Pc spelare funderar på konsol, hjälp!

Permalänk
Medlem

Pc spelare funderar på konsol, hjälp!

Jag är en 100% pc spelare och alltid spelat pc, jag har haft konsoler innan men slutat med att jag sålt dem då jag inte använt dem jättemycket.
Senaste konsolen hade jag för kanske 10 år sen, ett Xbox360.

Idag spelar jag fortfarande pc men nu när jag har familj så har jag funderat på att skaffa en konsol igen för att ha den i vardagsrummet.
Dels för de kan vara skönt att spela rpg spel o ligga i soffan, men samtidigt som att min sambo har sagt att hon gärna sitter med när jag spelar, men de blir oskönt och bökigt att sitta med vid pcn.
Min sambo har även sagt att hon gärna skulle vilja spela Hogwarts Legacy, de enda spelet någonsin som intresserat henne genuint.

Varför jag skriver ett inlägg här vet jag väl egentligen inte haha, men de känns som rätt forum och någon kanske känner igen sig?

Jag tror att idag skulle jag nog kunna uppskatta att spela konsol eftersom min sambo gärna sitter med och även kan tänka sig att prova.
Samtidigt som att de är ju väldigt dyrt om de sen visar sig att det blir likadant som för 10 år sen när jag bodde själv och konsolen till slut står och samlar damm?

Någon som känner igen sig, och hur det i så fall har blivit för dig?

Nu blev de en lång text här, men ordet och tankarna i kommentarerna är fria!

Allt gott!
/Gabbe

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Kan verkligen känna igen mig i att köpa konsoler och spel som ligger och samlar damm, men tror jag blivit bättre på att välja/välja bort med åldern.

Jag skulle nog satsa på Nintendo Switch. Känns som det är ganska bra andrahandsvärde på det, om du skulle ångra dig.
Ingen aning när Hogwarts Legacy släpps till Switch dock..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricky83:

Kan verkligen känna igen mig i att köpa konsoler och spel som ligger och samlar damm, men tror jag blivit bättre på att välja/välja bort med åldern.

Jag skulle nog satsa på Nintendo Switch. Känns som det är ganska bra andrahandsvärde på det, om du skulle ångra dig.
Ingen aning när Hogwarts Legacy släpps till Switch dock..

Konsolen jag tänker mig i så fall är ps5

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk

Var i ungefär samma sits som dig. Köpte en beggad Xbox Series X och skaffade game pass ultimate enligt guiden här på forumet och är riktigt nöjd än så länge.

Permalänk
Medlem

Har haft ps3 och har ps4, men båda har nyttjats väldigt få timmar, så jag känner verkligen igen mig. Blir alltid att datorn nyttjas mer.

Sen en tid tillbaka står skrivbordet (och datorn) och tv:n 3m ifrån varandra, så jag har börjat spela vissa spel med handkontroll i soffan med hdmi mellan tv och dator.

Du har inte funderat på steam link eller liknande lösning för att spela från dator på tv:n?

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

De blev en ps5a och Hogwarts, jäklar va roligt de är! Just nu ångrar ja inte en sekund att jag köpte det

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7