Wrath of the Lich King Classic återvänder 26 september

Permalänk
Melding Plague

Wrath of the Lich King Classic återvänder 26 september

Efter 14 år sedan expansionens ursprungliga släpp introduceras Wrath of the Lich King till World of Warcraft Classic.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Finns det någon annan fanbase som är så här hög på nostalgi? Blizzard kan ju bara räkna pengarna medan de släpper samma spel en gång till expansion för expansion...

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte grejen alls, poängen var ju classic, inte alla expansioner igen 10 år senare… vem vill ha detta?

Permalänk
Medlem

Väntar på båda

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Livsnjutare 😎

En bild säger mer än tusen ord

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Finns det någon annan fanbase som är så här hög på nostalgi? Blizzard kan ju bara räkna pengarna medan de släpper samma spel en gång till expansion för expansion...

Skrivet av medbor:

Jag fattar inte grejen alls, poängen var ju classic, inte alla expansioner igen 10 år senare… vem vill ha detta?

Wrath var den första expansionen jag spelade och jag var en scrub. Har blivit betydligt bättre på WoW sen dess och jag vill uppleva all content som jag missade då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag fattar inte grejen alls, poängen var ju classic, inte alla expansioner igen 10 år senare… vem vill ha detta?

Typ 99% säger ju att Wotlk var den bästa expansionen "sen gick allt åt helvete"

Tror knappast Blizzard har planer på att fortsätta efter Wotlk med tanke på hur pass många som tycks avsky cata och framåt (även fast jag, personligen, anser att cataclysm var den bästa/roligaste expansionen).

Måste bara älska hur pass skevt detta är hehe. Först klagar hur många som helst på att det inte finns några classic-servrar till WoW. När det sen kommer ut så gnälls det på att Blizzard mjölkar spelet genom att återlansera gammal content. Men det är väl lite så det är när det kommer till Blizzard - det ska gnällas, gnällas och gärna gnällas lite mer bara för att det är blizzard

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Sötast

Wrath var mycket roligt och cataclysm fantastiskt roligt. Utan tvekan den bästa expansionen.
Det var dock en av de första som lade till svårighet i spelet igen och då hade den största delen av communityt börjat bli casuals. Så förstår att det blev en krock för många.

Jag var själv sen in i Wrath.
Spelade classic och sedan kom jag tillbaka 1-2 månader innan cataclysm.

Skulle gärna återuppleva dem två. Spelar för närvarande classic, men nostalgin var nog bättre än den faktiskta upplevelsen egentligen när man lagt hundratals timmar på att levla och det är mer kvar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shiftypants:

Wrath var den första expansionen jag spelade och jag var en scrub. Har blivit betydligt bättre på WoW sen dess och jag vill uppleva all content som jag missade då.

Fast blir det verkligen samma sak, alltså samma typ av upplevelse? När alla idag är ultrametayolo och alla vet hur man spelar sedan 15 år tillbaka.. Classic för många kändes ju inte alls lika kul pga detta. Folk steamrollar allt och tröttnar efter 2 veckor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag fattar inte grejen alls, poängen var ju classic, inte alla expansioner igen 10 år senare… vem vill ha detta?

Dom planerar säkert redan Dragonflight Classic.

Permalänk
Medlem

Har lirat på Vanilla/TBC/Wrath privat servrar ända sedan Cata kom ut. Personligen tröttnar jag aldrig på samma gamla content. Det är skönare folk på dom servrarna, lite äldre och mycket minnen man delar med sig av, tjötar skit, och hittar på andra aktiviteter än att bara raida!

Det är väldigt givande att hjälpa varandra i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag fattar inte grejen alls, poängen var ju classic, inte alla expansioner igen 10 år senare… vem vill ha detta?

Många Classic finns kvar om du vill spela det. TBC finns kvar om du vill spela det. Nu kommer även Wrath om du vill det

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag fattar inte grejen alls, poängen var ju classic, inte alla expansioner igen 10 år senare… vem vill ha detta?

Skulle snarare dra gränsen mellan wotlk och cataclysm, istället för enbart för vad som var classic, finns en del som vill ha wotlk.

Var först vid 4.0 patchen spelet började störtdyka på allvar.

Permalänk
Medlem

Så om man vill spela WotLK fortsätter man med sin karaktär från Classic eller TBC eller börjar alla om från början?

Visa signatur

ASUS ROG Strix B450-F Gaming | AMD Ryzen 7 3700X
ASUS GeForce RTX 2070 SUPER ROG Strix AD
32GB DDR4 Corsair Vengeance 3200mhz
LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz
AOC 27" 27G2U IPS 144 Hz

Permalänk

Hört att coren från klassiska Wow ändå inte finns kvar i classic versionerna. Blizzard har förstört dem alla.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mikazu:

Så om man vill spela WotLK fortsätter man med sin karaktär från Classic eller TBC eller börjar alla om från början?

fortsätter som vanligt med dina classic chars

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Dinkefing:

Hört att coren från klassiska Wow ändå inte finns kvar i classic versionerna. Blizzard har förstört dem alla.

Dom finns kvar men va otroligt gamla och massa problem med dom pga ny hårdvara och ej stöd med dagens datorer.

Så dom kör på backportad WoD klient.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Dom finns kvar men va otroligt gamla och massa problem med dom pga ny hårdvara och ej stöd med dagens datorer.

Så dom kör på backportad WoD klient.

Syftade egentligen på den gamla spelmekaniken inte klienterna i sig själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikazu:

Så om man vill spela WotLK fortsätter man med sin karaktär från Classic eller TBC eller börjar alla om från början?

Du fortsätter med dina karaktärer från TBC. Men dom kommer även släppa fresh servrar där alla börjar från början och levlar hela vägen från 1-80.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag fattar inte grejen alls, poängen var ju classic, inte alla expansioner igen 10 år senare… vem vill ha detta?

jag hade gärna skippat classic och gått rätt till WOTLK!

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar ovan! Min tanke är ju att de snart lägger till mists of pandaria igen och alla skiter ner sig extra mycket…

Jag lider såklart inte över vad andra spelar, jag der dock själv inte poängen

Angående att folk steamrollar så var det väl nästan ännu värre när det väl begav sig, folk i min krets var ju online en bra bit över 300 dygn första året, och körde veckor nästan i sträck när nya expansioner kom ut. Skillnaden är väl att det krävdes lite mer tid att förstå systemen på den tiden eftersom det var första gången

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beijing:

Du fortsätter med dina karaktärer från TBC. Men dom kommer även släppa fresh servrar där alla börjar från början och levlar hela vägen från 1-80.

Hm, vad var reglerna för att kunna göra en DK?
En lvl 55+ karaktär?
Och en DK körde 55-58 på ett par timmar, sedan outland.
Vilket ju betyder att du kan rusha till 55 med en gubbe sedan direkt göra en DK.
Bara "path of frost" gör det ju väldigt mycket enklare att levla DK i outland och northrend, otroligt mycket tid sparat om man kan rida över allt vatten.
Plus att (beroende på vilken patch dom väljer) alla specs kan tanka dungeons.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag fattar inte grejen alls, poängen var ju classic, inte alla expansioner igen 10 år senare… vem vill ha detta?

För det är ju det klassiska fortfarande, classic gäller inte bara första spelet, utan även exspansioner innan dom gjorde om hela skiten till det barnvänliga mjuka fina utseendet osv.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beijing:

Du fortsätter med dina karaktärer från TBC. Men dom kommer även släppa fresh servrar där alla börjar från början och levlar hela vägen från 1-80.

Okej bra, då kanske det kan vara värt att testa och se om det är lika kul som förr i tiden.

Visa signatur

ASUS ROG Strix B450-F Gaming | AMD Ryzen 7 3700X
ASUS GeForce RTX 2070 SUPER ROG Strix AD
32GB DDR4 Corsair Vengeance 3200mhz
LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz
AOC 27" 27G2U IPS 144 Hz

Permalänk
Testpilot
Skrivet av medbor:

Jag fattar inte grejen alls, poängen var ju classic, inte alla expansioner igen 10 år senare… vem vill ha detta?

Personligen är just Wrath of the Lich King enda "classic" jag vill ha.

Vanilla och TBC var aldrig stora grejer för egen del, däremot spenderat jag ohyggligt med tid i WotLK. Anser att det är expansionen med bäst klass-fantasi, mest intressanta 'lore' (stor uppbyggnation hela vägen från RTS-spelen) och framförallt kändes spelet inte påtvingat utan rak på sak i sina spelmekaniker — spamma dungeons > spamma HC dungeons > raida tills du blöder!

Det var även tiden innan Raid Finder, Group Finder (som visserligen kom senare i WotLK) och allehanda handhållande trams. Spelet var betydligt mer socialt och mindre instansat. Guilder spelade också större roll, med mer prestige än något därefter. På tal om guilder så är de bästa minnerna jag har i gaming just från att progression-raida i WotLK med guilden jag lirade med.

För egen del nådde WoW sin höjdpunkt denna expansion. Bokstavligen ALLT var bara bättre än något som kommit därefter i min mening. Däremot har Blizzard bränt alla broar för egen del, kommer därmed inte ens testa detta, mig får de inga pengar av.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Men det är väl lite så det är när det kommer till Blizzard - det ska gnällas, gnällas och gärna gnällas lite mer bara för att det är blizzard

Med rätta. Fast ersätt "gnällas" med "bojkottas" så passar det ännu bättre.
https://www.denofgeek.com/games/activision-blizzard-lawsuit-m...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Personligen är just Wrath of the Lich King enda "classic" jag vill ha.

Vanilla och TBC var aldrig stora grejer för egen del, däremot spenderat jag ohyggligt med tid i WotLK. Anser att det är expansionen med bäst klass-fantasi, mest intressanta 'lore' (stor uppbyggnation hela vägen från RTS-spelen) och framförallt kändes spelet inte påtvingat utan rak på sak i sina spelmekaniker — spamma dungeons > spamma HC dungeons > raida tills du blöder!

Det var även tiden innan Raid Finder, Group Finder (som visserligen kom senare i WotLK) och allehanda handhållande trams. Spelet var betydligt mer socialt och mindre instansat. Guilder spelade också större roll, med mer prestige än något därefter. På tal om guilder så är de bästa minnerna jag har i gaming just från att progression-raida i WotLK med guilden jag lirade med.

För egen del nådde WoW sin höjdpunkt denna expansion. Bokstavligen ALLT var bara bättre än något som kommit därefter i min mening. Däremot har Blizzard bränt alla broar för egen del, kommer därmed inte ens testa detta, mig får de inga pengar av.

Håller med, WOTLK var bra.
Tyvärr var WOTLK även den expansion där blizzards designteam verkligen såg till att varje raid tier som släpptes helt gjorde den förra menlös.
T.ex. raidar du Ulduar så finns det ju ingen anledning till att även köra Naxx, och så vidare.
Dagen ICC släpps så dör ju TOC och Ulduar för progression raiders.
Hoppet i ilvl (=stats) är helt enkelt för stort.

Permalänk

MoP < Legion < Wrath

Längtar till denna, men främst till MoP!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Tack för alla svar ovan! Min tanke är ju att de snart lägger till mists of pandaria igen och alla skiter ner sig extra mycket…

Jag lider såklart inte över vad andra spelar, jag der dock själv inte poängen

Angående att folk steamrollar så var det väl nästan ännu värre när det väl begav sig, folk i min krets var ju online en bra bit över 300 dygn första året, och körde veckor nästan i sträck när nya expansioner kom ut. Skillnaden är väl att det krävdes lite mer tid att förstå systemen på den tiden eftersom det var första gången

Det roliga med "Min tanke är ju att de snart lägger till mists of pandaria igen och alla skiter ner sig extra mycket", är att de som faktiskt spelade Mists of Pandaria istället för att bli "omg kung fu panda LUL" gillade spelet väldigt mycket. Mists var en av de bättre expansionerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Det roliga med "Min tanke är ju att de snart lägger till mists of pandaria igen och alla skiter ner sig extra mycket", är att de som faktiskt spelade Mists of Pandaria istället för att bli "omg kung fu panda LUL" gillade spelet väldigt mycket. Mists var en av de bättre expansionerna.

Folk gnällde något enormt ändå när Mists begav sig, tror de där ändrade åsikterna är baserade lite i hur mycket WoD sög efteråt, och att de nu haft två rätt dåliga expansioner på raken i BFA och Shadowlands.