Söker hemsidor för "public-use" av memes, gifs, ljud, musik och annat till sina Youtube videos?

Permalänk
Medlem

Söker hemsidor för "public-use" av memes, gifs, ljud, musik och annat till sina Youtube videos?

Jag har länge kollat omkring efter hemsidor som erbjuder public-use av memes, gifs, ljud med mera som man får använda i sina videos på Youtube. Man ser också dagligen att många bara tar och använder från andra? Det vill inte jag göra utan det känns lite bättre om man får lov att använda material som någon annan har skapat innan man börjar använda det.

Vad jag har hittat senaste tiden för musik är den här sidan: https://incompetech.com/music/royalty-free/music.html

Jag undrar vad ni har tips på samtliga kategorier som är nämnda här ovanför? Är mestadels ute efter knasiga ljud och gifs med ljud, man kan kalla gifs med ljud för videos också.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Pixabay har en stabil samling royaltyfria bilder, ljud, gifar och videor som kan vara användbara. Annars har Pexels videor som kan vara användbara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Pixabay har en stabil samling royaltyfria bilder, ljud, gifar och videor som kan vara användbara. Annars har Pexels videor som kan vara användbara.

Ser bra ut. Om det finns fler så får du gärna tipsa Gärna med kända memes osv.

Permalänk
Skrivet av Cr4zyt0e:

Ser bra ut. Om det finns fler så får du gärna tipsa Gärna med kända memes osv.

"kända" memes är till typ 99% av fallen egentligen inte royalty fria iom att orginalbilden tillhör någon och i de flesta fall använts utan deras vetskap när memen skapades.

Tvekar att någon ringt Peter Jackson och frågat om alla sagan om ringen memes.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows