Alphacool GPU AIO block height vs pcie slot clearance?

Permalänk
Medlem

Alphacool GPU AIO block height vs pcie slot clearance?

Hej. Jag har lite svårt att se om deras inlet/outlet sticker upp för mycket.

Går det att fylla upp exempelvis en sever bräda med bara Alphacool's gpu aio? (ignorera var rads monteras i exemplet)

Jag vill sätta 3st graffe i nästa bygge, en för linux (host), en för windows (guest) och något CAD-kort för att få inventor att rulla bättre än med normal gpu.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Patrik356b:

Hej. Jag har lite svårt att se om deras inlet/outlet sticker upp för mycket.

Går det att fylla upp exempelvis en sever bräda med bara Alphacool's gpu aio? (ignorera var rads monteras i exemplet)

Jag vill sätta 3st graffe i nästa bygge, en för linux (host), en för windows (guest) och något CAD-kort för att få inventor att rulla bättre än med normal gpu.

Det går inte att svara på det innan du åtminstone talar om vilket moderkort och grafikkort det handlar om eftersom måtten är olika.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det går inte att svara på det innan du åtminstone talar om vilket moderkort och grafikkort det handlar om eftersom måtten är olika.

I så fall skulle ju massor av moderkort inte passa ihop med chassit's placering av pci brackets. 🤦

De flesta moderkort till server har c:a 1 pcie slot per pci bracket.
Random exempel: