Efterlysning: Antireklam för fria tv-sändningar.

Permalänk
Medlem

Efterlysning: Antireklam för fria tv-sändningar.

Minns en tid, långt före streamad video.

Jag vill minnas att typ televerket eller något kabel-TV-bolag körde dessa informationsfilmer, möjligen i Anslagstavlan...
Det var små klipp där dom visade bl.a. nån snubbe med mask för ansiktet som höll i en kofot och sa nåt i stil med "Välkommen till Kentas inbrotts-TV! Idag ska jag lära er hur man bryter upp en dörr."
Och till det en auktoritär speakerröst som talade om att "Så här skulle det gå om vem som helst fick sända TV fritt."

Någon annan som minns? Länk till mer info och video vore ju guld.

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Rekordmedlem

Låter som nått om att betala tv licens eller de antipirattrailers som fanns på en del videos.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Låter som nått om att betala tv licens eller de antipirattrailers som fanns på en del videos.

Hmmm, en annan hyrde ju en hel del film på den tiden.. och mycket var billiga lågbudget-rullar. (Video nord på söder var kanon, filmerna kostade 5, 10, 15 eller 20 kr att hyra. Eventuellt lite högre för topplistan. Många femkronors rullar blev det)
Så det kan ju ha varit där och inte på tv jag såg dom snuttarna.

Hursomhelst vill jag se dom igen och skratta åt hur det blev.
Precis som man gärna ler lite när man tänker på ens lärare som sa "Du måste kunna allt utantill. Eller ska du alltid bära med dig en kalkylator i fickan?"

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dan@work:

Minns en tid, långt före streamad video.

Jag vill minnas att typ televerket eller något kabel-TV-bolag körde dessa informationsfilmer, möjligen i Anslagstavlan...
Det var små klipp där dom visade bl.a. nån snubbe med mask för ansiktet som höll i en kofot och sa nåt i stil med "Välkommen till Kentas inbrotts-TV! Idag ska jag lära er hur man bryter upp en dörr."
Och till det en auktoritär speakerröst som talade om att "Så här skulle det gå om vem som helst fick sända TV fritt."

Någon annan som minns? Länk till mer info och video vore ju guld.

Tveksamt att det skulle vara någon officiell kommunikation, men flera humorprogram har ju gjort spoofs på anslagstavlan genom åren. Lorry skulle vara min första gissning, men kanske nöjesmassakern eller någon av de andra som härjade då.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Tveksamt att det skulle vara någon officiell kommunikation, men flera humorprogram har ju gjort spoofs på anslagstavlan genom åren. Lorry skulle vara min första gissning, men kanske nöjesmassakern eller någon av de andra som härjade då.

Låter rätt mycket som Lorry faktiskt. Galenskaparna/After Shave gjorde ju rätt mycket spoofs på TV de också, men det är inte riktigt deras humor TS beskriver.

Visa signatur

5900X | 6700XT