Permalänk
Medlem

Ljudsladd

Jag införskaffade så sent som idag ett Creative Inspire 5.1 5500 Digital-högtalarpaket.

Det funkar prima om jag kopplar in det direkt med tre sladdar från ljudkortet till suben som alla andra högtalare är kopplade till, men om man vill göra på det "riktiga" sättet behöver man en "4 conductor Miniplug to RCA (female)", som det står i bruksavnisningen (jag är osäker på svenska beteckningen). (Det man fick med som är mest likt en sådan sladd är en 3.5mm mono till RCA-hona, och det hjälper inte mycket då man vill kunna utnyttja alla kanaler, inte bara en.)

Nu till problemet: Man fick inte med en sådan sladd. Och jag har inte lyckats hitta en sådan sladd på de få ställen jag tänkte skulle kunna ha en.

Alltså är min fråga, vet någon här en butik i stockholmsområdet som säljer den här typen av sladdar?

Visa signatur

Speldator: Fractal Design Meshify C, Core i7-8700k @ 5,0 GHz (AVX -3) luftkyld med Cryorig R1 Universal, Asrock Z370 Fatal1ty Professional Gaming i7, 64 GB Corsair Dominator Platinum @ 3466 MHz CL16 (XMP), ASUS ROG Strix GeForce GTX 1080 Ti Gaming, Win10 Pro, Acer XB271HU (gamla bilder med GTX 970)
i7-8700k 5.0 GHz OC: CPU 50x, Vcore 1,310V, LLC 2 (1=max, 5=min), BCLK 100.0, AVX offset -3, Cache 45x
Server: Xeon E3-1226v3 3,3 GHz, 32 GB ECC DDR3, VMware ESXi 6, 10 Gbps fiber