"Statisk" trafikvisare för Trayen?

Permalänk
Medlem

"Statisk" trafikvisare för Trayen?

Försöker hitta ett program som visar UL DL som 2 staplar i Trayen.. men det ska vara statiskt och inte procentuellt/dynamiskt, alltså den ska visa 0-100 kb i grönt 100-1000 i gult 1000kb-10MB i rött typ, eller nått likvärdigt. Helst konfig-bar men inte nödvändigt.

Hittade 2 program men dom är dynamiska (tillfälligt inställt maxvärde utan färgkåd lr dylikt) och helt oanvändbara netpersec, netmon(man måste dra musen över för att se kbs eller öppna hela progget.

Nån som vet ett sånt prog? MÅSTE ju finnas.

Permalänk
Medlem

netpersec har jag använt i åratal så länge jag minns den är klart bästa som finns.
Klart man måste öppna programet dom gångerna man kollar.
Tveksamt att det finns något bättre har provat mängder.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

De ska alltså UTAN musrörelse gå att se direkt och exakt (något sånär).
Och de klarar inte netpersec som sagt.

Permalänk
Medlem

DUMeter kan du alltid kolla in om du inte redan gjort det.

Permalänk
Medlem

Bandwith Monitor eller Samurize då?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

SORRY OP*!! .klantade till det hade flera sweclockers forum öppna och va lite förvirrad installerar massa proggs vart felskickat... missade det totalt sorry :C (ja ogillar oxo dubbelposting.)

[on topic]
Har prövat alla förslagna och några till ingen klarar det hitills.

Bandwidth monitor pro
NetGraph2
Klarar visa traybars som man kan ställa in max på.. men detta funkar inte om man vill ställa in hela spectrat (ja har 100mbit) då ger de inget utslag förrän transfer farten är över 1200 kBs eller nått, de suger ju. Krävs färger lr nått.

dumeter
kunde inte ens visa nått i trayen.

Klarade inte att få till detta med samurize. (tror inte det går där endåso hmm?)

Permalänk
Medlem

Samurize klarar att visa både text och grafisk på aktivitetsfältet.
Hur man får till det har jag dock inte en aning om då jag inte prövat det själv.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Lutar åt att programmera en själv.. sanslöst.
Vill inte pula in ett massivt 5MB bara för detta ändåso.
Kan ju länka här kanske.