Permalänk
Medlem

Vad ska jag välja?!

Tja!

Har varit lite off på slutet angående datorkomponenter mm så jag undrar lite saker inför ett köp nu snart förhoppningsvis.

Jag vill få tips på vad jag ska köpa.Det jag ska köpa är moderkort,minnen,grafikkort,hårddisk resten har jag redan.

Men vad ska jag välja??

Skriv vad ni tycker det ska vara ett AMD system.

Permalänk
Medlem

prisklass?

Permalänk
Medlem

Spelar ingen större roll.....skriv vad ni tycker

Permalänk

Re: Vad ska jag välja?!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silver boy
Tja!

Har varit lite off på slutet angående datorkomponenter mm så jag undrar lite saker inför ett köp nu snart förhoppningsvis.

Jag vill få tips på vad jag ska köpa.Det jag ska köpa är moderkort,minnen,grafikkort,hårddisk resten har jag redan.

Men vad ska jag välja??

Skriv vad ni tycker det ska vara ett AMD system.

Vilken tur att du hamande här då
Ja vettigast är ju fortfarnde 2500+ eller liknande Bartoner.
Moderkortet ett Abit NF7-S.
Twinmos PC3200 minnen,512 MB,två stycken 256 stickor,så du kan utnyttja dual-channel.
Grafikkort,valfritt,bäst för pengarna är väl Club3D eller Powercolors 9800Pro.
Ljudkort finns inbyggt på moderkortet,Soundstorm 6 kanaligt tror jag? :/
Sen ett chassi,valfritt.
Skärm,ljudsystem och dylikt är upp till dig.

Lycka till.

PS.Prova och sök också så får du veta mer.

Visa signatur

Det luktar enormt gott när man stryker.

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående. Bara det att jag hellre hade bytit ut processorn mot en Athlon XP-M som går att överklocka till minst 2500MHz med bra luftkylning.
www.itbutikken.dk

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Detta låter kanon...precis dom tankarna som ni säger som jag har legat i.Kommer ihåg litegrann sen sist jag var riktigt intresserad

Angående grafikkortet..är det lönt att satsa på ett XT eller ska jag överklocka grafikkortet istället?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silver boy
Detta låter kanon...precis dom tankarna som ni säger som jag har legat i.Kommer ihåg litegrann sen sist jag var riktigt intresserad

Angående grafikkortet..är det lönt att satsa på ett XT eller ska jag överklocka grafikkortet istället?

Satsa på pro eller dylikt så får du ett likvärdigt kort till billigare pris.
Sen kan du chansa och skaffa dig ett SE kort och hoppas på att det går att softmodda till pro.

Visa signatur

Det luktar enormt gott när man stryker.