Snabbkoll: Använder du bildsynkronisering i spel?

Permalänk
Medlem

Vsync för single player om man har möjlighet till freesync/gsync så är det så klart bättre. Helt osynkat ger mer flyt, men tearing är drygt enbart värt det för PVP-FPS imo

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Japp, har i princip alltid G-sync påslaget.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Saknar alternativet ”Fast sync” eller ”Snabb” som det heter i Nvidia kontrollpanel.
Tycker detta fungerar utmärkt för att eliminera tearing och andra otrevligheter för oss som saknar skärm med stöd för adaptiv uppdateringsfrekvens, inget input lag heller vad jag kan känna av!

Permalänk
Medlem

G-Sync kör man, screentearing klarar man inte av.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem

Saknar alternativet G-sync och V-sync då båda ska vara aktiverade samtidigt för bästa resultat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bunk:

Saknar alternativet G-sync och V-sync då båda ska vara aktiverade samtidigt för bästa resultat.

Håller med, men tycker det med nuvarande poll blir mest rätt att rösta "Ja, med variabel synkronisering" i det läget.
(man lägger ju vsync "ovanpå" det sen, plus att man ju oftast ändå begränsar frameraten så man så gott som aldrig når vsync ändå)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Så gott som alltid v-sync. Eftersom jag spelar på en 4K 60 Hz-skärm.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Märker inte tearing på min 280hz skärm, så jag kör med det av.