söker rymd byggar spel

Permalänk

söker rymd byggar spel

söker ett rymd spel som jag spelade förut men som jag glömt bort namnet på.

man började på en plattform, runt omkring sig i rymden så flöt det runt en massa material, järn, rör, vatten, mat, plast etc, sånt man behöver för att bygga.
man tog sig runt med en jetpack, man kunde åka oändligt långt åt vilket håll man än ville, ibland kunde man hitta delar utav vrak från skepp.

på plattformen man började på kunde man bygga och målet med spelet var att få till en fungerande rymd station och en kommando bas så man kunde signalera efter hjälp.

spelet var i första person vy

nån som vet?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Vild gissning men kan det vara Astrometica?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

söker ett rymd spel som jag spelade förut men som jag glömt bort namnet på.

man började på en plattform, runt omkring sig i rymden så flöt det runt en massa material, järn, rör, vatten, mat, plast etc, sånt man behöver för att bygga.
man tog sig runt med en jetpack, man kunde åka oändligt långt åt vilket håll man än ville, ibland kunde man hitta delar utav vrak från skepp.

på plattformen man började på kunde man bygga och målet med spelet var att få till en fungerande rymd station och en kommando bas så man kunde signalera efter hjälp.

spelet var i första person vy

nån som vet?

Skulle gissa på Breathedge
Breathedge

Permalänk
Medlem

Inte för det är riktigt det spelet du beskriver om men kan annars tipsa om Space Engineers

Space Engineers

Permalänk
Skrivet av Stan Carley:

Vild gissning men kan det vara Astrometica?

mycket bra gissning måste jag säga, det är inte spelet jag letar efter, men spelet du nämnde ser ut att vara en kopia utav spelet jag söker, man gör exakt samma sak i det spelet

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av jodiodine:

Skulle gissa på Breathedge
Breathedge

en bra gissning, fel, men det är likt det spelet med

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Kan detta vara Kerbal Space Program?

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Astroneer? Aldrig spelat men var det enda jag kunde tänka på utöver vad som sagts.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Vet inte om spelet du söker är en gammal klassiker eller något nytt.
Hittade det här...
Space Trash Scavenger

Permalänk

Space engineer?

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Lorault:

Kan detta vara Kerbal Space Program?

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Astroneer? Aldrig spelat men var det enda jag kunde tänka på utöver vad som sagts.

Skrivet av Erik.:

Vet inte om spelet du söker är en gammal klassiker eller något nytt.
Hittade det här...
Space Trash Scavenger

Skrivet av Rouge of Darkness:

Space engineer?

inget utav dem

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

storyn, om jag nu minns rätt, gick som så att ens rymdskepp eller bas hade exploderat och man var nu strandsatt i rymden och hade i uppgift att bygga en bas som man sen skulle använda för att signalera om hjälp.

man kunde dö utav törst och hunger, eller om man flög för fort och råkade flyga in i nått.

man kunde bygga olika arbetsstationer som man sen kunde crafta i.

minns att det var en pain in the ass att få ihop materialen man behövde då då materialen som flöt runt i rymden var jäkligt svåra att fånga in, men kunde crafta nån krok av nått slag som man kunde skjuta iväg för att fånga upp materialen.
man kunde även crafta en borr som man sen borrade asteroider med för att få tag på uranium och annat

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

tycker mer och mer att det låter som Breathedge som du nämnt innan (subnautica kopia in space)

Men kan det tänkas vara Drift? Prova annars googla lite typ "games like Breathedge" då det låter otroligt likt just subnautica och breathedge.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

storyn, om jag nu minns rätt, gick som så att ens rymdskepp eller bas hade exploderat och man var nu strandsatt i rymden och hade i uppgift att bygga en bas som man sen skulle använda för att signalera om hjälp.

man kunde dö utav törst och hunger, eller om man flög för fort och råkade flyga in i nått.

man kunde bygga olika arbetsstationer som man sen kunde crafta i.

minns att det var en pain in the ass att få ihop materialen man behövde då då materialen som flöt runt i rymden var jäkligt svåra att fånga in, men kunde crafta nån krok av nått slag som man kunde skjuta iväg för att fånga upp materialen.
man kunde även crafta en borr som man sen borrade asteroider med för att få tag på uranium och annat

Första delen, och sista meningen låter som Osiris: New Dawn... Men antar att det inte är det.

Permalänk
Medlem

Försöker med denna då...
ADR1FT

Permalänk

Breathedge är nog det närmaste det spel jag söker som har postats, exakt samma deal verkar det som, men Breathedge verkar mer "avancerat", spelet jag letar efter var mer avslappnande, lite mer "chill" eller hur man nu ska beskriva det, lite mer simpelt.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av Erik.:

Försöker med denna då...
ADR1FT

är inte säker på om det är det där, jag spelade inte så länge och kom aldrig till nått ställe där man kunde flyga in i byggnader.
jag känner igen vissa delar dock.
jag ska kolla och se om det är det här eller inte

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Stationeers?

Permalänk
Medlem

Gissar på Empyrion - Galactic Survival

annars kanske Dual Universe eller Starbase

Hoppas du hittar det!