Permalänk
Hedersmedlem

Har testat det men nej inget för mig. Du vet att det är till för att få mer unga dumma in i "the US Army" för att kunna skickas till Iraq?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

2000talets

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Du vet att det är till för att få mer unga dumma in i "the US Army" för att kunna skickas till Iraq?

Vad har det med saken att göra? Fortfarande ett bra spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Vad har det med saken att göra? Fortfarande ett bra spel.

Att det är propaganda och det gillas nog inte av honom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Du vet att det är till för att få mer unga dumma in i "the US Army" för att kunna skickas till Iraq?

Definiera betydelsen för "dumma" i meningen du skrev. Mig veterligen är det ett sätt för många att skapa sig en framtid. Alla har det inte så bra i USA att de kan ta studielån och plugga som vi kan här i Sverige. Jag ser inget som helst fel i en nation som aktivt rekryterar så länge de inte tvingar folk att skriva på. Det är trotsallt individens val att antingen skriva på kontraktet eller inte.

F.ö tycker jag spelet känns lite stelt. Kan vara kul ibland att köra 10-20 minuter.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opatagio
Definiera betydelsen för "dumma" i meningen du skrev. Mig veterligen är det ett sätt för många att skapa sig en framtid. Alla har det inte så bra i USA att de kan ta studielån och plugga som vi kan här i Sverige. Jag ser inget som helst fel i en nation som aktivt rekryterar så länge de inte tvingar folk att skriva på. Det är trotsallt individens val att antingen skriva på kontraktet eller inte.

F.ö tycker jag spelet känns lite stelt. Kan vara kul ibland att köra 10-20 minuter.

Dum i den meningen att man tar till sig budskapet med hull och hår och sedan tar värvning. Dom till och med har låvat att inte sända den sökande till Iraq men då andra regler gäller behöver dom inte stå för sitt ord utan bara det som skrivits och då regler skrivs om inte änns det i en del fall...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Opatagio
Dom gloriferar ju sina krig? Dom för spelarna bakom ljuset. Det borde aldrig vara okej av en nation att göra så.

Visa signatur

Opteron 144 265x9 :E

Jag har en anmärkning för jag är en badboy! :)

Permalänk

Det faktum att man alltid slåss mot araber är ju skoj.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Det faktum att man alltid slåss mot araber är ju skoj.

Well, we can't have it any other way now can we...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Dum i den meningen att man tar till sig budskapet med hull och hår och sedan tar värvning. Dom till och med har låvat att inte sända den sökande till Iraq men då andra regler gäller behöver dom inte stå för sitt ord utan bara det som skrivits och då regler skrivs om inte änns det i en del fall...

HaHa !!

Tror du verkligen på det eller ?
Jag har själv spelat spelet sedan det släpptet 4:e Juli 2002
och har spelat i diverse klaner i både europa och usa.
O jag har varken hört talas om eller rena ryckten på att någon skulle tagit värvning i armen bara för att de har spela spelet.

Det kanske är dax att du stänger av datorn o kommer ut i det VERKLIGA livet en stund ???

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Homer_S1
HaHa !!

Tror du verkligen på det eller ?
Jag har själv spelat spelet sedan det släpptet 4:e Juli 2002
och har spelat i diverse klaner i både europa och usa.
O jag har varken hört talas om eller rena ryckten på att någon skulle tagit värvning i armen bara för att de har spela spelet.

Det kanske är dax att du stänger av datorn o kommer ut i det VERKLIGA livet en stund ???

/Homer_S1

Hmm, så du säger att dom gör det för att dom älskar oss så? Nej dom vill åt dem som är svaga och inte änns vågar gå med i en klan för dom vill ha formbara människor som inte skulle klara av att gå över gatan själva...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Homer_S1
O jag har varken hört talas om eller rena ryckten på att någon skulle tagit värvning i armen bara för att de har spela spelet.

Citat:

Sax från wikipedia

Från sidan om propaganda
In the early 2000s, the United States government developed and freely distributed a video game known as America's Army. The stated intention of the game is to encourage players to become interested in joining the U.S. Army. According to a poll by I for I Research, 30% of young people who had a positive view of the military said that they had developed that view by playing the game

Från sidan om Americas army
America's Army is the first computer video game to make recruitment an explicit goal and the first well-known overt use of computer gaming for political aims. The game is used as a playable recruiting tool and critics have charged the game serves as a propaganda device.
[...]
A graduate of Utrecht University concluded the game "with its governmental background, is instead of an advergame, better to be described as a propagame."[15] Chris Chambers, the deputy director of development for America's Army, admits it is a recruitment tool,[16] and "the Army readily admits [America's Army] is a propaganda device," wrote Chris Morris, a CNN/Money columnist and director of content development.[17]
[...]
As well, Alexander R. Galloway, an assistant professor at New York University notes that, "What is interesting about America's Army, is not the debate over whether it is thinly-veiled propaganda or a legitimate recruitment tool, for it is unabashedly and decisively both, but rather that the central conceit of the game is one of mimetic realism."
[...]
Usefulness for recruits
At the United States Military Academy, 19 percent of 2003's freshman class stated they had played the game. Enlistment quotas were met in the two years directly following the game's release.[21]

M. Paul Boyce, an Army public affairs officer at The Pentagon, was quoted as saying it would never be possible to find out what difference the game has made to recruitment numbers, but that he hoped no one has been recruited because of the game alone on the grounds that America's Army makes no attempt to help answer "hard questions" about the Army, such as "Is it right for me, is it right for my family, and is it right for my country?"[22]

Because America's Army focuses on the technological aspect of war rather than the moral, it has been referred to as How We Fight, alluding to the U.S. government's series of films named Why We Fight, which supported the war effort for World War II.[23]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CerpA
Opatagio
Dom gloriferar ju sina krig? Dom för spelarna bakom ljuset. Det borde aldrig vara okej av en nation att göra så.

Okej eller inte? din moraliska mening eller internationellt avtal? Det är då bättre de glorifierar kriget istället för att bokstavligen talat massmörda män och kvinnor och göra barnen till soldater. Det sker varje dag i mindre demokratiska länder, men vissa sitter ju på sweclockers.com med skygglappar. Välkommen till världen.

Sedan kommer krig och rätten att freda sig själv alltid finnas, oavsett typ eller tid. Lär dig leva med det.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

ja jag kan då säga att det gått från rekryteringsverktyg till ett mer fps spel med hjärna nu då dom inte vill rekrytera nån som inte vill
det är bara för att visa unga amerikaner hur armen är och thats it
vill man gå med får man väl gå till deras rekryteringsstation eller vad det är och gå med
har kontakt med flera amerikaner som inte alls fått någon påtryckning eller nåt sånt om att dom ska gå med än fast dom spelat i flera år så där är det nog babbel
han som tyckte det kändes stelt varför tycker du det??
BTW wikipediagrejen är skriven om första versionen
det är på version 2.8.1 nu så

Permalänk
Medlem

Americas army är US försvarsdepartements mest kostnadseffektiva rekryteringsverktyg som de nånsin har haft. Att säga att man har spelat spelet i 5 år och inte hört talas om nån som har tagit värvning är ju bara löjligt. Men ingen tvingas till det.
Jag har också spelat detta spelet ett bra tag, i klan och nu utan och det är en hel del amerikaner som påverkas och tar värvning. Tyvärr beror detta nog inte så mycket på spelets utformning utan snarare på att en del unga amerikaner inte är så himla smarta. Precis som de finns en del unga svenskar som inte är så smarta.
Sen slåss man inte alls mot araber hela tiden. Fienden är antingen terroristklädda eller maskerade vanligt klädda. Inte en arab nånstans.

Men spelet är kul som fan om man spelar med några polare. Och man behöver inte bry sig om vad spelets verkliga syfte är om man inte vill. Väldigt många europeer spelar spelet och de stödjer knappast USA:s krig mot verkligheten utan vill bara spela ett roligt spel.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

exakt därför man spelar det.
för att det är kul,realistiskt och bra gjort och jag håller då inte med bush om något
skjut bush och hela deras regering kan man nästan säga

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
exakt därför man spelar det.
för att det är kul,realistiskt och bra gjort och jag håller då inte med bush om något
skjut bush och hela deras regering kan man nästan säga

DÖDAAAAAAAA IRAAAAAAAAAK!!! typ så är spelet gjort

bra spel bra liv bra historia tack för att du kom och lyssna

Permalänk
Medlem

Propaganda, reklam och påverkan får ni i er varenda dag i alla media, så sluta med dubbelmoralen.

Spelet är som Homer m fl säger gratis, kul och mycket bra. Att det är US Army som ligger bakom och att det i grund och botten är ett rekryteringsverktyg spelar ingen som helst roll. De har knappast hymlat med sina avsikter med spelet och det är upp till var och en av amerikanerna att ta ställning till om de vill värvas. För oss övriga som inte är amerikaner där rekryteringsfrågan inte ens är aktuell, så är det ett gratis spel i toppklass!

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Inaktiv

det ska väl komma ett nytt americas army som använder den kraftfulla ue3-motorn (nuvarande är ue2.5)

Permalänk
Medlem

Det stämmer, men det dröjer ett tag. Under tiden kommer ett par mindre uppdateringar till nuvarande motor.

Citat:

* The AA3 platform will be an entirely new game, built from the ground up using Epic Game’s Unreal Engine 3. This means we’re creating everything from scratch - all new assets, all new missions, all new sounds, and all new weapons.
* Players will be creating a new player account for AA3; however, we’re pursuing ways to tie in your original AA2 account/character, such as giving special AA3 achievements to veteran AA players with confirmed AA2 accounts.
* The exact AA3 minimum/recommended specs have yet to be determined – and likely won’t be for a while. The goal is to make the game as scalable and accessible as possible while also taking full advantage of the latest technology available. The specs will likely be similar to Unreal Tournament 3 specs when that releases for the PC this Fall.
* The AA2 platform is far from dead! We’re still developing future content for the current generation of America’s Army as well. There are many cool new features and levels coming to AA2 (and this will likely continue through the initial AA3 release).
* We are currently targeting a Fall 2008 initial release date (v3.0).

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av narnia_salad
DÖDAAAAAAAA IRAAAAAAAAAK!!! typ så är spelet gjort

bra spel bra liv bra historia tack för att du kom och lyssna

Att du skriver så visar ju bara att du inte ens har provat spelet.
Som jag tidigare skrev så finns det inte en enda irakier med i spelet. Språket fienden talar i spelet är inte ett riktigt språk utan påhittat(påminner dock om östeuropeiska språk), inga verkliga platser finns i spelet utan bara påhittade. Vapnen som fienden använder är av rysk tillverkan, ej irakiska.

Däremot finns en del media runt spelet där s.k: "war heroes" pratar om sina upplevelser i irak samt en film gjord med spelets motor som visar en strid från desert storm ur amerikansk synpunkt.
Tonen på Americas armys officiella forum samt aaotrackern är också till stor del pro-amerikansk men detta gör inte spelet till nåt Anti-muslimskt arabslaktarspel.
Battlefield2 är isåfall betydligt mer Döda-Irak, trots att det är gjort av Dice, ett svenskt företag.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av narnia_salad
DÖDAAAAAAAA IRAAAAAAAAAK!!! typ så är spelet gjort

bra spel bra liv bra historia tack för att du kom och lyssna

Tycker nog Battlefield 2 är värre på den punkten. Där har de medvetet gjort två styrkor. US Army och en mellanöstern-koalition. Med tanke på releasedatum på BF2 skulle jag tro det syftar på ett då och idag högst aktuellt krig. De som inte gillar Americas Army torde inte heller finna tycke för Battlefield 2 ? Eller... just det... det var ju svenskar som utvecklade BF2, då går det an.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opatagio
Tycker nog Battlefield 2 är värre på den punkten. Där har de medvetet gjort två styrkor. US Army och en mellanöstern-koalition. Med tanke på releasedatum på BF2 skulle jag tro det syftar på ett då och idag högst aktuellt krig. De som inte gillar Americas Army torde inte heller finna tycke för Battlefield 2 ? Eller... just det... det var ju svenskar som utvecklade BF2, då går det an.

Svenskarna kansek samarbetar med US?
hehe nej skoja bara ska inte vara emo nu

Ok trode det var mer döda-irak eller annat land spel (Amaracy Army spelet).

Ni hade rätt
psst, jag har inte testat spelat det.
Är det snyggt?

fresten låtar som ett bf2 spel testa "WAR ROCK" alltså ett spel tycker namnet är helt bajs skit dåligt kasst mega töntit men annars så är det super kul att spela

Ni kan kolla in bilderna orkar inte ladda upp nu...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av narnia_salad Ni hade rätt
psst, jag har inte testat spelat det.
Är det snyggt?

http://www.americasarmy.com/media/index.php?type=mission

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [SvK]Rogue
http://www.americasarmy.com/media/index.php?type=mission

yey now we talking ty for share my little friend.

Permalänk
Medlem

ja det är snyggt för det mesta men det finns saker som ser lite udda ut också
btw tack för aktiviteten här rouge
bra att det finns fler här som också hänger på AA forumet

Permalänk
Medlem

SweC är mitt andra hem så...

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk

Har bara sett polaren köra övningsuppdragen i början och det var ett bra tag sen men redan då blev jag imponerad av alla detaljer. Ja Americas Army är ett rekryreringspel men det hindrar det inte från att vara ett av dom mest välgjorda fps lir jag sett. Vill man ha realism så borde ju dom som krigar varje dag veta vad som är verkligt och inte vilket ju dom som ligger bakom spelet vet eftersom det som sagt är amerikas försvar som gjort det.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Spelet är väl tänkt som en info om hur amerikanska armen fungerar med allt vad det nu innebär.
Vill man lägga politiska/moraliska värderingar i det så är det väl upp till var och en.
Jag har kört spelet i flera år och har inga som helst problem med det.
Finns väl värre spel som i såna fall som tydligare mejslar ut bad guys eller vad det nu är.
Det är ett bra spel hur som helst. Att låta bli att spela det bara för att det är gjort av amerikanska armen tycker jag är lite sorgligt. Kom ihåg att -45 var det nog många som var väldigt glada att amerika fanns. Världen har lätt för att glömma den lilla detaljen. Det dom däremot pysslar med i dag runtom i världen kan väl diskuteras men det kan vi väl ta en annan dag

Spelet är gratis så varför inte ge det en chans, vem vet . . . ni kanske t.om kommer att gilla det

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300