Permalänk
Medlem

7 hg metall som hänger?

Hojs!

Hörrni, nu var det bra länge sedan jag hade tankar på att skaffa en kylare annat än boxed varianten, dom har liksom dugit åt mig i flera år, men nu när min 6000+ visar sig villig att göra 3,5 GHz kan jag ju inte låta bli, dock blev värmen ett problem. Har förstått att t.ex Scythe är riktigt bra saker, och även om jag vet att säkert 80% av alla som kommer läsa denna tråden gjort det innan drar jag mig lite för att hänga 700g metall en dm ovanför mitt grafikkort .. håller verkligen processorsockeln för det? Blir ju milt orolig måste jag erkänna ...

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Utan problem

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

sålänge datorn står där den står så är det inget problem. däremot så brukar tillverkarna inte rekommendera att flytta på datorn med kylaren monterad pga att man knäcker moderkortet.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Avstängd

Den kommer å sitta där den sitter. När man monterar dit ninjan så har dom gjort så att tyngden är uppdelad som en fyrkant några cm utanför sockeln så det kommer å hålla bra. (Svårt å förklara) ^^,

Permalänk
Medlem

annars går det att i vissa fall stadga upp med diverse plastband osv, som man försöker fästa vid kylaren och någonstans i taket, bara för att avbelasta.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Medlem

Det sak itne alls vara några problem... de riktigt tunga kylarna fäster man ju med en supportplatt på baksidan av moderkortet så den fördelar tygnden bättre.. så se bara till att du har fäs moderkortet i chassit på alla skruvpunkter ordentligt så ska det inte alls vara några problem.. och om du nu skulle behöva flytta datorn så lägg den på sidan så att kylaren stårupp så ska det nog gå bra.

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozoom
Det sak itne alls vara några problem... de riktigt tunga kylarna fäster man ju med en supportplatt på baksidan av moderkortet så den fördelar tygnden bättre.. så se bara till att du har fäs moderkortet i chassit på alla skruvpunkter ordentligt så ska det inte alls vara några problem.. och om du nu skulle behöva flytta datorn så lägg den på sidan så att kylaren stårupp så ska det nog gå bra.

:P. Du förklarade det lite bättre än jag.

Permalänk
Medlem

bara man inte kastar med datorn så ska det inte vara några problem eller läger den ner när man åker bil.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
:P. Du förklarade det lite bättre än jag.

Haha tack peter ! men det blev lite rörigt med texte märkta jag sen

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |