Bilder på ditt senaste inköp (2023) [inga produktbilder]

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Kakann:

Tillräckligt gammal och billig också för att man inte ska känna sig tvungen till någon märkesservice, räcker gott med grundservice med olja/filter etc. och att de så klart ser över bromsar etc. som måste vara i gott skick.

Den är besiktigad för 2 veckor sedan och utanför garantitiden (den började rulla på vägarna 2010)
Jag har alltid brukat göra den vanliga "lättare" servicen själv på mina bilar, efter att jag först byggt dem då jag jobbade på Saab och körde Saab och vi hade bra priser på alla Saabdelar, (fabrikens inköpspriser så Biltema framstod som dyra)
Motorn har kamkedja och den varvar inte mycket heller då det är en 6 växlad diesel så man går knappt över 2000 rpm och motorerna sägs hålla länge i dem. Jag tror det är en bra pendlingsbil som ska klara många mil till utan större saker än att byta vanliga slitdelar och de verkar vara ganska billiga till dem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Låter som en Concorde, men vilken lyx att äntligen ha en ordentlig.

Permalänk
Medlem

Fick bli lite nya fläktar.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Dagens inköp

Permalänk
Medlem

Ut med Ikea Markus och in med Herman Miller Aeron!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Ut med Ikea Markus och in med Herman Miller Aeron!
<Uppladdad bildlänk>

Riktigt najs! Har en själv, önskar dock jag köpte en embody nu i efterhand :'D

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Riktigt najs! Har en själv, önskar dock jag köpte en embody nu i efterhand :'D

Får man fråga varför?
Sitter själv och kollar mellan dessa 2..

Permalänk
Medlem

Fick bli en zenfone 10. galaxy s23 var väll den andra kandidaten. Vill ha en liten telefon med trådlös laddning, litet format och vissa andra funktioner. Trött på samsungs bloat däremot så denna ska vara mer eller mindre rent android om man så vill.
Drar nog igång den på söndag, ska ut med en gammal vän ikväll och dumt att paja den direkt, den smällen får den gamla s10e ta.
Lite dyr kanske men det är iofsig det mesta idag.

Blev en röd men satte på det skyddande höljet, har beställt ett transparent samt ett glas skydd.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Får man fråga varför?
Sitter själv och kollar mellan dessa 2..

Högre rygg på Embody, Gillar designen mer Oavsett så vill man skaffa nackstöd. Vilket kostar runt 2000kr.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Får man fråga varför?
Sitter själv och kollar mellan dessa 2..

Skrivet av Adnerhill:

Riktigt najs! Har en själv, önskar dock jag köpte en embody nu i efterhand :'D

Vill inte klanka ner på Aeron som är en toppenstol, men kan flika in att två jag känner som köpt Aeron känner likadant som Adner, främst pga att Embody har en bredare/större sits. Har själv Embody men aldrig testat Aeron så kan inte säga så mycket själv men det låter väl som rimliga anledningar

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Vill inte klanka ner på Aeron som är en toppenstol, men kan flika in att två jag känner som köpt Aeron känner likadant som Adner, främst pga att Embody har en bredare/större sits. Har själv Embody men aldrig testat Aeron så kan inte säga så mycket själv men det låter väl som rimliga anledningar

Jag valde mellan dessa. Enkelt val för mig. Aeron är betydligt skönare än Embody imo.
Kontentan är att det är helt subjektivt vilken stol som passar en bäst

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Antlion Kimura Duo | Roland Bridge Cast | Airpods Pro
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Jag valde mellan dessa. Enkelt val för mig. Aeron är betydligt skönare än Embody imo.
Kontentan är att det är helt subjektivt vilken stol som passar en bäst

Härligt! Du som testat båda, vad är det du föredrar med Aeron över Embody?

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Härligt! Du som testat båda, vad är det du föredrar med Aeron över Embody?

Svalare, bättre stöd för min rygg, och betydligt bättre komfort när jag vill luta mig tillbaka och slänga upp fötterna på skrivbordet. Lättare att röra sig i den också, mer frihet för axlar osv. Grunden för bra komfort är att byta position.

Men upp till var och en, jag skulle inte lägga 10k+ på en stol utan att provsitta

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Antlion Kimura Duo | Roland Bridge Cast | Airpods Pro
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Jag tycker att själv att Mirra 2 slår Aeron med hästlängder. Så jag rekommenderar att även provsitta den om man har möjlighet 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Fick bli en zenfone 10. galaxy s23 var väll den andra kandidaten. Vill ha en liten telefon med trådlös laddning, litet format och vissa andra funktioner. Trött på samsungs bloat däremot så denna ska vara mer eller mindre rent android om man så vill.
Drar nog igång den på söndag, ska ut med en gammal vän ikväll och dumt att paja den direkt, den smällen får den gamla s10e ta.
Lite dyr kanske men det är iofsig det mesta idag.
<Uppladdad bildlänk>

Blev en röd men satte på det skyddande höljet, har beställt ett transparent samt ett glas skydd.
<Uppladdad bildlänk>

Synd bara att den bara får 2 års uppdateringar jämfört med Samsung som får 4 =(

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem
Skrivet av reaperishere:

Synd bara att den bara får 2 års uppdateringar jämfört med Samsung som får 4 =(

Om du menar Android versioner så stämmer det, däremot säkerhetsuppdateringar får den i 4 år

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Om du menar Android versioner så stämmer det, däremot säkerhetsuppdateringar får den i 4 år

Yep, och Samsung får 5 års säkerhetsuppdateringar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem
Skrivet av reaperishere:

Yep, och Samsung får 5 års säkerhetsuppdateringar.

Det vet jag. Det är bara 1 års skillnad på säkerhetsuppdateringarnas längd. Men längre med OS uppdateringar

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

En UV-C sanitizer box. Var lite skeptisk i början till att den verkligen funkar, så jag bestämde mig för att testa det och gjorde hemmagjorda agarplattor och svabbade före och efter. den funkar faktiskt och inte någon humbug

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tachiyon:

En UV-C sanitizer box. Var lite skeptisk i början till att den verkligen funkar, så jag bestämde mig för att testa det och gjorde hemmagjorda agarplattor och svabbade före och efter. den funkar faktiskt och inte någon humbug

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Får man fråga vart du köpte den, och vad får man ge för en? 🙂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Får man fråga vart du köpte den, och vad får man ge för en? 🙂

på amazon. kostar dryga 500 riksdaler

https://www.amazon.se/PhoneSoap-UV-Mobiltelefonsanitizer-Univ...

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tachiyon:

Thx!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Blev en ny telefon.
Den gamla närmar sig tre år.
Iphone 14 Pro Max 128

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Skrivet av RVX:

Får man fråga vart du köpte den, och vad får man ge för en? 🙂

Kejll o Co sålde en sån för 299 för några månader sen, köpte en då. Inte blivit använd alls typ men ska försöka börja använda den efter ovanstående inlägg.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av reaperishere:

Synd bara att den bara får 2 års uppdateringar jämfört med Samsung som får 4 =(

Det händer i princip ingenting idag från version till version an android. Märker aldrig någon skillnad de senaste versionerna jag fått, bara små kosmetiska. Finns väll inte så mycket nytt att göra helt enkelt.
Den får 4 års av säkerhets uppdateringar vs samsungs 5 men s23 an som var den jag även funderade på är lite äldre så det jämnar ut sig där.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Kejll o Co sålde en sån för 299 för några månader sen, köpte en då. Inte blivit använd alls typ men ska försöka börja använda den efter ovanstående inlägg.

Kan väl tänka mig att det borde finnas på aliexpress och liknande sajter annars också 🙂
Men tack för tipset.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Kan väl tänka mig att det borde finnas på aliexpress och liknande sajter annars också 🙂
Men tack för tipset.

skulle nog faktiskt undvika att beställa uv-c boxar från aliexpress. finns rätt många uv-c boxar som inte uppnår kriterierna för att döda bakterier. bättre att köpa en som är testad. phonesoap 3 som jag länkade fungerar, som jag också verifierade med mitt lilla experiment

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Skrivet av RVX:

Kan väl tänka mig att det borde finnas på aliexpress och liknande sajter annars också 🙂
Men tack för tipset.

Exakt denna var det som jag köpte på Kjell o Co för 299kr. Verkar vara slutsåld överallt dock.
https://www.inet.se/produkt/2000548/invisibleshield-uv-saniti...

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tachiyon:

skulle nog faktiskt undvika att beställa uv-c boxar från aliexpress. finns rätt många uv-c boxar som inte uppnår kriterierna för att döda bakterier. bättre att köpa en som är testad. phonesoap 3 som jag länkade fungerar, som jag också verifierade med mitt lilla experiment

Ah ok. Ja sant, blir det ett impulsköp av en sån så är det väl bäst att gå på det säkra kortet.

Skrivet av TobiasStockholm:

Exakt denna var det som jag köpte på Kjell o Co för 299kr. Verkar vara slutsåld överallt dock.
https://www.inet.se/produkt/2000548/invisibleshield-uv-saniti...

👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kommer snart behöva jobba på kontor några dagar i veckan. Och eftersom jag sitter med ett mekaniskt tangentbord hemma kan jag ju inte köra med skräpet på kontoret.

Har ett svive tkl som jag köpte billigt just för detta ändamål. Tänkte tysta lite och eventuellt byta brytare på. Hursom har jag iaf införskaffat dämpningsmaterial. Nu ska jag bara finna lite tid att fixa det också.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)