Permalänk
Medlem
Skrivet av smehks:

Jag har en fråga om någon vet hur man gör med de spel jag har online på mitt konto när man ska sälja, eller för dom som köper då, är det ge bort kontot med som gäller eller finns andra lösningar?

Nu har ni kanske redan köpt men jag ska nog sälja min med alla tillbehör, väldigt sparsamt använd. Spelar mest pc eller PlayStation och köpte en Rog ally nu så känner att switchen förmodligen inte kommer användas mer nu hehe (inte för att den gjorde det innan heller iof 😂)

alla spel som inte är fysiska är bundna till ditt konto.
så isf måste du ge bort kontot med ja.
har dock för mig att man ska kunna byta mail på kontot om jag inte mins helt fel..

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

alla spel som inte är fysiska är bundna till ditt konto.
så isf måste du ge bort kontot med ja.
har dock för mig att man ska kunna byta mail på kontot om jag inte mins helt fel..

Så om man köper begagnat och vill ha tillgång till de digitala spelen, då ska man be om att få ta över kontot? Eller kan man skänka spel mellan konton? Något man bör tänka på som säljare/köpare om man ger bort konto? Någon som har erfarenheter av detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av parre:

Så om man köper begagnat och vill ha tillgång till de digitala spelen, då ska man be om att få ta över kontot? Eller kan man skänka spel mellan konton? Något man bör tänka på som säljare/köpare om man ger bort konto? Någon som har erfarenheter av detta?

Digitala spel är bundna till kontot.
det enda man kan dela är sin prenumeration av Nintendo online.

så då MÅSTE man få kontot med på köpet. mail + lösenord osv om man inte orkar ändra.
annars kan man följa denna länk: https://www.nintendo.co.uk/Support/Nintendo-Switch/How-to-Cha...

ska man sälja en switch med konto, och man har de på sin vanliga mail.
Då bör man byta mail även innan transaktionen så man kan ge bort en "dummy" mail med kontot.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"