Gigabyte Z790 Aorus Xtreme X får Wifi 7 och snabbfästen för allt

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte Z790 Aorus Xtreme X får Wifi 7 och snabbfästen för allt

I Gigabytes Computex-bås serveras moderkort med kryddade med extra av allt ett moderkort kan tänkas behöva, eller inte behöva.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Känns mest dumt att lansera ett moderkort med Wifi7 innan standarden är klar.

Permalänk
Medlem

Jag rör inget från Gigabyte. Lärt mig min läxa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siimuliize:

Jag rör inget från Gigabyte. Lärt mig min läxa

Jasså vad hände då?
Har aldrig haft problem med deras produkter.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Finns det ett WiFi 7?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Finns det ett WiFi 7?

Det är på draft stadie, standarden beräknas vara klar 2024.

Permalänk
Medlem

altså lga1700 och z790 lever vidare inge död platform ett år till

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Finns det ett WiFi 7?

Oneplus 11 har wifi 7 med

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Integrera en 1080p skärm på moderkortet och typ ett RTX 4060Ti eller motsvarande så behöver man inte extern skärm eller separat grafikkort om man bara ska spela i 1080p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Finns det ett WiFi 7?

https://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11be

Jag ser det precis som Early Access på Steam: inte en chans att jag köper något förrän skiten är klar, så ur min synvinkel existerar inte Wifi 7 förrän standarden är helt spikad.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Oneplus 11 har wifi 7 med

Tycker det är lite falskt marknadsföring att lansera en telefon med WiFi7 utan att det direkt framgår att det är en ofärdig standard.

Permalänk
Medlem

Varför använd wifi till en stationär dator? Routern står ju endå precis bredvid och man vill väl garantera 100% stabil och snabb uppkoppling?

Visa signatur

CPU: Intel i9 13900K 5.6Ghz, GPU: MSI 4090 SUPRIM X, MB: Gigabyte z790 Aorus Elite, Minne: 32Gb Corsair Vengance 6000mhz, Chassi: Fractal Design 7 Compact, Disk: Kingston kc3000 2tb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompatomp:

Varför använd wifi till en stationär dator? Routern står ju endå precis bredvid och man vill väl garantera 100% stabil och snabb uppkoppling?

Är väl knappast alla som har en router precis bredvid datorn och det är inte alla som behöver trådat heller även om det såklart är bättre, min router står inte ens i samma hus men jag kör iofs kabel till den iaf