Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Superlight:

Jag skickade ett supportärende den 30:e december men har ännu inte fått svar. Det enda som jag har fått är "auto" mailet men därefter har det varit tyst.

Hej, kontakta oss gärna på vår chat så ska vi se på vad som hänt i ditt ärende. Chatten är öppen till kl. 22 ikväll. /Malin

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Dragone:

Hej komplett.

Kan inte ni lägga till ett till sorteringsalternativ till era nätaggregat?

Skulle vara underbart om man kunde börja sortera dom efter Certifikat,
Så som Bronze, Gold, Platinum eller vanlig 80 utan "metall"

Detta skulle underlätta en hel del när man jagar nätagg.

Mch Pierre Drago Andersson.

Hej!
Vi tar med oss ditt önskemål till framtiden /Malin

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej, kontakta oss gärna på vår chat så ska vi se på vad som hänt i ditt ärende. Chatten är öppen till kl. 22 ikväll. /Malin

Det blev löst via chatten. Tack.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Beställde en Moto 360 Metal i början av December och blev lovad via mail att jag var garanterad leverans. Idag skickades en med läderarmband istället. Enligt chatten så får jag leva med detta eller avbeställa den. Känns fruktansvärt oseriöst. Varför skulle jag vänta tills nu för att få något som andra ställen haft i lager sedan början av Januari?...

Permalänk

Hej! Hur länge pågår rean på Quickfire TK-tangentborden?

Permalänk

Hej!

Undrar om ni kommer ta in Fractal Designs nya Kelvin-serie? Är rätt intresserad av att köpa en i något av utförandena som finns.

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av xnolimit:

Beställde en Moto 360 Metal i början av December och blev lovad via mail att jag var garanterad leverans. Idag skickades en med läderarmband istället. Enligt chatten så får jag leva med detta eller avbeställa den. Känns fruktansvärt oseriöst. Varför skulle jag vänta tills nu för att få något som andra ställen haft i lager sedan början av Januari?...

Det låter märkligt att du fått någonting annat än det du beställt. Givetvis ska vi hjälpa dig med detta. Kontakta oss via chatten på Komplett.se, ring 031-710 20 00 eller mejla på support@komplett.se så tittar vi närmare på vad som hänt här.

Skrivet av chickendealer:

Hej! Hur länge pågår rean på Quickfire TK-tangentborden?

Priserna gäller fram till med och lördag 31 januari.

Skrivet av S-FighterPilot:

Hej!

Undrar om ni kommer ta in Fractal Designs nya Kelvin-serie? Är rätt intresserad av att köpa en i något av utförandena som finns.

Hej,

För tillfället finns dessa i vårt beställningssortiment. https://www.komplett.se/search?manufacturer=Fractal+Design&q=...

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hur ställer sig Komplett till GTX 970 och den felaktiga minnesspecifikationen (ROP & L2) och kunders önskemål om att lämna tillbaka sina grafikkort?

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Läser man div 970 minnes/lämna tillbaks trådar så tar dom tillbaks kort om kunden vill.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Näbbdjuret:

Hur ställer sig Komplett till GTX 970 och den felaktiga minnesspecifikationen (ROP & L2) och kunders önskemål om att lämna tillbaka sina grafikkort?

Hej, Vi tar tillbaka och byter ut de felaktiga GTX 970. Kontakta oss gärna via chatten på Komplett.se eller 031-710 20 00 om du har några frågor eller funderingar.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Måste bara berömma Komplett för superb service och jag är väldigt glad över att jag valde att handla av er och kommer troligen göra det i fortsättningen enbart på grund av detta som hänt nu.

Jag beställde ett demo-ex av en i5-4690K som låg i fyndlistan för 1360:- i måndags förra veckan och det stod att den skulle komma in till komplett inom 3 dagar.
Efter att jag inte hört något om leverans så skickade jag ett mail igår (måndag) en vecka efter beställning och frågade hur det gick med min leverans.

I dag fick jag ett svar att produkten jag beställt inte fanns tillgänglig och att min order blivit makulerad MEN jag blev erbjuden att köpa en helt ny till samma pris.

Jag är super nöjd över hur ni har bemött mig som kund och jag kommer gladeligen rekommendera er till andra.

Tack än en gång

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av mithaniel:

Måste bara berömma Komplett för superb service och jag är väldigt glad över att jag valde att handla av er och kommer troligen göra det i fortsättningen enbart på grund av detta som hänt nu.

Jag beställde ett demo-ex av en i5-4690K som låg i fyndlistan för 1360:- i måndags förra veckan och det stod att den skulle komma in till komplett inom 3 dagar.
Efter att jag inte hört något om leverans så skickade jag ett mail igår (måndag) en vecka efter beställning och frågade hur det gick med min leverans.

I dag fick jag ett svar att produkten jag beställt inte fanns tillgänglig och att min order blivit makulerad MEN jag blev erbjuden att köpa en helt ny till samma pris.

Jag är super nöjd över hur ni har bemött mig som kund och jag kommer gladeligen rekommendera er till andra.

Tack än en gång

Hej,

Kul att höra att du är nöjd med vår service.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej Komplett / Mikael.

Jag har lite problem med min ganska nyinköpta Asus PG278Q. ("Suck, inte en till" tänker du nu.)
#15208354

Jag har varit i kontakt med er webchat, men personen där såg helst att jag vidarebefodrade ärendet till Asus själv.

Problemet är att jag är rädd att det faktiskt inte är något fel på min skärm (att eftersläpningarna "ska vara där" helt enkelt), och att det inte är något som går att reklamera. Isåfall så skulle jag vilja returnera min skärm, då jag fortfarande har några dagars tid på öppet köp kvar.

Nu till min fråga: Om jag skickar iväg skärmen på ett service ärende så kommer antagligen de 45 dagarna vara slut när jag väl får tillbaks en skärm. Kan man göra ett undantag och förlänga tiden på öppet köp? Just nu känns det som att jag riskerar att fastna med en skärm jag inte är nöjd med om jag väljer att reklamera den, dvs jag får tillbaks en skärm som är likadan (med samma "fel"), och då har jag inte längre valet att ångra köpet. =/

För att inte nämna att jag kommer bli mer eller mindre skärmlös under tiden som reklamationsärendet pågår.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Minsc S2:

Hej Komplett / Mikael.

Jag har lite problem med min ganska nyinköpta Asus PG278Q. ("Suck, inte en till" tänker du nu.)
#15208354

Jag har varit i kontakt med er webchat, men personen där såg helst att jag vidarebefodrade ärendet till Asus själv.

Problemet är att jag är rädd att det faktiskt inte är något fel på min skärm (att eftersläpningarna "ska vara där" helt enkelt), och att det inte är något som går att reklamera. Isåfall så skulle jag vilja returnera min skärm, då jag fortfarande har några dagars tid på öppet köp kvar.

Nu till min fråga: Om jag skickar iväg skärmen på ett service ärende så kommer antagligen de 45 dagarna vara slut när jag väl får tillbaks en skärm. Kan man göra ett undantag och förlänga tiden på öppet köp? Just nu känns det som att jag riskerar att fastna med en skärm jag inte är nöjd med om jag väljer att reklamera den, dvs jag får tillbaks en skärm som är likadan (med samma "fel"), och då har jag inte längre valet att ångra köpet. =/

För att inte nämna att jag kommer bli mer eller mindre skärmlös under tiden som reklamationsärendet pågår.

Hej,

PM:a ditt kund/ordernummer till mig så tittar vi på hur vi kan hjälpa dig.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Prodigys:

Ni borde kanske dubbelkolla era reklammail innan dom skickas ut så att priserna är rätt. Detta är priserna som visas i mailet medans detta är dom egentliga priserna på hemsidan. (https://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=14569&c_rid=51uz015tEd7...)

Hej,

Dessvärre blev det som du påpekar fel priser i mailet som gick ut. Ett nytt mail med korrekta priser gick ut på förmiddagen i lördags. Vi ber ödmjukast om ursäkt för missen.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Inaktiv

Ni har inte tänkt ha någon kampanj på D-link Dir -880l inom kort? Vet inte om det var ni eller Dustin som sålde den för 1390.- för någon vecka sen men jag missade det....

Permalänk
Hedersmedlem

Hej!

Jag och flera andra här i forumet är väldigt intresserade av att köpa vad som högst troligt kommer bli årets bästa Ultrabook - Dell XPS 13.

Den går att få tag på i Sverige, problemet är att den (enligt mig) bästa konfigurationen inte finns att köpa i Europa över huvud taget. Det jag är ute efter är FHD-skärm istället för QHD. FHD-skärmen är matt, ger bättre batteritid och större arbetsyta (jämfört med optimal skalning på QHD-skärmen). Om ni inte är övertygade - se Anandtechs test av datorn!

Dells representant här på forumet har tyvärr inga besked att ge ang. tillgänglighet i Europa. Min förhoppning är att era inköpare har lite bättre förhandlingsposition än mig som enskild konsument. Det känns väldigt tråkigt att äntligen ha hittat den perfekta Ultrabooken, men sen inte kunna få tag på den utan att importera!

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av SuperChevy:

Ni har inte tänkt ha någon kampanj på D-link Dir -880l inom kort? Vet inte om det var ni eller Dustin som sålde den för 1390.- för någon vecka sen men jag missade det....

Dessvärre har vi inga planerade kampanjer just nu på denna.

Där emot är det inte omöjligt att det kommer en kampanj nu i slutet av veckan - bland annat med routers...

Dold text
Skrivet av widL:

Hej!

Jag och flera andra här i forumet är väldigt intresserade av att köpa vad som högst troligt kommer bli årets bästa Ultrabook - Dell XPS 13.

Den går att få tag på i Sverige, problemet är att den (enligt mig) bästa konfigurationen inte finns att köpa i Europa över huvud taget. Det jag är ute efter är FHD-skärm istället för QHD. FHD-skärmen är matt, ger bättre batteritid och större arbetsyta (jämfört med optimal skalning på QHD-skärmen). Om ni inte är övertygade - se Anandtechs test av datorn!

Dells representant här på forumet har tyvärr inga besked att ge ang. tillgänglighet i Europa. Min förhoppning är att era inköpare har lite bättre förhandlingsposition än mig som enskild konsument. Det känns väldigt tråkigt att äntligen ha hittat den perfekta Ultrabooken, men sen inte kunna få tag på den utan att importera!

Hej,

Dessvärre har säljer vi inte Dell-datorer i dagsläget. I dagsläget har vi inga planer på att ta in Dell men vi ser hela tiden över vårt sortiment och våra leverantörer.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej
vill bara i allmänhet och spontant påpeka att jag är imponerad och utomordentlig nöjd med all service och hjälp jag fått genom alla åren jag varit kund hos er
Det enda som drog ner betyget tidigare var lite dyra fraktpriser men är nu ett minne blott ... Nu mera är ni min favorit "butik" och handlar alltid hos er i första hand
pga ....
Bra priser, snabba och kostnadsfria leveranser, bra Rma hantering, bra hemsida, oftast mycket prydukter på lager mm
Grymt nöjd

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Bulan75:

Hej
vill bara i allmänhet och spontant påpeka att jag är imponerad och utomordentlig nöjd med all service och hjälp jag fått genom alla åren jag varit kund hos er
Det enda som drog ner betyget tidigare var lite dyra fraktpriser men är nu ett minne blott ... Nu mera är ni min favorit "butik" och handlar alltid hos er i första hand
pga ....
Bra priser, snabba och kostnadsfria leveranser, bra Rma hantering, bra hemsida, oftast mycket prydukter på lager mm
Grymt nöjd

Skickades från m.sweclockers.com

Det var riktigt kul att höra - tack!

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Inaktiv

Snabb service!

Vill bara framföra att jag är sjukt nöjd med hur snabbt man får sina beställningar! Beställde i går(söndag) och fick sms i eftermiddags att jag kunde hämta ut paketet på posten!

Riktigt bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Hur funkar en retur på en psu med coilwhine? Har ni att det måste låta specielt högt eller vad??

Permalänk

Blivit mer och mer intressant med komplett efter alla varma ord här på SweC! Blir att hålla ett nära öga på era erbjudanden på 144Hz'are nu när jag ska inhandla en sådan de närmaste dagarna

Visa signatur

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av SuperChevy:

Vill bara framföra att jag är sjukt nöjd med hur snabbt man får sina beställningar! Beställde i går(söndag) och fick sms i eftermiddags att jag kunde hämta ut paketet på posten!

Riktigt bra jobbat!

Kul att du är nöjd!

Skrivet av Foxmaner:

Hur funkar en retur på en psu med coilwhine? Har ni att det måste låta specielt högt eller vad??

För att avgöra detta behöver vi ta in produkten för en bedömning. Det är svårt att avgöra hur mycket det låter på en inspelning. Låter det onormalt högt byter vi ut produkten.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Och onormalt högt = En halv döv service tekniker stör sig på det efter några sekunder och då i en högljud lokal.
Dvs INTE i ett tyst rum utan massa andra perosner som babblar osv.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Och onormalt högt = En halv döv service tekniker stör sig på det efter några sekunder och då i en högljud lokal.
Dvs INTE i ett tyst rum utan massa andra perosner som babblar osv.

men det är väll inte "normalt" med någon sort av coilwhine?

Permalänk
Medlem

Hej, skulle bli glad om ni hade något erbjudande på detta moderkort snart https://www.komplett.se/msi-z97i-gaming-ack-socket-1150/83440...

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

men det är väll inte "normalt" med någon sort av coilwhine?

Jo det är det!
Alla spolar låter frågan är bara hur mycket/vid vilken belastning/vid vilken frekvens(och då handlar det om både frekvens som strömmen eventuellt har och vilken frekvens den ger i från sig i form av ljud).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Avstängd

laptop utan windows

Hej Komplett
Jag tänkte dra en stunt för er, och vill höra er inställning, mest för andra användares skull också

1 - jag kommer att avveckla en äldre stationär dator jag har, med nyckel till W7 pro, så jag har windows redan - vill inte betala för en till, som jag inte kommer att använda.
2 - vill köpa en laptop av märket Lenovo
3 - jag kommer inte att acceptera Windows 8 eller 10 eula, kommer att klicka därefter när datorn startas för första gången

Hur ser ni på situationen?
Vill inte betala onödiga pengar till Microsoft...

Visa signatur

Linux + AMD 1055T, Kingston 16GB ECC, Asus M5A88-M EVO, Sapphire 5850, Antec P180 mini, Cooler Master Silent Pro M600