Apple smyger ut Ipad med nytt yttre och inre

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Sveklockarn:

Har du några mobila enheter där de låter OK? Jag har upplevt det motsatta många gånger med hörlurar som kan kallas "bra", samt att batteriförbrukningen på enheten märkbart drar iväg när hörlurar används.

Jadå: min iPad Pro (2017) är väl det exempel som ligger närmast till hand. I vilket fall är det ju mycket bättre med ljud som kanske inte ”maxar” lurarna än att inte kunna använda lurarna alls.

Citat:

Sen är det ju aspekten att vitsen med en mobil enhet är att kunna flytta sig själv och enheten med minimalt trassel av olika slag. Svaren jag fått ovan låter som att folk argumenterar för trådade hörlurar i allmänhet (jag kör t.ex. trådade vid stationära datorn), trots att det jag skrev specifikt handlar om användande av mobila enheter.

Använder också trådbundna lurar (nämnda HD 6XX) vid datorn, men jag menade likt dig specifikt mobila enheter i denna diskussion. Skulle som sagt aldrig i livet vilja gå tillbaka till trådbundna lurar på språng, men man är inte alltid på språng. Ibland sitter man stilla, men man är inte hemma, så man har bara sina mobila enheter med sig. I sådana lägen har jag många gånger haft stor nytta av hörlursjacket på inte minst min surfplatta.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Har väntat på nya Ipad men så kommer den utan M1 och med en kraftig prishöjning, slog till på en "billig" (billigare än i apple store) Air i stället som säljs i våra butiker till gamla priset, hade jag vetat detta så hade jag slagit till när Air lanserades. Klart besviken på nya Ipad, på alla områden.

Visa signatur

Mest prylar när han dör vinner!
Core i7 920, 12GB DDR3 PC12800, ASUS RAMPAGE II GENE X58, NOCTUANH-C12P-SE14, Nvidia Geforce GTX 1060 6GB, Fractal Design R2, 1 X INTEL SSD DC S3700 100GB, 2 X INTEL SSD DC S3700 200GB, Phillips 328P6VJEB/00 (32" 4K)

Permalänk
Medlem

Jahapp det blev en ipad air m1 för 7500kr istället. Borde ha köpt på releasedagen....

Permalänk
Skrivet av BasiqfuXX:

Har väntat på nya Ipad men så kommer den utan M1 och med en kraftig prishöjning, slog till på en "billig" (billigare än i apple store) Air i stället som säljs i våra butiker till gamla priset, hade jag vetat detta så hade jag slagit till när Air lanserades. Klart besviken på nya Ipad, på alla områden.

Många i dina tankar.
En billig iPad med modernt utseende och usb c hade varit grymt. Alla bästa skärmen, cpun etc behövs ej.
Hade jag inte kunnat avvakta hade jag gjort samma sak som du.

Permalänk
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Många i dina tankar.
En billig iPad med modernt utseende och usb c hade varit grymt. Alla bästa skärmen, cpun etc behövs ej.
Hade jag inte kunnat avvakta hade jag gjort samma sak som du.

Där är jag av en annan uppfattning, jag vill ha så bra cpu och så mycket minne (RAM/Lagring) som möjligt för att den ska gå att använda så länge som möjligt. Skärm och ljud och annat har varit gott nog länge. usb-c gillar jag inte alls, föredrar faktiskt Apples egen kontakt som jag finner både lättare att använda och mer robust. Bäst hade så klart en magsafe varit, den på min macbook pro är grymt bra.

Visa signatur

Mest prylar när han dör vinner!
Core i7 920, 12GB DDR3 PC12800, ASUS RAMPAGE II GENE X58, NOCTUANH-C12P-SE14, Nvidia Geforce GTX 1060 6GB, Fractal Design R2, 1 X INTEL SSD DC S3700 100GB, 2 X INTEL SSD DC S3700 200GB, Phillips 328P6VJEB/00 (32" 4K)

Permalänk
Skrivet av BasiqfuXX:

Där är jag av en annan uppfattning, jag vill ha så bra cpu och så mycket minne (RAM/Lagring) som möjligt för att den ska gå att använda så länge som möjligt. Skärm och ljud och annat har varit gott nog länge. usb-c gillar jag inte alls, föredrar faktiskt Apples egen kontakt som jag finner både lättare att använda och mer robust. Bäst hade så klart en magsafe varit, den på min macbook pro är grymt bra.

Alltså jag vill också ha den allra bästa cpun m.m. Men om det innebär sjukligt höga priser så är det på den surfplattan som jag nu tänker köpa något jag kan prioritera bort. -Jag äger ett gäng billiga surfplattor och använder dem till olika saker. En har jag med i garaget, ute på fält etc. Om jag tappar den så har den inget större värde och den har inget känsligt på sig. Den kan även gå sönder av olika anledningar som man råkar tappa en skiftnyckel, slägghammare eller annat på den.
En annan surfplatta som skulle bli min nya iPad skulle vara en för rent seriösa saker där jag ställer hög krav på säkerhet, men ändå inte köra något tyngt.

Angående olika kablar. Så hatar jag att man får ha med denna skottkärra med idonglas överallt. Lightning porten går att argumentera för att den är ok, om man tidigare laddar otroligt mycket prylar med denna port så man hela tiden har med sig en Lightning kabel.
Magsafe hade för mig och många varit riktigt dålig, då det på väldigt få platser finns tillgång till sådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Jag hade valt denna pennan framför Apple Pencil 1 alla dagar i veckan:
https://www.amazon.de/-/en/JAMJAKE-Stylus-Rejection-Active-Co...

Har inte trådlös laddning, men bra batteritid och laddas med USB-C

Varken den du länkade eller Logitech Crayon har tryckkänslighet så dom är i princip endast vettiga för att anteckna saker - inte för att rita. Så det beror på vad man vill göra.

Apples egna pennor är dom enda som har tryckkänslighet.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Varken den du länkade eller Logitech Crayon har tryckkänslighet så dom är i princip endast vettiga för att anteckna saker - inte för att rita. Så det beror på vad man vill göra.

Apples egna pennor är dom enda som har tryckkänslighet.

Där har du helt klart en liten poäng. Min sambo kör främst Illustrator på plattan där tryckkänslighet inte är lika avgörande. Har för mig att även Procreate emulerar tryckkänslighet. Har precis skaffat en iPad Pro här, så kanske omvärderar pennan nu. Tidigare plattan hade enbart stöd för Apple Pencil Gen1.