Permalänk
Medlem

d-link 604

För en vecka sedan så dog min gamla d-link 604 så jag gick och köpte en ny (brist på pengar)
Jag hade aldrig några problem med den gamla men med den nya så går allt segt som f*n. Kollade lite närmare och upptäckte att den gamla va version b2 medans den nya är d1.
När jag laddar ner nått från nätet så går det i 19-25 kb/s vilket jag tycker är dåligt för en 1mb lina.

Hur som så testade jag den gamla idag & döm om min förvåning när den fungerade. Det va bara strömadaptern som hade pajat.

Nu så sitter jag på den gamla d-linken igen & nu så fungerar allt som det ska.

Jag har testat att uppdatera firware på den nya d-linken med det har inte hjälpt. Hur fan kan en nyare model funka sämre?

Visa signatur

Ryzen 5600. Asus B550M TUF gaming plus. RTX 4060 TI.

Permalänk
Medlem

AHAAA!
Jag har samma problem...jag köpte precis en d1:a...i vanliga fall på min 2mbit uppkoppling så laddar jag i typ 220kb/s men med routern inkopplad så laddar jag i typ 10kb/s och nästan alla downloads stannar helt efter halva ungefär.

Nån som kan ge mig svar på varför?

Visa signatur

Dator 1:Acer Aspire 8940G, Intel Core i7, 4gb DDR3, 1tbHD, Geforce gt240m, BluRay Brännare, Windows 7 64bit.
Dator 2:Apeivia X-cruiser, Hiper 580w Nätagg, Intel Core2Duo 2,4ghz,Geforce 8800GTX 768mb, 2048mb Ram CL5, Samsung 250gb, Samsung 500gb,Windows Vista Ultimate 32bit.

Permalänk
Medlem

Tja, eftersom ni båda verkar ha en "dålig" produkt kanske ni ska söka hjälp som ni har rätt till?

Snaggat från Datorbutiken.se's hemsida:

D-link tillhandahåller fri teknisk support på samtliga produkter i sortimentet under garantiperioden.
Bredband, Trådlöst & ADSL(produktkod DWL-xxx, DI-xxx): 08-585 36 841 Vardagar 8-20
Övriga produkter: 0770-330055 Vardagar 8-17

Hoppas det hjälper nåt....öh...hehe, det är ju fredag kväll...vilket betyder....att ni får vänta tills måndag!

Visa signatur

Ah...min älskade Lenovo budget bärbar med Dual-Core! Spöar vilken Celeron / Atom vilken dag som helst i veckan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morleon
Hoppas det hjälper nåt....öh...hehe, det är ju fredag kväll...vilket betyder....att ni får vänta tills måndag!

Och under väntetiden kan ni ju titta igenom tidigare trådar i det här forumet. Finns väldigt många som diskuterar just den här produkten och alla upptänkliga fel på den samt hur dessa åtgärdas.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...