Köpa Windows 11 nyckel

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Äkta och äkta... tja, en stulen Rolex är också äkta. Microsoft säljer inte Windows för 300 spänn. Punkt. Sidan du länkar till utger sig för att vara en Microsoft Registered Partner, men de dyker inte upp på Microsoft partner-sida... Och de har bara klistrat in en bild, inte en officiell länk. Så en sida som utger sig för att vara något de inte är.

Är inte Software & E-commerce Nordic AB (programvara.se) företaget som finns på Microsofts partnerlista?

https://appsource.microsoft.com/sv-SE/marketplace/partner-dir/9b77c265-16a5-4b3d-9c0e-9645dc963863/overview?exp=ubp8

Visa signatur

MSI PRO Z790-P WIFI | Intel i9 13900K | 128 GB DDR5
GTX 4070 12 GB
WD Black SN850X 2 TB Gen 4 | 2 x 1 TB Samsung 970 EVO Plus
3 x ASUS 27" | 1 x Philips 49"

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ja, det är en gråzon med licensnycklar, men det är väl främst överblivna OEM och handel med licenser från billigare marknader. Man behöver inte få det att låta som att man har mördat någon för att man köper en billigare licens från en sida som dessutom verkar vara listad hos Microsoft själva.

Kan för egen del verkligen inte förstå varför Windows-licenser ligger ute för 2000:- hos de större återförsäljarna. Det är ju liksom inte alls längre deras affärsmodell att sälja produkter till en engångskostnad. Det är så dumt, de borde vara glada för varenda Windows-kopia som installeras hemma hos folk på deras datorer.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Superfrog:

För att man är en hederlig person som vill göra rätt för sig, till skillnad mot parasiter som lever på andra

Du vet att du behöver inte ange licens för att använda Windows typ fullt ut va? Det är få begränsningar bara

Permalänk
Skrivet av talonmas:

De är partners inom andra områden, inte sina budgetlicenser. De får inte t.ex sälja OEM licenser separat till privatpersoner. Säger sig självt va? Så en jäkla gråzon.

Tycker inte det "säger sig självt" därför jag tog upp det?
Falska nycklar spärras av microsoft hela tiden då windows regelbundet kollar äktheten på nycklar.
Så varför tycker du det är en gråzon? Om dom sålde olagliga kopior av windows, som du påstår så skulle dom inte få fortsätta vara microsoft partners. Så om inte microsoft själva har ett issue med det, hur exakt blir det en gråzon enligt dig?
En nyckel är antingen äkta eller inte?
Sen är väl OEM licenser främst till för tillverkare och shippas av dom och därför inte direkt till/avsett för privatpersoner på det sättet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Du vet att du behöver inte ange licens för att använda Windows typ fullt ut va? Det är få begränsningar bara

Jag som misstolkade dig, eller rättare sagt - jag läste in saker som du inte skrivit. Jag ber om ursäkt.

Visa signatur

MSI PRO Z790-P WIFI | Intel i9 13900K | 128 GB DDR5
GTX 4070 12 GB
WD Black SN850X 2 TB Gen 4 | 2 x 1 TB Samsung 970 EVO Plus
3 x ASUS 27" | 1 x Philips 49"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Superfrog:

Jag som misstolkade dig, eller rättare sagt - jag läste in saker som du inte skrivit. Jag ber om ursäkt.

Förstår precis hur du tänker, inga problem:P