Hjälp! Min macbook pro 5 2015 startar inte

Permalänk
Avstängd

Hjälp! Min macbook pro 5 2015 startar inte

har en macbook pro 2015 när jag har laddaren på datorn den laddar men utan laddare startar datorn men när jag har laddaren på då startar inte datorn vad kan det beror på

Rubrik
Permalänk
Skrivet av sabbe11111:

har en macbook pro 2015 när jag har laddaren på datorn den laddar men utan laddare startar datorn men när jag har laddaren på då startar inte datorn vad kan det beror på

Välkommen. Kan du ta om det men använda meningar med punkt och stor bokstav så vi förstår lite tydligare? 🙂

Är ditt problem att datorn laddar batteriet men inte själv kan användas om laddaren är inkopplad? Om du kopplar bort laddaren så fungerar datorn i övrigt som den ska?

Om datorn är igång när du kopplar in laddaren, stänger den av sig då?

Permalänk

om macbook pro 2015

när jag har laddaren på datorn den laddar det lyser orange men när trycker på start knappen den startar inte men när jag ta bort laddaren från datorn då den startar

Permalänk
Skrivet av barrenbarren:

när jag har laddaren på datorn den laddar det lyser orange men när trycker på start knappen den startar inte men när jag ta bort laddaren från datorn då den startar

Sannolikt har du ett hårdvarufel som kan visa sig vara dyrt att fixa, men du kan testa att nollställa SMC och se om det gör skillnad.

Permalänk
Medlem

Har den varit oladdad ett tag?

Jag har haft samma problem med en 2015 macbook som varit oladdad några veckor.

Låt den ladda med orange sken en timme eller mer den kanske då går över till grön sken och startar upp (om det nu är samma problem som jag hade)

Jag har inte haft några problem efter tror bara den var extremt urladdad.

Permalänk

Kör Apple hardware test, CMD+D vid uppstart.

Visa signatur