Max kommer till Sverige den 21 maj

Permalänk
Melding Plague

Max kommer till Sverige den 21 maj

Sverige blir först i Europa med att få den nya streamingtjänsten.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Vadå, de har väl funnits i Sverige sedan 1968?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Vadå, de har väl funnits i Sverige sedan 1968?

Inte enligt artikeln. Det är väl den som vi kommenterar och inte eventuella hamburgerrestauranger t ex.

Permalänk
Medlem

Antar att vi med "livstidserbjudande" på 50% rabatt är körda nu....

Permalänk
Medlem

På något sätt kommer de trolla bort livstidsrabatten på 50% som många har. Kommer inte gälla på 4k abonnemanget eller något sådant säkert.

Permalänk
Medlem

Låter som att det kommer bli dyrare

Visa signatur

Asus Z97-A
i5 4690K
MSI GTX 780
Samsung 840Evo

Permalänk
Medlem

Försvinner 50%-dealen så blir det ajöss med Max. Har noll intresse av sport och det som Discovery har i sitt utbud.
Att sen dela upp kostnaden är ett jäkla påfund.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Javis:

Antar att vi med "livstidserbjudande" på 50% rabatt är körda nu....

Så blir det nog. Jag trodde inte de skulle behålla det så länge som de har gjort hittills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Javis:

Antar att vi med "livstidserbjudande" på 50% rabatt är körda nu....

Skrivet av cracko:

På något sätt kommer de trolla bort livstidsrabatten på 50% som många har. Kommer inte gälla på 4k abonnemanget eller något sådant säkert.

Ja det är ju ett nytt bolag. men jag tror dom backade lite på det...något gjorde dom med detta men miss en vad. Troligen blir alla billiga abonnemang nu det sämsta med reklam. Dom billiga lär ju vara de "gamla".

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Javis:

Antar att vi med "livstidserbjudande" på 50% rabatt är körda nu....

Antagligen, om de kommer att räkna det som en "ny tjänst" har sett det tidigare med andra företag.
De gör en "ny produkt" av den gamla och helt plötsligt så är din lifetime license eller liknade inte applicerbar längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ringman:

Antagligen, om de kommer att räkna det som en "ny tjänst" har sett det fört med andra företag.
De gör en "ny produkt" av den gamla och helt plötsligt så är din lifetime license eller liknade inte applicerbar längre.

Sånt är aldrig roligt när det händer.

Visa signatur

Min blogg: https://tokar86a.top - Mest fokuserad på Pokémon Sleep & Pokémon Go l Hårdvara/server`s information: https://tokar86a.top/hardware-information/

Permalänk
Medlem

Enda anledningen att jag har kvar mitt konto fortfarande är 50% dealen.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Enda anledningen att jag har kvar mitt konto fortfarande är 50% dealen.

Samma här.

Visa signatur

Min blogg: https://tokar86a.top - Mest fokuserad på Pokémon Sleep & Pokémon Go l Hårdvara/server`s information: https://tokar86a.top/hardware-information/

Permalänk
Medlem

Undrar hur det blir för mig som har HBO Max via Telia.

Permalänk
Medlem

Helt otroligt att det ens finns ett alternativ där du får betala men ändå se reklam, jisses

Visa signatur

Ryzen 5800X3D - Noctua NH-D15S / PNY RTX 4070 Ti SUPER / Tomahawk Max B450 / 16GB 3600Mhz CL14 / ASUS Rog Strix 750W 80+ Gold / Samsung 970 EVO 1TB / Corsair iCUE 220T White

Logitech GPX Superlight / Endgame MPC450 / Keychron Q1 / Sennheiser HD 58X / Alienware 25 AW2521H 360Hz / Samsung Odyssey G7 240Hz

Permalänk

Då blir det säkert dyrare också och då säger jag upp mitt abonnemang.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Jag förväntar mig en ännu sämre App. Så hände det med Cmore, man kan kritiksera Cmore appen mycket, folk förväntade sig en ny mycket bättre. Vi fick en ny mycket sämre där det inte längre går spola fram och tillbaka på kanalerna.

Permalänk
Medlem

Tämligen säker på att jag fick ett e-mail där det stod att abonnemanget kommer omvandlas till "standard" och bli 10:- dyrare/månad. Det gäller "life-time" dealen, nu har jag ingen som helst vad standard abonnemanget innebär förutom att det skall bli 10:- dyrare än nuvarande, vilket i sig faktiskt är bra mycket mindre illa än väntat. Beroende på vad det innebär dock.

Ah:
Standardpaket:

Användare kan streama innehåll på 2 enheter samtidigt.
Innehållet kommer att vara tillgängligt i Full HD-upplösning.
Abonnemanget tillåter upp till 30 nedladdningar av tillgängligt innehåll för att titta offline.

Så ungefär som nu fast 10:- dyrare om de nu håller fast vid det.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av barr1:

Helt otroligt att det ens finns ett alternativ där du får betala men ändå se reklam, jisses

Yepp får mig och tänka på förr när familjen betalade dyrt för satellit TV och ändå så var alla kanaler fulla med långa irriterande reklamavbrott.

Permalänk
Medlem

Får följande information från kundtjänst:

All information man kan komma att behöva kommer komma ut, och skuelle du sakna något är du välkommen att kontakta oss. Information om 50%v kampanjen kommer finnas med

Cirka 30 dagar innan lanseringen

Visa signatur

Min blogg: https://tokar86a.top - Mest fokuserad på Pokémon Sleep & Pokémon Go l Hårdvara/server`s information: https://tokar86a.top/hardware-information/

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Undrar hur det blir för mig som har HBO Max via Telia.

Jag funderar faktiskt på samma sak, Man får väll hoppas att dom bara byter det till MAX och att det inte blir någon skillnad för oss användare. Men känner jag Telia rätt så är vi som användare troligtvis rätt så körda.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Jag känner mig kränkt. Jag har funnits sen 80-talet….men får väl skriva in 21 Maj i kalendern och se om det händer något utöver det vanliga den dagen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av barr1:

Helt otroligt att det ens finns ett alternativ där du får betala men ändå se reklam, jisses

Det är ju typ så all standard TV funkar utom SVT.
Man betalar hutlösa pengar för TV3, kanal 5 osv o ändå är det reklam hela jävla tiden.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Pinsamt att 4k inte räknas som "Standard" år 2024.
Ja, har sett det jag ville se på HBO ändå. Nu blir det paus i ett år så de hinner producera lite nytt.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

"Huruvida nuvarande HBO Max-prenumeranter får behålla nuvarande prenumerationskostnad är för tillfället okänt"

Ja, kan de inte svara på detta 2 månader innan lansering så är det nog kört med "50% livet ut". De vill väl att man ska betala så länge som möjligt i stället för att säga upp det, och därför har de inte kunnat ge något konkret besked på över två år.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ringman:

Yepp får mig och tänka på förr när familjen betalade dyrt för satellit TV och ändå så var alla kanaler fulla med långa irriterande reklamavbrott.

Inte så konstigt då det är exakt samma bolag som låg bakom det som nu köpt upp dessa tjänster och vill återvända till den "guldåldern" för dem. Ett par få bolag tog över hela satellit tv marknaden, höjde priserna rejält och gjorde det sämre för kunderna och exakt samma bolag ligger bakom denna utveckling bland streaming plattformarna.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

De svarade i alla fall i Twitter tråden, att 50% skulle fortsätta gälla. Får väl se sen hur det blir.

https://twitter.com/HBOMaxNordic/status/1770847993102471215

Lite förtydligande
Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Medlem

Kan fortfarande inte förstå alls hur dom kan dumpa HBO, ett så inarbetat o respekterat namn som funnits såå länge med så många välproducerade o högt aktade serier bakom det namnet, till nåt så billigt, plastigt o tråkigt som "Max".

Permalänk
Medlem

Ja som andra här försvinner 50% så blir det säga upp. Enda anledning varför jag behållt mitt abonnemang. Annars kan man bara ta någon månad per år och kolla igenom allt nytt

Permalänk
Medlem

Vilket jäkla gnäll det är angående rabatten.
Visst försvinner 50% rabatten försvinner jag också, men samtidigt räcker det för mig att prenumerera på tjänsten kanske 2-3 månader om året så förlusten ligger inte på mig.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE