Permalänk
Medlem

diminishing returns existerar det i L2 ?
var och grindade samtidigt som en kamael nånting började attackera mig jag hade sett hur segt han dödade mobsen tidigare jämfört med mig så jag tänkte att jag kanske har en liten chans ändå så jag gav mig på honom men då disarmade han mig i minst 20-30 sec jag han ju dö flera gånger om innan man ens fick in ett slag (bladedancer)
är det så i allmänhet den som börjar fighten vinner iochmed att den får in första CC:n ?
haha nu vet man hur det känns att bli spöad iaf
vore ju roligt att veta huvudorsaken till varför man inte anger lvl på spelare samt hp gör sådana detaljer ett spel sämre?
eller som med mobsen blått låg lvl vit samma lvl röd högre lvl osv.

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem

Man ser oftast på gear vilken lvl range den andra spelaren är, visst det finns ju nötter som sätter på C grade gear på lvl 70+ chars å 1 hittar folk som flaggar tillbaka men det är en liten %.
Tycker mycket av L2s pvp charm skulle försvinna om man alltid såg lvl och HP på motståndaren. I Rift dödade jag ofta spelare som jag trodde var mobs för man såg lvl och HP när man inte kikar ordentligt innan man attackerar..

Ofta har den som attackerar fördel då den fått ner mycket av din CP redan innan "fighten" börjar när du slår tillbaka, När han är flaggad kan du CCa honom innan du attackerar med dmg skills, man inte kan flagga med vissa skills (disarm) i det här fallet. Det gäller för dig att lära dig alla klasser vad för skills dom har vet du inte vad din motståndare kan göra och vad du kan göra för att undvika hans "imba skills" så kommer du ha det svårt att vinna pvps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

diminishing returns existerar det i L2 ?
var och grindade samtidigt som en kamael nånting började attackera mig jag hade sett hur segt han dödade mobsen tidigare jämfört med mig så jag tänkte att jag kanske har en liten chans ändå så jag gav mig på honom men då disarmade han mig i minst 20-30 sec jag han ju dö flera gånger om innan man ens fick in ett slag (bladedancer)
är det så i allmänhet den som börjar fighten vinner iochmed att den får in första CC:n ?
haha nu vet man hur det känns att bli spöad iaf
vore ju roligt att veta huvudorsaken till varför man inte anger lvl på spelare samt hp gör sådana detaljer ett spel sämre?
eller som med mobsen blått låg lvl vit samma lvl röd högre lvl osv.

20-30sec disarm = lvl 85 med +20+ skills (du vet väll att du får dra på vapnet själv igen?)
För att kunna cca dig måste du ju flagga så om någon flaggar på dig har du ett litet övertag med första debuffen, men det är sällan så att det vinner fighten åt dig. Sen så vinner ju en BD nästan aldrig mot en DD.
HP på andra kan du se, bara slå på det i options.

Skrivet av Mayth:

Helt klart värt att skippa det för at bli av med de 140ms man har i ping till Dallas.

Vet ingen som har nå ping problem, laetrix tar bort det för 99% och den andra 1% kör battleping eller någon annan vpn.

NCsoft och innova erbjuder två olika spel, innova är mer åt priv hållet med mer buggar och corrupta GMs.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

oh visste inte att man kunde equipa vapnet igen efter disarm hehe tur det finns experter som kan hjälpa nya

det där med att man ser lvl beroende gear rätt stor skillnad på en lvl 20 och en 39 väl? men då han var och grinda samma mobs som mig så antog jag att han var +- 5 lvls från mig kanske, och tänkte kanske att jag hade en chans hehe kunde ju int låta bli att slå tillbaka

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem

Tja i L2 så handlar det mer om vilken klass, gear, och buffs mer en vilken level. Vist level spelare roll så mycket som 19 levlar så har det väldigt stor betydelse ja.

Sedan värt att nämna att det inte altid är värt att figta tillbaka heller siecielt inte på de lägre levlarna, blev själv PK'ad innan idag, ville inte svara idioten som kallade mig bot ( dual boxar men bottar då fan inte ), Så han PK'ad mig P ressade, switchade till min main klass och ägde sönder han bryr mig inte så mycket om 0,5% XP loss vid lv 66 Tyvärr droppade han inget ^^.

Vart ju även den första legit BH som nådde 75 på lionna en gång i tiden, tillsammans med min vän en 75 PS ( första som nåde 75 där med ) Vist fanns många bottade dwarvs redan vid denna level men ja....

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

juste på tal om dvärgar, de craftar ju till skillnad från andra , är det kanske smartast att skaffa en dvärg som första klass ist?
så man får sin ekonomi att rulla?
känns som att man tjänar på det i längden framförallt då man börjar närma sig endgame ?
eller vad tror ni är lämpligast /lättast/snabbast att börja med för klass?
många säger mage men verkar gå oom rätt snabbt iaf krin 40-50 då hästen som ger en mana går oom dirr haha.
tycker min BD gör galen dps och då har jag bara crit rate/crit dmg buffen än sålänge från mig sj + npc buffsen.

det kanske är först kring 70-80 man märker av "grindspeeden" beroende vad man kör för klass om man kör solo dvs ?

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem

Jag kan inte rekomendera dwarves i huvud taget just nu nej, Alla som har nått level 85 kan crafta allt utom R grade mer eller mindre, Det behövs heller inte längre crafta något alls, Mats är t.ex. helt värdelös mer eller mindre. Alla får gratis gear enda vägen upp till 85 om man spelar på. Sedan vid 85 har jag hört att det droppas ganska så friskt så när man väll nått dit så får man sin gear ganska fort.

På de nya servrarna finns det nog dock någon liten poäng att ha en kanske men inte vidare stor heller.

Det viktigaste för dig är mer eller mindre att hitta en klass du vill spela, och spela den.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Med en support klass som BD ska du inte köra solo det går snabbare i grupp, som BD passar du bra in i alla grupper så bör inte vara så svart att hitta partyn. Iof solo till 76 går snabbt du behöver ingen grupp för att få snabb exp.

efter 76 då saktar det in lite och du bör försöka hitta bra grupper. Kan dra en liten jämförelse hur du kommer expa solo och hur jag expar som mage just nu. Du dödar 1 mob i taget som ger kanske 150-250k exp med mentor buff å vit medans jag dödar 20-35 mobs i aoe på PI för 100-150k exp per mob på samma tid. Med mentor buffs behöver jag ingen support alls i party eller oop. Så för solo exp har du tyvärr valt fel klass för att det ska gå fort på de högre lvlarna.

Permalänk
Avstängd

Någon som lirar på nya Magmeld servern sedan Lineage 2 blev officiellt gratis?

Permalänk
Medlem

ah okey tack alla för infon, mavy joo jag har gubbar på alla 4 servrar.
har swec någon clan eller är det 95% hardcore top elit som skriver i denna tråd?

om man går in helhjärtat och verkligen försöker seriöst går det rätt snabbt att komma in i spelet om man kör själv eller är det som Mugimugi skrev att 70+ till en lvl så är det grupp spelande som gäller om man inte ska bli "tokig"?
är ju van aion och wow (hardcore) som jämförelse och många säger att aion är extrem grind men jag tyckte jag blåste upp till max lvl bland de 20-30 första på servern (perento) då det släpptes så grinding har jag inget emot så länge det är genomförbart dvs.
ni som lirar endgame skulle ni anse att det är märkvärt svårare/långsammare att nå endgame solo jämfört med tex aion?
det häftiga med L2 är ju att det nästan aldrig tar slut när man nått max lvl så har man ju oändligt kvar att göra känns det som spec med hur enchanting systemet funkar

som jag förstår det så känns det som att betydelsen av att vara buffad är inte större i något annat mmo än L2 utan buffs är man Nothing känns de som oavsett klass, nu hjälper ju newbie helper buffsen lite grann och jag har inte satt mig in i mentorsystemet heller de kanske hjälper mkt ska kolla upp det.

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem

juste när man ändå frågar, vilken typ av mage anser ni vara bland de snabbaste för enbart solo levling?
använder mig bara av npc buffs inge mentor special dvs.

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

juste när man ändå frågar, vilken typ av mage anser ni vara bland de snabbaste för enbart solo levling?
använder mig bara av npc buffs inge mentor special dvs.

Spellhowler.

Lineage2 är grymt jävla enkelt nu mot för några år sen, de som säger att det är segt har inte spelat de senaste tre åren (med två updates varje år...).

Tre kompisar började förra veckan när GoD kom, de är lvl 80 nu och har bara kört med sakerna de får från "Path to awakening".
<3 Mentoring

Och ja, buffs är allting i l2.
Förra updaten var det inte ovanligt att vi hade 5 extra chars med oss(out of party) för att få rätt buffs

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

coolt låter ju väldigt lovande joo har läst på forum att det har "förenklats" en aning den senaste tiden köpte faktiskt retail för herrans massa år sedan men inga utav polarna ville ens ge spelet ett försök då de bara nötte wow ..

det jag har fastnat för hittills är ju speeden och den action som är/sker tycker det är ett jävla ös i classerna redan på low lvl då kan man ju bara föreställa sig hur det är på absolut endgame och maxbuffad!
ser insane ut när man kollar youtube.

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Vet ingen som har nå ping problem, laetrix tar bort det för 99% och den andra 1% kör battleping eller någon annan vpn.

NCsoft och innova erbjuder två olika spel, innova är mer åt priv hållet med mer buggar och corrupta GMs.

Visst det finns program som lurar klienter at du har bra ping, och det finns vpn tunnlar. Men du kommer inte ifrån det faktum att servern ligger i dallas och att det tar tid att flytta data fram och tillbax.

Permalänk
Inaktiv

fan lessna lite när jag fick reda på att dom hade radera min dwarf pga att det var under lvl20 skit kul hadde alla mina pengar på den och vapen mm. och dom kan inte ta fram den heller =((

Permalänk
Medlem

Jio hade twå som försvan själv, inklusive min gamla klan's alt wh klan. Dock det enda jag blivit av med är ungefär 100+ olika Recipes..... Som är tyvärr inte värt ett skit längre samma gäller all mats man har... innan vart det värt typ 300-400m men nu så got som inget.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:

Jio hade twå som försvann själv, inklusive min gamla klan's alt wh klan. Dock det enda jag blivit av med är ungefär 100+ olika Recipes..... Som är tyvärr inte värt ett skit längre samma gäller all mats man har... innan vart det värt typ 300-400m men nu så got som inget.

jo jag hade mellan 80-100mill på min som försvann så det var kul att vara black igen =/

jo måste säga att dom har fuckat upp L2 en del med den här expantionen. men men dom måste väll förenkla allt så folk kommer att spela det. men för mig har det paja spelet att allt ska vara så enkelt som möjligt. inget att kämpa för längre. känns lite som dom har tagit ideer av aion

Permalänk
Medlem

Nice med lite pvp från GoD.

Funderar på att köra yul archer som awekened det eller mage måste bestämma mig snart gått snabbare att expa än ja trott 160% kvar bara!

Någon some har fixat fake baium ringen ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timeless Visions:

jo måste säga att dom har fuckat upp L2 en del med den här expantionen. men men dom måste väll förenkla allt så folk kommer att spela det. men för mig har det paja spelet att allt ska vara så enkelt som möjligt. inget att kämpa för längre. känns lite som dom har tagit ideer av aion

Men de har även gjort att servrarna är fulla mot 1-2k online..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lighisse:

Men de har även gjort att servrarna är fulla mot 1-2k online..

jag har hellre 2k online som är bra spelare och bra sammanhållning och ett spel som är bra en 100k spelare, förstår inte var antalet har med det hela att göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av lighisse:

Men de har även gjort att servrarna är fulla mot 1-2k online..

Som i sin tur har gjort det svårt att spela, finns inte tillräckligt med mobs vid 60+ längre, alldeles för många spelare per mob. Vid 76+ så går det inte nens att göra vissa quests då det finns 2-3 spelare per mob.....

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timeless Visions:

jag har hellre 2k online som är bra spelare och bra sammanhållning och ett spel som är bra en 100k spelare, förstår inte var antalet har med det hela att göra

Om du har spelat l2 vet du att 2k spelare inte räcker.
Atm med 6k spelare så hittar vi mindre pvp än vad som önskas, våran klan håller hela harnak för oss och vi ligger 3 lvls före resten av servern.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timeless Visions:

jag har hellre 2k online som är bra spelare och bra sammanhållning och ett spel som är bra en 100k spelare, förstår inte var antalet har med det hela att göra

Är ju sjukt tråkigt med en server man knappt ser någon människa på... lirade på en private server som hade runt 1,5k spelare man fick leta som fan för att hitta någon pvp helt dött överallt. Så ja en server som är 6k online primetime är att föredra.. Gör som på gamla goda tiden pvpa för att få expa på bästa spoten.

Berger vad ar skillnaden med Bow och crossbow, crossbow har ju sjukt mkt mindre patk än bow. Är det vissa skills som bara funkar med crossbow/bow eller varför skulle man vilja ha crossbow som har 250-300 mindre patk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lighisse:

Berger vad ar skillnaden med Bow och crossbow, crossbow har ju sjukt mkt mindre patk än bow. Är det vissa skills som bara funkar med crossbow/bow eller varför skulle man vilja ha crossbow som har 250-300 mindre patk?

xbow skjuter snabbare eller gjorde det iaf (hade mindre reuse på varje pil)

Nu kan jag inte ge ett exakt svar, men tror fan de är lika fast xbow har mycket mindre patk. (på goha.ru sa de att xbow är värdelöst nu)

Efter awaken så fungerar alla skills med bow/xbow.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Yul Archer!! fick bli lite hårdare grind än vanligt när målet var så nära... Nu sitter man med skit gear Drac bow 150 focus och drac leather set men men måste få lite skit från magen såld så man kan fixa bättre gear. Swamplands är ju sjukt easymode some awekened skillsen gör ju galen dmg om man jämför med min mystic muse ja lvla upp med.

R bow vid 86 eller om man har tur med drop

Frågan är hur man ska göra med armor.. Är ju inte jätte rik direkt men vad är mest värt byta Vesper robe set 60x3 mot light 60x3 eller satsa på immortal och inte ha full attribute än på ett tag.

Mest lol efter awekened jag behöll windstrike??!?!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lighisse:

Nu sitter man med skit gear Drac bow 150 focus och drac leather set men men måste få lite skit från magen såld så man kan fixa bättre gear.

R bow vid 86 eller om man har tur med drop

Frågan är hur man ska göra med armor.. Är ju inte jätte rik direkt men vad är mest värt byta Vesper robe set 60x3 mot light 60x3 eller satsa på immortal och inte ha full attribute än på ett tag.

Mest lol efter awekened jag behöll windstrike??!?!?

Skillen försvinner när du reloggar, blir så för alla 99% av spelarna.

Kör på immortal.

Gratis immortal set & vapen, eller 200k shots om så önskas.

How to get free Immortal Set[s] / R grade Shots.
Requirements :
86+ Awakened char
1 lowbie char which turned 2nd class in god -> on the same account as the main but didnt claim the Mentee Certificate from Path of Awakening.
Both chars must be on the same account.

Now, through the Path of Awakening system, go claim the Mentee Certificate on the site, but dont logg on the lowbie char, logg on the 86+ char and withdraw the certificate there
When you have the Mentee Certificate in the inventory of the 86+ char, head for a Mentor Guide which can be found in any town [ /target mentor] should lead you straight into one.
Use the option Exchange Mentiee Certificate for Diploma, and you will get 40 Diplomas.
Now you choose the option Use Diploma on the Mentor Guide ... and voila ... free untradable items, which can be good for alts or ppl that dont have a good financial status, or a zilion of SSR or BSSR.

Ninja Edit : Sets can be elemented , and unsealed at the local blacksmith for lol adena, also weapons can be SA'd, but remember everything is untradable.Also the sets can be split depending on the user [ex : robe can be split in "Magic" for nukers, and "Recovery" for buffers / healers ].

Dold text

Samma sak kan göras för att bli mentee på en gammal char.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Det är lite illa att det inte är 85 för att få diploma, eller vill de se att man klarar av att expa 85-86 med crap gear?

Men men det blir nice har ett mentee cert och har en till gubbe på accountet som är 40+ utan 2nd cc så kan våga på oe på vapnet

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Noob fråga men påverkas skillcrits av AQ/Baium ringar? Backstab etc från daggers får ju högre dmg av att ha epics medans glads crits inte påverkas men hur är det med Yul Archer skillsen? Man crittar ju ganska ofta med skillsen så är ju en bra boost man får med epics. Vill inte slösa 240m i onödan

Permalänk
Medlem
Skrivet av lighisse:

Noob fråga men påverkas skillcrits av AQ/Baium ringar? Backstab etc från daggers får ju högre dmg av att ha epics medans glads crits inte påverkas men hur är det med Yul Archer skillsen? Man crittar ju ganska ofta med skillsen så är ju en bra boost man får med epics. Vill inte slösa 240m i onödan

Ger inget på skillcrits, de är alltid x2 dmg.

Men skills suger för pvp (om folk inte kör med buggade talismans), crittar 20k~ på robe users nu och skills max 10k.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.